یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
باورها و آیینهای یهودی
تاریخ نشر : ۸۵۰۴۱۳
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۰-۳۰-۰
شماره کنگره : ۸۵۴۱۳۰۴۳
رده دیویی : ۲۹۶
محل نشر : قم
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
نویسنده : آنترمن - الن
مترجم : فرزین - رضا
کتاب حاضر دربردارندهی مباحثی است در خصوص آداب، عقاید و عبادات مردم یهود با موضوعاتی از این دست: عقاید دینی اصلی، خاستگاه و نحوهی رشد تفکر یهودی، رشد تفکرات جدید یهودی، سنت عرفانی یهود، هلاخا، زندگی دینی، سال دینی عید سال نو تا عید سایهبانها و از حنوکاتاماهآو، کینساخانه و جماعت یهودی، گرایش و نهضتها در یهودیت معاصر، و یهودیان و بیگانگان. به تصریح نگارنده: 'باید دانست که هیچ توافق عامی در درون یهودیت دربارهی محتوای چارچوب اعتقادیای که برای دین درست و سنتی لازم است، وجود ندارند. تا دوران الاهیدانان قرون وسطی هیچ کوششی برای تدوین چنان چارچوبی صورت نگرفته بود و کل مسالهی اعتقاد در سیالیت قابل توجهی غوطهور بود. میشنا گروههایی از یهودیان را نام میبرد که نصیب خویش از جهان آینده را از دست میدهند. یعنی کسانی که انکار میکنند تو را برخاستن مردگان را تعلیم کرده باشد: کسانی که منکر آسمانی بودن تو را میشوند و اپیکوریان یا لذتجویان بیاخلاق. حکیمانی دیگر، کسانی غیر از اینها را نیز به این فهرست، اضافه میکردند: آنان که برگرهها افسون میدهند و آنان که نام خدا را آنچنان که نوشته میشود، بر زبان میآورند. تلاش برای تعیین دقیق یک چارچوب اعتقادی، در واقع در قرن دوازدهم و با شرح ابن میمون برمیشنای یاد شده آغاز میشود. وی در آنجا سیزده اصل اعتقادی را برمیشمارد. هفتتا از این اصلها دربارهی اعتقاد به خداست: وجود خدا، وحدت، غیرجسمانی بودن، و جاودانی او. تنها باید او را عبادت کرد. خدا افکار و اعمال انسانها را میداند و پاداش میدهد و مجازات میکند. چهار اصل یا وحی مربوطاند: اعتقاد به نبوت، برتری موسی در سلسلهی همهی پیامبران؛ تو را از خدا به موسی رسید و هیچچیز نمیتواند جانشین تورا گردد و سرانجام دو اصل هم به آمدن مسیحا و به رستخیز ربط دارند. اما پدیدههایی که یهودیان متجدد امروز، با آن دست به گریباناند از جنس دیگری هستند و سئوالاتی که به میان میآورند به مسالهی معنا مربوط میشوند. مساله این است که هرآموزه چه کل و چه بخشی از آن، چه مقدار تابع معنای حقیقی الفاظ متون است و یا به چه مقدار باید از مقولات جدید در تفسیر دوبارهی آن بهره برد. نهضت جدید بازسازی خواهان که در آمریکای شمالی در دههی 1920 بنیان گذاشته شد، به جای سیزده اصل ابن میمون، سیزده معیار وفاداری یهودی را آورده است. استدلال این است که وفاداری یهودی را آورده است. استدلال این است که وفاداری دیگر نمیتواند موضوعی عقیدتی باشد. بلکه تجربهی زندگی است که به وسیلهی میراث یهود، غنا یافته است'.
