سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
عرفی شدن دین
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۰۸
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۷۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۷-۲۰۷-۲
رده دیویی : ۲۱۱.۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : سبحانیتبریزی - جعفر
نوشتار حاضر که توسط موسسهی تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع) فراهم آمده، دربرگیرندهی مفاهیم دوگانهی عرفی شدن دین از دیدگاه طراحان این نظریه، در کنار بررسی این دیدگاههاست به تصریح نگارنده: در برداشت نخست، دین، مجموعهای است از عقاید و احکام. بخش نخست آن عقلانی میشود یعنی از حالت تعبدی درآمده و در قالب گزارشهای عقلی، عرضه میگردد و بخش دوم آن که مربوط به شیوهی زندگی مردم است، از طریق مجالس قانونگذاری و سیستم حزبی و پارلمانی، عقلایی شده و مصوبات عقلا در مجالس قانونگذاری، تعیین کنندهی احکام رفتاری ماست نه چیز دیگری، به تعبیر واضحتر، دین که میراث انبیا و اولیاست به دو بخش، تقسیم میگردد: بخشی به دست عقل آدمی داده میشود و بخش دیگر به عقل جمعی سپرده میشود تا از طریق مجالس قانونگذاری، قوانینی را به جای احکام دین وضع نمایند. مفهوم دوم عرفی شدن، عبارت است از افتراق سازی میان ساخت سیاسی از نهاد دین و به عبارت دیگر، عرفی شدن به این معناست که نهاد دین که در اعصار گذشته دارای کارکردهای گوناگونی بوده، به علت پیچیده شدن مناسبات زندگی اجتماعی و تخصصی شدن نقشها، هم چون سایر نهادها متمرکز شده و وظایف خود را واگذار میکند'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۷۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۷-۲۰۷-۲
رده دیویی : ۲۱۱.۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : سبحانیتبریزی - جعفر
نوشتار حاضر که توسط موسسهی تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع) فراهم آمده، دربرگیرندهی مفاهیم دوگانهی عرفی شدن دین از دیدگاه طراحان این نظریه، در کنار بررسی این دیدگاههاست به تصریح نگارنده: در برداشت نخست، دین، مجموعهای است از عقاید و احکام. بخش نخست آن عقلانی میشود یعنی از حالت تعبدی درآمده و در قالب گزارشهای عقلی، عرضه میگردد و بخش دوم آن که مربوط به شیوهی زندگی مردم است، از طریق مجالس قانونگذاری و سیستم حزبی و پارلمانی، عقلایی شده و مصوبات عقلا در مجالس قانونگذاری، تعیین کنندهی احکام رفتاری ماست نه چیز دیگری، به تعبیر واضحتر، دین که میراث انبیا و اولیاست به دو بخش، تقسیم میگردد: بخشی به دست عقل آدمی داده میشود و بخش دیگر به عقل جمعی سپرده میشود تا از طریق مجالس قانونگذاری، قوانینی را به جای احکام دین وضع نمایند. مفهوم دوم عرفی شدن، عبارت است از افتراق سازی میان ساخت سیاسی از نهاد دین و به عبارت دیگر، عرفی شدن به این معناست که نهاد دین که در اعصار گذشته دارای کارکردهای گوناگونی بوده، به علت پیچیده شدن مناسبات زندگی اجتماعی و تخصصی شدن نقشها، هم چون سایر نهادها متمرکز شده و وظایف خود را واگذار میکند'.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه سیل آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی سلامت پلیس شورای شهر تهران سازمان هواشناسی قتل
خودرو سایپا قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین بانک مرکزی مالیات
تلویزیون سریال سینمای ایران سینما موسیقی دفاع مقدس رسانه تئاتر فیلم زنان رسانه ملی بازیگر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی اینستاگرام تسلا ناسا اپل فناوری تبلیغات ماه گوگل همراه اول آیفون بنیاد ملی نخبگان
داروخانه مسمومیت دیابت خواب کاهش وزن طول عمر سلامت روان بارداری هندوانه