یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
یاهو، اینتل و تلویزیون اینترنتی
یاهو و اینتل نمونه اولیه تلویزیون اینترنتی خود را در ماه آگوست نمایش دادند. یاهو و اینتل در کامپیوترهای شخصی به موفقیتهای همه جانبه ای رسیدند اما اکنون دو شرکت امیدوارند تا محصولاتشان در نمایشگاه لوازم الکترونیکی خانگی به نمایش درآید و نفوذ گسترده اینترنتی خود را در تلویزیون های خانگی نیز آغاز کنند.
دو کمپانی صنایع مهم و شرکای متعددی را جذب کرده اند تا هوشمندی و تعامل را به قسمتی از زندگی دیجیتال مردم که بیشتر از هر قسمت دیگری منفعل مانده و بیشتر مایه وقت گذرانی است، منتقل کنند.
یاهو و اینتل نمونه اولیه تلویزیون اینترنتی خود را در ماه آگوست نمایش دادند. اما نمونه کامل تر این تکنولوژی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی خانگی در میان محصولات شرکت سامسونگ، توشیبا و تعدادی از شرکای جدید که قرارداد را امضا کرده اند، به نمایش درخواهد آمد.
اما آنها دقیقا به دنبال چه هستند؟ برای یاهو، تلویزیون پایگاهی برای Widget Channel خواهد بود، یک بنیاد نرم افزاری که میتواند جستجوگر و نمایش گر عکس باشد و این کارا را از طریق سرویسهای اجتماعی به هم متصل اینترنت انجام دهد. تماشای یوتیوب، جستجوی دقیق بین شوهای تلویزیونی و بالاخره تبلیغات یاهو در این میان، از عمده کارهایی است که یاهو در برنامه کار خود قرارداده است.
برای اینتل مانند جای پایی در صنعتی است که ریز پردازنده های ارزانتری را استفاده می کند، قدرت کمتری دارد و برق کمتری نیز مصرف می کند.
یاهو کاملا مطمئن است که این تولیدات در بازار خواهد گرفت. پاتریک بری نایب رییس پروژه تلویزیون اینترنتی یاهو می گوید: این قدم گذاشتن در مسیر اصلی ماست. در سال ۲۰۰۹ تلاش ما بر این است تا نفوذ خوب این محصولات در بازار الکترونیک خانگی را شاهد باشیم در سال ۲۰۱۰ امید داریم تا تلویزیون های اینترنتی این صف را در بین محصولات الکترونیکی خانگی بخود اختصاص دهند.
اما برای هر دو شرکت، تلویزیون مانند خاک ناآشناست. بری می گوید ما دو شرکت از میان اقیانوس کامپیوترهای خانگی سردرآورده ایم.
با وجود تمام تلاشها، ایده گذاشتن رایانه شخصی با محوریت محصولات رسانه ای در اتاق نشیمن، در بین مشتریان محبوبیت چندانی نداشت. اما شرکت اینتل، سازنده چیپ ست، از انسان شناسی برای همکاری دعوت کرده است تا در زمینه استفاده مردم از تلویزیون مطالعه و تحقیق نماید. به زبان دیگر اینتل قصد دارد تا خود را با واقعیت تطبیق دهد نه اینکه ایده خود را در بازار بی کششی، بین مردم جا بزند.
انسان شناس شرکت اینتل که بر خلاف مردم که تلویزیون نگاه کردن را دوست دارند، نگاه کردن مردم به تلویزیون را برگزیده است. اینتل اعتراف می کند که تلویزیون بیشتر از رایانه محبوب است مردم با هم تلویزیون می بینند و درباره اش با هم حرف می زنند پس تلویزیون اینترنتی باید ساده و قابل اعتماد باشد.
برای دهه های بسیاری مردم به دیدن آگهی بازرگانی در میان برنامه های تلویزیون عادت کرده اند، پس زمینه برای تبلیغات یاهوفراهم خواهد بود.
همچنین در تست های بعمل آمده از استفاده های آزمایشی این تلویزیون، مردم درباره جای نمایش دکمه ها در صفحه نمایش انتقاد داشتند و به این ترتیب تغییراتی در رابط کاربری این تلویزیون ها انجام خواهد شد.
edition.cnn.com
منبع : سایت فریا
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس حجاب دولت سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد پاکستان رئیسی امام خمینی رئیس جمهور
هواشناسی تهران سیل پلیس شهرداری تهران قتل کنکور وزارت بهداشت فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی پایتخت
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم مالیات
سریال سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم فیلم مهران مدیری کتاب
خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی فوتسال جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور سپاهان باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران بارسلونا
هوش مصنوعی تبلیغات فناوری سامسونگ ناسا اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون نخبگان
دندانپزشکی خواب کاهش وزن بارداری مالاریا