دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا


یادگیری به شیوه همیاری در دانش‌آموزان عادی و تیزهوش


تاریخ نشر : ۸۵۰۲۱۹
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۸۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۲۵-۱۷۹-۹
شماره کنگره : ۸۵۲۱۹۰۲۱
رده دیویی : ۳۷۱.۱۰۲
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : احمدیه - ملک‌سیما

نگارنده در این کتاب نخست به بررسی دو روش تدریس غیرفعال و فعال پرداخته سپس ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌‌ها را عنوان نموده و در پایان پیشینه‌ی تحقیقات در زمینه‌ی روش تدریس سنتی و غیر فعال (سخنرانی) و فعال (یادگیری از طریق همکاری) درباره‌ی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی را بررسی نموده است. مولف با توجه به ویژگی‌های این دو روش تدریس، از مزایای یادگیری به شیوه‌ی همیاری بحث می‌کند و این که با این شیوه می‌توان در ایجاد یادگیری سهیم بوده و موجب رشد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را فراهم کرده به تصریح نگارنده: 'تدریس موفق فعالیتی است که بتواند ترکیب مناسبی از تئوری‌ها، مهارت‌ها، فنون، سازماندهی، و هنر آموزش دادن را به کارگیرد و در مسیر تحقق اهداف اساسی و محوری تعلیم و تربیت گام بردارد'.


همچنین مشاهده کنید