سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا


رفتار مصرف‌کننده (عوامل بیرونی)


تاریخ نشر : ۸۴۰۷۰۹
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۲۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۶۰۸-۹۱-۰
رده دیویی : ۶۵۸.۸۳۴۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
شماره مجلد : ۲
مترجم : صالح‌اردستانی - عباس
نویسنده : موون - جان‌سی
نویسنده : مینور - میشل

سه بخش اصلی این مجموعه در باب مدل رفتاری مصرف کننده است. بخش اول کتاب که مروری بر حوزه‌ی مورد مطالعه است از دو فصل تشکیل شده است. در فصل اول حوزه‌ی مربوط به تعریف و چارچوب سازمان دهنده‌ی رفتار مصرف کننده، ذکر گردیده است. در فصل دوم نشان داده می‌شود که شناخت رفتار مصرف کننده می‌تواند در ایجاد راهبرد بازاریابی به کار گرفته شود. بخش دوم شامل مجموعه‌ی فصولی است که در آن درباره‌ی عوامل موثر بر مصرف کنندگان فردی بحث می‌شود. فرآیندهای مصرف کننده‌ی فردی شامل پردازش اطلاعات، انگیزش، شخصیت و روان نگاشتی، نگرش، ارتباطات ترغیب کننده و تصمیم‌گیری است. سرانجام در بخش سوم موضوع تاثیرگذاران محیطی که خریداران و فروشندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهند مطرح می‌شود که از آن جمله است: موفقیت مصرف کننده، فرآیندهای گروهی، فرهنگ، خرده فرهنگ و رفتارهای بین‌المللی و میان فرهنگی. مبحث پایانی کتاب درباره‌ی جنبه‌ی نا به کار رفتار مصرف کننده است.