سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
همیشه موتسارت - FOREVER MOZART
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : فرانسه و سوئیس
محصول : آلن سارد
کارگردان : ژان لوک گدار
فیلمنامهنویس : ژان لوک گدار
فیلمبردار : کریستوف پولاک، ژان پییر فدریزی و کاتل دیان
هنرپیشگان : مادلین آسا، گالیا لاکروا، برانژر آلو، ویکی مسیکا، فردریک پیرو، هاری کِلوِن و میشل فرانسینی
نوع فیلم : رنگی، ۸۴ دقیقه
فیلمی تهیه و تدارک دیده میشود ولی مشکل پیدا کردن بازیگر مناسب، فیلمبرداری آن را به تعویق میاندازد. کارگردان (مسیکا) به درخواست برادرزادهاش، به تولید نمایشی از ̎آلفرد دو موسه̎ ـ که قرار است در سارایوو روی صحنه برود ـ کمک میکند. سپس در حالیکه بازیگران نمایش درگیر جنگی میشوند که سارایوو را نیز در بر میگیرد، بیخبر ناپدید میشود. کارگردان سعی میکند فیلمی که از ابتدا خیال ساختن آن را داشته کامل کند، ولی وقتی حتی موفق نمیشود از زبان بازیگر زن، یک جملهٔ درست بیرون بکشد، سرخورده میشود. در نهایت کارگردان را میبینینم که به نخستین نتهای کنسرتوئی از ̎موتسارت̎ گوش میدهد که توسط مرد جوانی نواخته میشود...
● گدار همچنان، در شصت و شش سالگی، به طرح سئوالاتی دربارهٔ سینما و زندگی میپردازد. و همپنان به نظر میآید که بیشتر علاقهمند به گفتوگو با خودش است تا تماشاگر. همیشه موتسارت فیلم پیچیده و غیرقابل فهمی مینماید که شامل چهار ̎پرده̎ میشود، یا چهار صحنهٔ گسترش یافته، یا چهار فیلم کوتاه، یا ... که به سختی میتوان آنها را به یکدیگر ربط داد و درگیرشان شد. بله، اینجا برای طرفداران قدیمی گدار (پس از تقریباً چهل سال کار فیلمسازی) هیچ چیز جالبی مشاهده نمیشود و مثلاً هیچ اثری از سرزندگی از نفس افتاده (۱۹۶۰) نمیتوان سراغ گرفت. او حالا هنرمندی است که نمیتواند (یا نمیخواهد) با تماشاگر ارتباط برقرار کند.
کشور تولیدکننده : فرانسه و سوئیس
محصول : آلن سارد
کارگردان : ژان لوک گدار
فیلمنامهنویس : ژان لوک گدار
فیلمبردار : کریستوف پولاک، ژان پییر فدریزی و کاتل دیان
هنرپیشگان : مادلین آسا، گالیا لاکروا، برانژر آلو، ویکی مسیکا، فردریک پیرو، هاری کِلوِن و میشل فرانسینی
نوع فیلم : رنگی، ۸۴ دقیقه
فیلمی تهیه و تدارک دیده میشود ولی مشکل پیدا کردن بازیگر مناسب، فیلمبرداری آن را به تعویق میاندازد. کارگردان (مسیکا) به درخواست برادرزادهاش، به تولید نمایشی از ̎آلفرد دو موسه̎ ـ که قرار است در سارایوو روی صحنه برود ـ کمک میکند. سپس در حالیکه بازیگران نمایش درگیر جنگی میشوند که سارایوو را نیز در بر میگیرد، بیخبر ناپدید میشود. کارگردان سعی میکند فیلمی که از ابتدا خیال ساختن آن را داشته کامل کند، ولی وقتی حتی موفق نمیشود از زبان بازیگر زن، یک جملهٔ درست بیرون بکشد، سرخورده میشود. در نهایت کارگردان را میبینینم که به نخستین نتهای کنسرتوئی از ̎موتسارت̎ گوش میدهد که توسط مرد جوانی نواخته میشود...
● گدار همچنان، در شصت و شش سالگی، به طرح سئوالاتی دربارهٔ سینما و زندگی میپردازد. و همپنان به نظر میآید که بیشتر علاقهمند به گفتوگو با خودش است تا تماشاگر. همیشه موتسارت فیلم پیچیده و غیرقابل فهمی مینماید که شامل چهار ̎پرده̎ میشود، یا چهار صحنهٔ گسترش یافته، یا چهار فیلم کوتاه، یا ... که به سختی میتوان آنها را به یکدیگر ربط داد و درگیرشان شد. بله، اینجا برای طرفداران قدیمی گدار (پس از تقریباً چهل سال کار فیلمسازی) هیچ چیز جالبی مشاهده نمیشود و مثلاً هیچ اثری از سرزندگی از نفس افتاده (۱۹۶۰) نمیتوان سراغ گرفت. او حالا هنرمندی است که نمیتواند (یا نمیخواهد) با تماشاگر ارتباط برقرار کند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا شورای نگهبان رهبر انقلاب مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام حجاب دولت سیزدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
هواشناسی پلیس تهران بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران قتل سیل سلامت سازمان هواشناسی زلزله وزارت بهداشت
مسکن خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو سایپا قیمت طلا بورس بانک مرکزی حقوق بازنشستگان گاز دلار
همایون شجریان محمد رسول اف نمایشگاه کتاب تهران کتاب نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سینمای ایران دفاع مقدس تئاتر تلویزیون رضا عطاران سریال
وزارت علوم دانشگاه تهران
اسرائیل جنگ غزه رژیم صهیونیستی غزه فلسطین حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین ترکیه
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس لیگ برتر فولاد مهدی طارمی رئال مادرید باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری گوگل تبلیغات شفق قطبی نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
زیبایی رژیم غذایی شیر فشار خون درمان ناباروری واکسن