چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
حباب - BUBBLE
سال تولید : ۲۰۰۶
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : گریگوری جیکوبز
کارگردان : استیون سودربرگ
فیلمنامهنویس : کولمن هاف
فیلمبردار : پیتر اندروز (سودربرگ)
هنرپیشگان : دبی دوبرینر، داستین جیمز اشلی، میستی ویلکینز، ک. اسمیت، فیلیس وورکمن، لوری لی، دانیل ر. کریستیان، عمر کاوئن و دکر مودی
نوع فیلم : رنگی، ۹۰ دقیقه
̎مارتا̎ (دوبرینر) ظاهراً خود را با زندگیِ ساده و بیپیرایهاش وفق داده است. او در یک کارخانهٔ عروسکسازی کار میکند و در آنجا با ̎کایل̎ (اشلی) همکار جوانش ناهار میخورد و به خانه میرود تا از پدر پیرش مواظبت کند. جریان عادی و یکنواخت زندگی ̎مارتا̎ وقتی به هم میریزد که زن جوانی به نام ̎رُز̎ (ویلکینز) استخدام میشود تا موقع تعطیلات و با بالا رفتن تولید کارخانه، به آنان کمک کند. ̎رُز̎ قرار خیلی زود به اطلاع دیگران میرساند که میخواهد شهر را ترک کند چون ̎هیچ خبری در آنجا نیست̎. ̎رُز̎ بلافاصله توجه ̎کایل̎ را جلب میکند. یک شب ̎رُز̎ که قرار ملاقاتی دارد، از ̎مارتا̎ میخواهد که اگر امکان دارد در غیابش از دختر دو سالهاش مراقبت کند. ̎مارتا̎ وقتی میفهمد ̎رُز̎ با ̎کایل̎ قرار ملاقات دارد، آشفته میشود. وقتی آن شب ̎رُز̎ به خانه برمیگردد با واکنش خشمگینانهٔ (اسمیت) نامزد سابقش روبهرو میشود که ̎رُز̎ را متهم میکند از او چیزهائی به سرقت برده است. موقع جروبحث و دعوای ̎رُز̎ و ̎جیک̎، ̎مارتا̎ فقط میایستد و تماشایشان میکند. صبح روز بعد جسدی پیدا میکنند و کارآگاهی (مودی) مأمور پیگیری پرونده میشود...
● یازده و دوازده یار اوشن (۲۰۰۱ و ۲۰۰۴)، ظاهراً چنان سودربرگ را ̎اذیت̎ کرده که بلافاصله فیلمی مثل حباب را کارگردانی میکند که جوهرهاش ربطی به هالیوود ندارد. در ایالت اوهایو، با اقتصادی نهچندان شکوفا، زندگی سه کارگر کارخانهٔ عروسکسازی، زیرورو میشود. سودربرگ از سه نابازیگر استفاده کرده تا به گونهای ماهرانه، کسالتبار بودن زندگی در شهرکی وسط آمریکا را توصیف کند که آنقدر بیروح و عادی است که برای یک اثر دلهرهآور استیون کینگی کفایت میکند. در اینجا، جنایتی بدون انگیزههای مشخص، بهجای آنکه احساسات تماشاگر را برانگیزد، یک خلأ اخلاقی وحشتبار را برملا میکند. پنجاه دقیقهٔ نخست فیلم، به کمک جزئیاتی بینانگرانه، به توصیف فضاهای خالی و غمزدهٔ شهر اختصاص یافته است. گفتوگوها ̎واقعی̎ مینمایاند و کارگردانی خودش را نشان نمیدهد. اگرچه احساس میکنیم فردی قرص و محکم روند داستان را همیشه در کنترل داشته است. نور و قاببندی اندروز (خود سودربرگ با نام مستعار) بیزرقوبرق است تا بر ملموس بودن آدمها و موقعیتها تأکید داشته باشد. مری آن برنارد (باز هم سودربرگ) نیز به قدری روان تدوین کرده که از زمان مرده در فیلم خبری نیست.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران معلمان رهبر انقلاب روز معلم نیکا شاکرمی دولت مجلس شورای اسلامی مجلس بابک زنجانی خلیج فارس دولت سیزدهم حجاب
تهران شهرداری تهران هواشناسی معلم سیل پلیس آموزش و پرورش قوه قضاییه بارش باران سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا قیمت طلا بانک مرکزی بازار خودرو کارگران تورم
فضای مجازی تلویزیون رادیو سریال سینما دفاع مقدس سینمای ایران موسیقی فیلم تئاتر نون خ رسانه ملی
دانش بنیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو یمن
استقلال فوتبال پرسپولیس رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا تراکتور سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر بازی
وزیر ارتباطات تبلیغات اپل پهپاد ناسا نخبگان گوگل آیفون
کبد چرب خواب دیابت کاهش وزن بیماری قلبی ویتامین مسمومیت داروخانه قهوه طول عمر بیماری