دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا


تجارت الکترونیکی: مفاهیم و کاربردها


تجارت الکترونیکی: مفاهیم و کاربردها
نویسنده : جی لی,افریم توربان,دیوید کینگ,دنیس ویهلند,عباس معمارنژاد
شماره کنگره : ۳ت۷م/۳۲/ ۵۵۴۸ HF
شابک : ۵-۸۹-۷۰۷۳-۹۶۴
رده دیویی : ۶۵۸.۸۴
تاریخ نشر : ۱۸/۰۷/۸۵
تعداد صفحه : ۳۳۸
تیراژ : ۱۵۰۰
نوبت چاپ : ۱

در اين كتاب كه ترجمه‌ي بخشي از كتاب تجارت الكترونيك نوشته‌ي افريم توربان، ديويد كينگ، جي‌لي، و دنيس ويهلند، چاپ سال 2004 است، رويكرد به كارگيري تجارت الكترونيكي در بنگاه‌هاي (B2B) مطمح نظر قرار گرفته و طي شش فصل تنظيم شده است. گفتني است تجارت الكترونيكي بنگاه با بنگاه معروف به B2B يا B2B معاملاتي است كه ميان بنگاه‌هاي و از طريق اينترنت، اكسترانت، اينترانت و يا شبكه‌هاي خصوصي صورت مي‌گيرد. مشخصه‌ي اصلي B2B اين است كه بنگاه‌ها تلاش مي‌كنند فرآيندهاي تجاري خود را با الكترونيكي كردن بهبود بخشند. نكته‌ي قابل توجه آن است كه B2B مي‌تواند بدون استفاده از اينترنت نيز انجام شود. عوامل اصلي در B2B شامل دسترسي به پهناي باند وسيع و مطمئن در اينترنت، بازارهاي داد و ستد خصوصي و دولتي B2B، همكاري بين عرضه‌كنندگان و خريداران و فن‌آوري لازم به منظور يكپارچگي و ادغام درون‌سازماني و بين‌سازماني است. مطالب كتاب بدين‌قرار است: مروري كلي بر تجارت الكترونيكي، بازار دادوستد الكترونيكي: ساختار، مكانيزم و اثرات اقتصادي آن، مدل تجارت الكترونيكي بنگاه با بنگاه B2B و تداركات الكترونيك، زنجيره‌ي عرضه‌ي الكترونيكي و تجارت مشاركتي و تجارت الكترونيكي بنگاه، كاربردهاي تجارت الكترونيكي، و راهبرد پياده‌سازي و به‌كارگيري تجارت الكترونيكي.


همچنین مشاهده کنید