یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
تبلیغات در ورزش
از ورزش به عنوان یك هدف یا ابزاری برای دستیابی به اهدافی نظیر رشد و تكامل بدنی مطلوب، اصلاح مهارت های حركتی، رشد شخصیت و پیشرفت اجتماعی استفاده می شود. ورزش در سطوح جهانی و بازی های المپیك به عنوان عاملی برای پیشرفت، تفاهم و احترام متقابل در بین ملل كاربرد دارد. در عصر ارتباطات، الكترونیك و اطلاعات، دیگر رویدادها منحصر به یك نقطه خاص جغرافیایی نمی شود. افراد در كوتاه ترین زمان ممكن می توانند از تمامی وقایع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و از جمله ورزشی كه خود خارج از مقولات ذكر شده نیست، مطلع شوند. با وجود اینكه ورزش امروز سخت مورد توجه مردم است، اما هنوز هم این پدیده در جایگاه مناسبی در كشور ما قرار ندارد كه برای این امر دلایل زیادی وجود دارد. شاید یكی از آنها استفاده غلط از تبلیغات باشد. برای رشد و توسعه ورزش، راه های مختلفی وجود دارد كه از آن جمله استفاده مطلوب از تبلیغات است.
رسانه ها همان كانال های ارتباطی هستند كه به وسیله آنها پیام به گیرنده ارسال می شود. اهداف، نوع مخاطب، نوع محتوا و نوع سازماندهی در تعیین نوع رسانه نقش بسیار مهمی ایفا می كنند.
در تبلیغات هیچ گونه محدودیتی در مورد نوع رسانه وجود ندارد. رسانه های مورد استفاده در تبلیغات مربوط به ورزش می تواند شامل این موارد باشد: انواع كتب، جلد كتاب و آلبوم عكس و یا جلد آلبوم نوارهای موسیقی، رادیو، تلویزیون، تئاتر، سینما، فیلم، فیلم استریپ، اسلاید، طلق شفاف، انواع چارت ها، روزنامه ، مجله، لباس ورزشی، برچسب شیشه ماشین، اطلاعیه های پارچه ای، تی شرت، پاك كن، مدادتراش، مداد، خودكار، كفش ورزشی، دیوار، تابلو اعلانات، گل سر، آگهی تبلیغات روی بدنه اتوبوس و ماشین، خط كش، جامدادی، پوستر، روزنامه دیواری و...
در طراحی تبلیغات چه دیداری و چه شنیداری و یا هر دو باید از اصول خاصی نظیر سادگی، توازن، تباین، تاكید، پیوستگی و هماهنگی پیروی شود.
به عبارت دیگر: برای اینكه یك رسانه ساده باشد، باید از ارائه اطلاعات طولانی پرهیز شود و یا حداقل اطلاعات طولانی تقسیم بندی شوند. هر رسانه باید از توازن رسمی یا غیررسمی برخوردار باشد. برای جذاب كردن آن بهتر است كه از راه های دیگری استفاده شود. اجزای یك رسانه باید از ارتباط منطقی برخوردار باشد تا بتواند موثر واقع شود، پیوستگی و هماهنگی لازم را تداعی كند و در جامعه تاثیر بگذارد و نقش سازنده و موثر داشته باشد.
منبع : همشهری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی ایران مجلس مجلس دوازدهم انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی دولت ستاد انتخابات کشور رهبر انقلاب دولت سیزدهم
تهران هواشناسی قتل فضای مجازی شهرداری تهران زلزله سیل سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس آتش سوزی بارش باران
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان سایپا گاز بورس بانک مرکزی نمایشگاه نفت قیمت دلار ایران خودرو
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران رضا عطاران کیانوش عیاری تئاتر سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سریال
فناوری تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس سازمان ملل افغانستان رفح اوکراین
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر هوادار رئال مادرید باشگاه پرسپولیس سپاهان لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی همراه اول خورشید شفق قطبی دبی ایلان ماسک ناسا اپل گوگل عیسی زارع پور نوآوری
سرطان درمان و آموزش پزشکی تغذیه آلزایمر زیبایی فشار خون قهوه کاهش وزن بارداری توت فرنگی