یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
۷ دی ـ ۲۸ دسامبر ـ تحولات روزنامه ها در سال ۲۰۰۴ برای ارضاء مخاطبان قرن ۲۱
۲۷ دسامبر ۲۰۰۴ نتایج مهم بررسی تحولات روزنامه ها( رسانه های مكتوب ) در این سال از این قرار گزارش شده بود:
۱ ـ بیش از پیش خود را با شرایط مخاطبان قرن ۲۱ تطبیق داده اند و وقت كم ، سلیقه و خواست این مخاطبان را كه در نظر سنجی های « فوكس گروپ » و مصاحبه های خانه به خانه و میز گردها به دست آمده به اجرا گذارده اند و ازجمله به كوتاه نویسی مطالب، ساده نگاری، كاهش مطالب كم خواننده و قرن نوزدهمی و در نتیجه حجم روزنامه، افزایش ستون های ثابت تحلیل توسط كارشناسان معروف، توجه به نظر به همان اندازه خبر، افزودن بر مطالب جالب و مورد توجه مخاطبان، توجه به عكس و كاریكاتور و ... پرداخته اند.
۲ ـ شرایط ارتقاء از خبرگیری به خبرنگاری و از خبرنگاری به دبیری را سخت تر و میزان توقف در هر رده را افزایش داده و اصطلاحا تجربه گراتر شده اند.
۳ ـ به جای افزودن بر بهای تكفروشی، بر نرخ اعلانات افزوده اند و برتعداد روزنامه هایی كه در طرفین لگوی صفحه اول آگهی تجاری چاپ می كنند كه از داخل جعبه و روی بساط روزنامه فروش قابل رؤیت است افزوده شده است كه درآمد خوبی است.
۴ ـ رقابت روزنامه ها با شبكه های تلویزیونی از نظر مطلب ۲۰ برابر بیش از سال ۲۰۰۲ ( دو سال پیش ) شده است. در این راستا روزنامه ها كوشیده اند كه اخبار پخش شده از تلویزیونها را تكمیل كنند و به صورت تازه ارائه دهند.
۵ ـ برای رقابت با شبكه های تلویزیونی و نیز با یكدیگر در جذب روزنامه نگار و مقاله نویس خوب، بر میزان دستمزد و حق التحریر ها افزوده اند
۶ ـ به جای اتكاء به خبرگزاری ها، بر اعزام خبرنگار خود به محل وقوع رویدادهای مهم ( نقاط دور دست و كشورهای دیگر ) افزوده اند و ....
۱ ـ بیش از پیش خود را با شرایط مخاطبان قرن ۲۱ تطبیق داده اند و وقت كم ، سلیقه و خواست این مخاطبان را كه در نظر سنجی های « فوكس گروپ » و مصاحبه های خانه به خانه و میز گردها به دست آمده به اجرا گذارده اند و ازجمله به كوتاه نویسی مطالب، ساده نگاری، كاهش مطالب كم خواننده و قرن نوزدهمی و در نتیجه حجم روزنامه، افزایش ستون های ثابت تحلیل توسط كارشناسان معروف، توجه به نظر به همان اندازه خبر، افزودن بر مطالب جالب و مورد توجه مخاطبان، توجه به عكس و كاریكاتور و ... پرداخته اند.
۲ ـ شرایط ارتقاء از خبرگیری به خبرنگاری و از خبرنگاری به دبیری را سخت تر و میزان توقف در هر رده را افزایش داده و اصطلاحا تجربه گراتر شده اند.
۳ ـ به جای افزودن بر بهای تكفروشی، بر نرخ اعلانات افزوده اند و برتعداد روزنامه هایی كه در طرفین لگوی صفحه اول آگهی تجاری چاپ می كنند كه از داخل جعبه و روی بساط روزنامه فروش قابل رؤیت است افزوده شده است كه درآمد خوبی است.
۴ ـ رقابت روزنامه ها با شبكه های تلویزیونی از نظر مطلب ۲۰ برابر بیش از سال ۲۰۰۲ ( دو سال پیش ) شده است. در این راستا روزنامه ها كوشیده اند كه اخبار پخش شده از تلویزیونها را تكمیل كنند و به صورت تازه ارائه دهند.
۵ ـ برای رقابت با شبكه های تلویزیونی و نیز با یكدیگر در جذب روزنامه نگار و مقاله نویس خوب، بر میزان دستمزد و حق التحریر ها افزوده اند
۶ ـ به جای اتكاء به خبرگزاری ها، بر اعزام خبرنگار خود به محل وقوع رویدادهای مهم ( نقاط دور دست و كشورهای دیگر ) افزوده اند و ....
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان ایران دولت حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر شورای شهر تهران پلیس شهرداری تهران قتل سیل وزارت بهداشت کنکور آتش سوزی سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا تورم
تئاتر تلویزیون سریال محمدرضا گلزار ازدواج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران قرآن کریم سینما فیلم موسیقی سریال پایتخت
سازمان سنجش ناسا کنکور ۱۴۰۳ خورشید
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال فوتسال پرسپولیس استقلال تیم ملی فوتسال ایران بازی جام حذفی آلومینیوم اراک سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ اینترنت گوگل بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
سازمان غذا و دارو رژیم غذایی خواب موز سلامت روان بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر مالاریا