دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا


مدیریت استراتژیک و استراتژی‌های صنعتی و تجاری


مدیریت استراتژیک و استراتژی‌های صنعتی و تجاری
نویسنده : شمس - عبدالحمید
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۲/۰۲
رده دیویی : ۶۵۸.۴۰۱۲
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۵۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : HD۳۰/۲۸/ش۸۵م۴
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۳۳۸-۰۹۷-۱

در کتاب, پس از شرح مفاهیم و اصطلاحات رایج در حوزه مدیریت استراتژیک, به فرآیند و مدل مدیریت راهبردی اشاره می‌شود و تاثیر محیط بر استراتژی و ساختار از دیدگاه نظریه‌پردازان مدیریت تشریح می‌گردد .در ادامه مقایسه‌ای از 'مدیریت استراتژیک 'و 'برنامه‌ریزی استراتژیک 'به دست داده شده و استراتژی‌های سنتی و نوین در عرصه صنایع و تجارت معرفی می‌شود . 'همگرایی عمومی', 'راهبرد زنجیرها', 'استراتژی‌های تنوع گرایی', 'راهبرد تراکم گرایی', 'راهبرد تقسیم خطر', 'راهبردهای همکاری 'و 'راهبردهای رشد بیرونی 'از جمله استراتژی‌های بحث شده در کتاب است .


همچنین مشاهده کنید