دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا


افزایش کارایی معلم


افزایش کارایی معلم
نویسنده : اندرسن - لورین
مترجم : رووف - علیرضایی - منیره
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۱۲/۱۸
رده دیویی : ۳۷۱.۱۰۲
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۶۰
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : LB۱۰۳۵/۳/ف‌لا۱۸ف‌لا۷
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۱۵۰۰
شابک : ۹۶۴-۷۰۰۶-۶۷-۵

مجموعه حاضر مشتمل بر مقالاتی از 'لورین دبل یو اندرسن 'در باب افزایش اثر بخشی معلمان و بهبود شیوه‌های تدریس است .هدف از تدوین این مقالات تکامل و ایجاد تفسیر در سیاست‌های آموزش و پرورش, اثر بخشی وضعیت و مقتضیات برنامه‌ریزی آموزشی, برجسته کردن مسائل جاری در برنامه‌ریزی آموزشی و تجزیه و تحلیل آنها در بافت تاریخی و موقعیت اجتماعی است .مخاطبان اصلی مقالات کسانی هستند که مسئولیت برنامه‌ریزی تربیت معلم را در سطح ملی, منطقه‌ای, یا در واحدهای تربیت معلم به عهده دارند .عناوین مقالات بدین شرح است' :چارچوبی برای بررسی و شناخت کارآیی معلم', 'فرصت یادگیری و تکلیف آموزشی', 'محیط و جو کلاس درس', 'سازمان و مدیریت کلاس', 'ارتباط بین معلمان و دانش‌آموزان', 'درگیری و موفقیت دانش‌آموز 'و 'چگونه کارآیی معلمان را افزایش دهیم .'در پیوست کتاب ابزارها و فرم‌هایی برای مسئولین برنامه‌ریزی درسی فراهم آمده که عبارت‌اند از' :برگه وارسی تکلیف درسی', 'مقیاس‌های درجه‌بندی محیط و فضای کلاس درس', 'برگه وارسی معلم از مراحل درس 'و 'برگه وارسی معلم توسط دانش‌آموزان .'