چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا


افکار عمومی و شیوه‌های اقناع


تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۱
تیراژ : ۳۲۰۰
تعداد صفحه : ۲۲۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۷۱-۷۱-۳
رده دیویی : ۳۰۳.۳۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
نویسنده : متولی - کاظم

نگارنده ابتدا نگاهی می‌افکند به زمینه‌ها و بسترهایی که با افکار عمومی ـ یکی از نشانه‌های مدنیت و دموکراسی ـ مرتبط بوده و به نحوی با آن در تعامل هستند. این زمینه‌ها شامل مفاهیمی است چون ارتباطات، انواع آن، عناصر ارتباطات، فرآیند ارتباط، ارتباط یک سویه و دو سویه، اطلاعات و گستره‌ی آن، تبلیغات، و اقناع و روابط عمومی. در بخش دوم کتاب، مقوله‌ی افکار عمومی به طور مستقل و از جهات مختلف بررسی شده است. در این بخش مباحثی چون پیشینه‌ و اهمیت افکار عمومی، انواع افکار عمومی و مولفه‌های آن، سنجش افکار عمومی و شیوه‌های اقناع آمده است. از جمله ویژگی‌های افکار عمومی در کتاب می‌توان به تازگی آن‌ها، طرح عمومی داشتن و این که می‌توانند به بحث و مناقشه گذاشته شوند یاد کرد. نیز منظور از اقناع یعنی ویژگی‌هایی که ما را به متقاعد ساختن دیگران هدایت می‌کند و عدم آن به نفی تلاش‌های ارتباطی می‌انجامد. از شیو‌ه‌های اقناع نیز می‌توان به صداقت، صراحت، مرغوبیت و حقانیت، ترتیب و تنظیم، و استفاده از ابزار مناسب اشاره کرد.