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۰-۳۰-۰
شماره کنگره : ۸۵۴۱۳۰۴۳
رده دیویی : ۲۹۶
محل نشر : قم
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
نویسنده : آنترمن - الن
مترجم : فرزین - رضا
کتاب حاضر دربردارندهی مباحثی است در خصوص آداب، عقاید و عبادات مردم یهود با موضوعاتی از این دست: عقاید دینی اصلی، خاستگاه و نحوهی رشد تفکر یهودی، رشد تفکرات جدید یهودی، سنت عرفانی یهود، هلاخا، زندگی دینی، سال دینی عید سال نو تا عید سایهبانها و از حنوکاتاماهآو، کینساخانه و جماعت یهودی، گرایش و نهضتها در یهودیت معاصر، و یهودیان و بیگانگان. به تصریح نگارنده: 'باید دانست که هیچ توافق عامی در درون یهودیت دربارهی محتوای چارچوب اعتقادیای که برای دین درست و سنتی لازم است، وجود ندارند. تا دوران الاهیدانان قرون وسطی هیچ کوششی برای تدوین چنان چارچوبی صورت نگرفته بود و کل مسالهی اعتقاد در سیالیت قابل توجهی غوطهور بود. میشنا گروههایی از یهودیان را نام میبرد که نصیب خویش از جهان آینده را از دست میدهند. یعنی کسانی که انکار میکنند تو را برخاستن مردگان را تعلیم کرده باشد: کسانی که منکر آسمانی بودن تو را میشوند و اپیکوریان یا لذتجویان بیاخلاق. حکیمانی دیگر، کسانی غیر از اینها را نیز به این فهرست، اضافه میکردند: آنان که برگرهها افسون میدهند و آنان که نام خدا را آنچنان که نوشته میشود، بر زبان میآورند. تلاش برای تعیین دقیق یک چارچوب اعتقادی، در واقع در قرن دوازدهم و با شرح ابن میمون برمیشنای یاد شده آغاز میشود. وی در آنجا سیزده اصل اعتقادی را برمیشمارد. هفتتا از این اصلها دربارهی اعتقاد به خداست: وجود خدا، وحدت، غیرجسمانی بودن، و جاودانی او. تنها باید او را عبادت کرد. خدا افکار و اعمال انسانها را میداند و پاداش میدهد و مجازات میکند. چهار اصل یا وحی مربوطاند: اعتقاد به نبوت، برتری موسی در سلسلهی همهی پیامبران؛ تو را از خدا به موسی رسید و هیچچیز نمیتواند جانشین تورا گردد و سرانجام دو اصل هم به آمدن مسیحا و به رستخیز ربط دارند. اما پدیدههایی که یهودیان متجدد امروز، با آن دست به گریباناند از جنس دیگری هستند و سئوالاتی که به میان میآورند به مسالهی معنا مربوط میشوند. مساله این است که هرآموزه چه کل و چه بخشی از آن، چه مقدار تابع معنای حقیقی الفاظ متون است و یا به چه مقدار باید از مقولات جدید در تفسیر دوبارهی آن بهره برد. نهضت جدید بازسازی خواهان که در آمریکای شمالی در دههی 1920 بنیان گذاشته شد، به جای سیزده اصل ابن میمون، سیزده معیار وفاداری یهودی را آورده است. استدلال این است که وفاداری یهودی را آورده است. استدلال این است که وفاداری دیگر نمیتواند موضوعی عقیدتی باشد. بلکه تجربهی زندگی است که به وسیلهی میراث یهود، غنا یافته است'.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی ایران حجاب شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران جنگ رئیسی افغانستان گشت ارشاد
تهران هواشناسی شهرداری تهران پلیس دستگیری وزارت بهداشت سیل قتل سلامت کنکور سازمان هواشناسی تصادف
قیمت دلار مالیات خودرو قیمت خودرو دلار بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ارز ایران خودرو
زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد خزاعی سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران فیلم سریال پایتخت سینما موسیقی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه آمریکا روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس رئال مادرید
فناوری همراه اول تبلیغات گوگل اپل سامسونگ ناسا آیفون بنیاد ملی نخبگان ربات
خواب بارداری دندانپزشکی میوه مالاریا