دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
نگاهی دوباره به تدریس تاریخ و جغرافیا
تاریخ نشر : ۸۴۰۶۱۴
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۶۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۴۰-۳-۰
رده دیویی : ۳۷۱.۳۰۲۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تبریز
نویسنده : غفاری - محمدرضا
نویسنده : سقایسعیدی - جواد
ویراستار : اصغری - ناصر
نویسنده : شاطری
ویراستار : تبریزی - رحیم
ویراستار : عارفنژاد - سعید
نویسنده : علیزاده - خیام
نویسنده : عدالتخواهگوگانی - مهدی
نویسنده : تقو - یوسف
نویسنده : نوروزیالنجق - علی
نویسنده : علیمحمدی - ولی
نویسنده : ممقانیبنابی - عباس
ویراستار : کریمزاده - فرامرز
کتاب برای مطالعهی دبیران تاریخ و جغرافیا تدوین شده و در آن، شیوهی تدریس این دو درس نقد و تحلیل میگردد. برای مثال در کتاب خاطرنشان شده است: 'یکی از روشهایی که میتواند تاریخ را به یک معلم تبدیل کند استفاده از روش استقرا است. به هنگام مطالعهی تاریخ میتوانید با کنار هم گذاشتن مطالب، مفاهیم یا رویدادهای مشابه و یا مشترک مفاهیم و معانی جدیدی را از درس تاریخ استخراج کنید که منحصر به شما باشد... برای استفادهی بیشتر از تاریخ میتوان از روش دیگری نیز بهره گرفت. به دلیل نیازهای مشترکی که نوع بشر در طول حیات خویش داشته است معمولا مشابهتهای زیادی در بین آداب و رسوم و فرهنگ مردم اعصار و قرون میتوان یافت. همین مشابهتها میتواند وسیلهای برای مطالعه و تحقیق گردند و تاریخ را به معلمی ارزشمند تبدیل نمایند. این مطالعه بیشتر شبیه مطالعات تطبیقی است که برای تطابق یک اندیشه یا تئوری با عملکرد سایر ملل یا فرهنگها صورت میپذیرد....'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۶۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۴۰-۳-۰
رده دیویی : ۳۷۱.۳۰۲۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تبریز
نویسنده : غفاری - محمدرضا
نویسنده : سقایسعیدی - جواد
ویراستار : اصغری - ناصر
نویسنده : شاطری
ویراستار : تبریزی - رحیم
ویراستار : عارفنژاد - سعید
نویسنده : علیزاده - خیام
نویسنده : عدالتخواهگوگانی - مهدی
نویسنده : تقو - یوسف
نویسنده : نوروزیالنجق - علی
نویسنده : علیمحمدی - ولی
نویسنده : ممقانیبنابی - عباس
ویراستار : کریمزاده - فرامرز
کتاب برای مطالعهی دبیران تاریخ و جغرافیا تدوین شده و در آن، شیوهی تدریس این دو درس نقد و تحلیل میگردد. برای مثال در کتاب خاطرنشان شده است: 'یکی از روشهایی که میتواند تاریخ را به یک معلم تبدیل کند استفاده از روش استقرا است. به هنگام مطالعهی تاریخ میتوانید با کنار هم گذاشتن مطالب، مفاهیم یا رویدادهای مشابه و یا مشترک مفاهیم و معانی جدیدی را از درس تاریخ استخراج کنید که منحصر به شما باشد... برای استفادهی بیشتر از تاریخ میتوان از روش دیگری نیز بهره گرفت. به دلیل نیازهای مشترکی که نوع بشر در طول حیات خویش داشته است معمولا مشابهتهای زیادی در بین آداب و رسوم و فرهنگ مردم اعصار و قرون میتوان یافت. همین مشابهتها میتواند وسیلهای برای مطالعه و تحقیق گردند و تاریخ را به معلمی ارزشمند تبدیل نمایند. این مطالعه بیشتر شبیه مطالعات تطبیقی است که برای تطابق یک اندیشه یا تئوری با عملکرد سایر ملل یا فرهنگها صورت میپذیرد....'.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران مجلس شورای اسلامی آمریکا مجلس دولت شورای نگهبان حجاب بودجه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران مجلس یازدهم
شهرداری تهران هواشناسی تهران فضای مجازی قتل شورای شهر پلیس شورای شهر تهران سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی پایتخت
قیمت دلار ایران خودرو خودرو قیمت خودرو دلار بازار خودرو مالیات بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن تورم
تلویزیون سریال رسانه تئاتر موسیقی سینما سینمای ایران فیلم بازیگر کتاب قرآن کریم رسانه ملی
شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه عربستان اوکراین نوار غزه ترکیه عراق
استقلال فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران فوتسال سپاهان بازی تراکتور لیگ برتر انگلیس جام حذفی آلومینیوم اراک باشگاه پرسپولیس
اپل اینستاگرام همراه اول ایلان ماسک امارات گوگل تبلیغات آیفون ایرانسل فناوری سامسونگ ناسا
مواد غذایی سازمان غذا و دارو خواب دیابت سلامت روان پزشکی قانونی بارداری مالاریا دندانپزشکی