چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
مزایای دو چرخه نسبت به اتومبیل
استفاده از دوچرخه به جهت مزایای آن همواره مورد تاكید بوده كه ذیلا مصادیقی از این محاسن از متذكر می گردد
۱- دوچرخه در سفرهای كوتاه توانایی سرعت جابه جایی و قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد، چون اتومبیل در نقاطی باید توقف كند یا به خاطر ترافیك های سنگین مجبور به توقف خواهد بود و ضمنا قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد
۲- دوچرخه جای كمتری را برای پارك كردن و نگه داری احتیاج دارد
۳- برای خرید دوچرخه هزینه كمتری لازم دارد
۴- استفاده از دوچرخه از آلودگی صوتی می كاهد و در كاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.
۵- دوچرخه نسبت به اتومبیل خطر كمتری برای عابرین پیاده دارد .
۶- استفاده روزانه از دوچرخه برای انجام سفرهای شهر علاوه بر این كه به سلامتی افراد كمك می كند در مصرف كمتر منابع سوخت فسیلی نقش به سزایی دارد. با توجه به این كه طول سفرهای شهری در ایران كوتاه است متاسفانه استفاده از دوچرخه در فرهنگ حمل و نقل ما از مقبولیت لازم برخوردار نمی باشد لذا می بایست تمام سعی ما بر ساختن وجهه اجتماعی مناسب با دادن تسهیلات بسیار در استفاده از دوچرخه باشد . یكی از راه هایی كه در جهت توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه میتوانیم به كار ببریم بر این است كه مسیرهایی را طراحی كنیم كه در استفاده كنندگان تمایل ایجاد كند می توان از توسعه مسیرها به مراكز جذب سفر برای رسیدن به این هدف استفاده كرد و اینكه برای رساندن دوچرخه به آن مسیرها دوچرخه سوار مشكلی نداشته باشد بنابراین باید مسیر را از محل زندگی دوچرخه سوار تا مراكز جذب سفر را در بر گیرد .
۱- دوچرخه در سفرهای كوتاه توانایی سرعت جابه جایی و قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد، چون اتومبیل در نقاطی باید توقف كند یا به خاطر ترافیك های سنگین مجبور به توقف خواهد بود و ضمنا قدرت مانور بیشتری را نسبت به اتومبیل دارد
۲- دوچرخه جای كمتری را برای پارك كردن و نگه داری احتیاج دارد
۳- برای خرید دوچرخه هزینه كمتری لازم دارد
۴- استفاده از دوچرخه از آلودگی صوتی می كاهد و در كاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.
۵- دوچرخه نسبت به اتومبیل خطر كمتری برای عابرین پیاده دارد .
۶- استفاده روزانه از دوچرخه برای انجام سفرهای شهر علاوه بر این كه به سلامتی افراد كمك می كند در مصرف كمتر منابع سوخت فسیلی نقش به سزایی دارد. با توجه به این كه طول سفرهای شهری در ایران كوتاه است متاسفانه استفاده از دوچرخه در فرهنگ حمل و نقل ما از مقبولیت لازم برخوردار نمی باشد لذا می بایست تمام سعی ما بر ساختن وجهه اجتماعی مناسب با دادن تسهیلات بسیار در استفاده از دوچرخه باشد . یكی از راه هایی كه در جهت توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه میتوانیم به كار ببریم بر این است كه مسیرهایی را طراحی كنیم كه در استفاده كنندگان تمایل ایجاد كند می توان از توسعه مسیرها به مراكز جذب سفر برای رسیدن به این هدف استفاده كرد و اینكه برای رساندن دوچرخه به آن مسیرها دوچرخه سوار مشكلی نداشته باشد بنابراین باید مسیر را از محل زندگی دوچرخه سوار تا مراكز جذب سفر را در بر گیرد .
منبع : مرکز اطلاع رسانی خانواده (شمیم)
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
آمریکا ایران غزه مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم شورای نگهبان حجاب لایحه بودجه 1403
روز معلم سلامت سیل تهران قوه قضاییه هواشناسی شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی شورای شهر تهران دستگیری پلیس
قیمت دلار بانک مرکزی خودرو سایپا قیمت خودرو قیمت طلا ایران خودرو دلار بازار خودرو مالیات تورم ارز
سریال تلویزیون سینمای ایران سینما موسیقی دفاع مقدس رسانه ملی تئاتر فیلم کتاب
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه نوار غزه حماس روسیه عربستان یمن ترکیه نتانیاهو افغانستان اوکراین
فوتبال رئال مادرید پرسپولیس استقلال بایرن مونیخ سپاهان تراکتور لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی اینستاگرام اپل تبلیغات گوگل ناسا همراه اول آیفون ماه
کاهش وزن داروخانه مسمومیت سازمان غذا و دارو ویتامین قهوه خواب دیابت بارداری