یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
بازاریابی موفق
این اتفاقی است كه روزانه می افتد: دو كسب و كار با بودجه بازاریابی مشابه شروع به فعالیت می كنند. یكی در كار خود موفق می شود ولی دیگری موفقیت چندانی كسب نمی كند.
حال باید پرسید كه چرا این موضوع اتفاق می افتد؟ چرا بـــــرخی شركتها در تلاشهای بـــــازاریابی خود موفق عمل میكنند ولی تعـداد دیگری مــــــوفق نمی شوند؟ آنهایی كه موفق می شونــــد می دانند كه چگونه از ابزارها و منابع موجود به نحو احسن استفاده كنند. رعایت مؤلفه های ذیل می تواند به مدیران برای كسب موفقیت در بازاریابی كمك كند:
۱ – رهبری: برای موفق شدن، برنامه های بازاریابی كه كاركنان یا سازمان مشخص كرده می باید درراستای چشمانداز آینده شركت باشد. این وظیفه مسئولان سازمان است كه به طور مشخص اهداف را مشخص سازند. واقعا این اهداف روشن نباشد نمی توان از كاركنان انتظار داشت كه انتظارات مسئولان را تامین كنند.
۲ – گوش دادن: مشتریان آنچــــه را كه می خواهند و حاضرند بابت آن پول پرداخت كنند، به شما می گویند. آنها حتی این نكته را هم یادآوری می كنند كه چه رویكرد بازاریابی را ترجیح می دهند. فقط راهش این است كه از آنها سوال كنید و به دقت به پاسخ آنها گوش فرادهید. باور داشته باشید كه بهترین برنامه های بازاریابی آن برنامههایی هستند كه برپایه توصیه های مشتریان و ترجیحات آنها شكل گرفته باشد.
۳ – تیم كاری: قطعا بازاریابی موثر با شما و دست اندركاران تیم بازاریابی شما شروع و پایان نمی یابد. همه در موفقیت بازاریابی دخیل هستند. راه درست این است كه به ایده های آنها گوش دهید، برنامه های بازاریابی خود را دراختیار آنها قرار دهید و اعضای تیم را درمورد پیشرفت كار در جریان قرار دهید.
۴ – همكاری: بهترین برنامه های بازاریابی چنانچه موانع فروش داشته باشند، با موفقیت همراه نخواهدبود. پیششرط یك همكاری موثر و رفع كردن موانع فروش ارتباط صمیمانه بین همه قسمتها و افراد است. با این كار مشكلات نظیر كمبودها را می توان پیش بینی و درباره آن بحث كرد و به این ترتیب كاركنان به جای اختلال در كار می توانند از این برنامه حمایت كنند.
۵ – پاسخگویی: درست مثل ساخت یك بنا كه محصول گذاشتن آجر روی آجر است، یك برنامه موفق بازاریابی هم برنامه خوب دیگری را تولید می كند. برای شروع هر برنامه یا تاكتیك، اهداف قابل دسترسی را مشخص سازید. هر رویكرد بازاریابی را تست كنید و درنهایت آن رویكردی را كه درعمل قابل اجراست به كار بندید.
۶ – انعطاف پذیری: شركتهای موفق به سرعت خود را با تغییرات ایجادشده در بازار، ترجیحات مشتری و فناوریهای جدید منطبق می سازند. وقتی می بینید یك روش بازاریابی جواب نمی دهد، برای تجدیدنظر در آن ماهها صبر نكنید. ریشه مشكل را پیدا كنید و به سرعت آن را برطرف سازید.
۷ – تداوم: ارائه مداوم یك نام و یك تصویر، برای موفقیت بازاریابی در درازمدت ضروری است. درعین حال كه استراتژی و تاكتیك ممكن است تغییر كند و یا تكامل یابد، ولی نام لوگو و حتی شعار می باید سنگ بنای برنامه بازاریابی شركت شما باشد.
۸ – بینش: برخی از كارآفرینان همیشه از یك بینش درونی برخوردارند. آنها به جای اینكه فقط به تحولات امروز پاسخ دهند، میدان رقابت را ارزیابی و گرایشهای آینده، محصولات و فناوری های جدید را پیش بینی می كنند. بازاریاب موفق كسی است كه بتواند آینده نگر باشد.
۹ – تمركز: برخلاف بنگاههای بزرگ، كسب و كار شما می باید بر بازاریابی محصولات و خدمات خود برای مشتریان محدود تمركز كند. غافل شدن از بازارهای گوناگون می تواند تلاشهای شركت شما را بی اثر سازد و به نتایج كار لطمه وارد آورد.
منبع : ماهنامه تدبیر
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس گشت ارشاد رئیسی امام خمینی رئیس جمهور جنگ
آتش سوزی وزارت بهداشت سلامت تهران قتل شهرداری تهران سیل کنکور هواشناسی فضای مجازی پلیس پایتخت
خودرو دلار بازار سرمایه قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو
سریال سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر
اینترنت خورشید کنکور ۱۴۰۳
جنگ غزه اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی سپاهان آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
بارداری کاهش وزن مالاریا زوال عقل