یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
رادیو - تلویزیون خدمت عمومی: چالش قرن بیست و یکم
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۱۰
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۶-۳۱۶-۱
رده دیویی : ۳۸۴.۵۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : ثاقبفر - مرتضی
نویسنده : اتکینسون - دیوید
نویسنده : رابوی - مارک
کتاب پس از ذکر مقدمهای دربارهی نقش اجتماعی و فرهنگی رادیو تلویزیون، به بررسی کارهای پژوهش اصلی و اسناد مربوط به رادیو ـ تلویزیون عمومی اختصاص دارد تا معنای 'خدمت عمومی' و چگونگی حفظ و تقویت مشروعیت آن در برابر احکام یک منطق انحصارا سودگرایانه، روشن شود. در بخش دوم، تحلیل جامعه دربارهی واقعیت امروزی 'خدمت عمومی' در برابر افزایش پدیدهی جهانی شدن، عرضه شده است و طی آن، مطالعهی موردی 16 کشور درج گردیده که هر یک روشهای متفاوتی برای برخورد با مساله در مناطق و کشورهای گوناگون داشتهاند. در پایان نگارنده خاطرنشان میسازد: 'ما نخواستهایم وجود یا مشروعیت مصرف کننده، یا اقتصاد و بازار را انکار کنیم، بلکه هدف ما تاکید بر ناسازگاری میان هدفهای تلویزیونی است که خود را در خدمت عموم میداند و تلویزیون دیگری که با قوانین بازار، کار میکند. اگر منطقهایی که این دو نوع تلویزیون بر آنها استوارند به خوبی از هم جدا شوند و اگر شیوهی عمل و ساختار آنها متناسب با هدفهای ویژهی ایشان باشد، در آن صورت میتوانند با یکدیگر همزیستی داشته باشند. با وجود این، این همزیستی را نمیتوان به عنوان امکان ادغام آنها با یک منطق همسان و یکسان، تلقی کرد. در جهان کنونی، تلویزیون که روز به روز بیشتر رقابتی میشود، اگر اقدامهای لازم برای محافظت تلویزیون عمومی از منطق تجاری که همهی تلویزیونها متکی به آنها هستند، صورت نگیرد، این تلویزیون یا محکوم به خصوصی شدن یا نابودی کامل است'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۶-۳۱۶-۱
رده دیویی : ۳۸۴.۵۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : ثاقبفر - مرتضی
نویسنده : اتکینسون - دیوید
نویسنده : رابوی - مارک
کتاب پس از ذکر مقدمهای دربارهی نقش اجتماعی و فرهنگی رادیو تلویزیون، به بررسی کارهای پژوهش اصلی و اسناد مربوط به رادیو ـ تلویزیون عمومی اختصاص دارد تا معنای 'خدمت عمومی' و چگونگی حفظ و تقویت مشروعیت آن در برابر احکام یک منطق انحصارا سودگرایانه، روشن شود. در بخش دوم، تحلیل جامعه دربارهی واقعیت امروزی 'خدمت عمومی' در برابر افزایش پدیدهی جهانی شدن، عرضه شده است و طی آن، مطالعهی موردی 16 کشور درج گردیده که هر یک روشهای متفاوتی برای برخورد با مساله در مناطق و کشورهای گوناگون داشتهاند. در پایان نگارنده خاطرنشان میسازد: 'ما نخواستهایم وجود یا مشروعیت مصرف کننده، یا اقتصاد و بازار را انکار کنیم، بلکه هدف ما تاکید بر ناسازگاری میان هدفهای تلویزیونی است که خود را در خدمت عموم میداند و تلویزیون دیگری که با قوانین بازار، کار میکند. اگر منطقهایی که این دو نوع تلویزیون بر آنها استوارند به خوبی از هم جدا شوند و اگر شیوهی عمل و ساختار آنها متناسب با هدفهای ویژهی ایشان باشد، در آن صورت میتوانند با یکدیگر همزیستی داشته باشند. با وجود این، این همزیستی را نمیتوان به عنوان امکان ادغام آنها با یک منطق همسان و یکسان، تلقی کرد. در جهان کنونی، تلویزیون که روز به روز بیشتر رقابتی میشود، اگر اقدامهای لازم برای محافظت تلویزیون عمومی از منطق تجاری که همهی تلویزیونها متکی به آنها هستند، صورت نگیرد، این تلویزیون یا محکوم به خصوصی شدن یا نابودی کامل است'.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر دستگیری پلیس شهرداری تهران سیل قتل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار بانک مرکزی قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم
تئاتر سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلویزیون سریال حشاشین ازدواج سینمای ایران قرآن کریم سینما فیلم موسیقی مهران مدیری
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ خورشید
فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس ترکیه نوار غزه
فوتبال پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور استقلال سپاهان رئال مادرید
اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ ناسا اینترنت بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
خواب بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر مالاریا