چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا


فرهنگ آموزش در ژاپن: برنامه درسی و فرایند یاددهی ـیادگیری در آموزش و پرورش دوره ابتدایی ژاپن با ...


فرهنگ آموزش در ژاپن: برنامه درسی و فرایند یاددهی ـیادگیری در آموزش و پرورش دوره ابتدایی ژاپن با ...
نویسنده : سرکارآرانی - محمدرضا
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۳/۱۷
رده دیویی : ۳۷۰.۹۵۲
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۹۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : LA۱۳۱۴/س۴ب۴
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۸۶۹-۲۸-۵

نگارنده در این نوشتار بر آن است تا عوامل مهم پیشرفت و موفقیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی در ژاپن را با تاکید بر برنامه‌های درسی و فرآیند یاددهی ـ یادگیری تبیین نماید .در فصل اول, مبانی, هدف‌ها و برنامه درسی ملی آموزش و پرورش دوره ابتدایی تشریح می‌گردد .در فصل دوم, الگوی پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس دوره ابتدایی به منظور پرورش حرفه‌ای معلمان تبیین می‌شود .فصل سوم حاوی اطلاعاتی درباره روش آموزش درس ریاضی است .در فصل چهارم, رویکرد فرهنگی به آموزش جغرافیا در مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی, تجزیه و تحلیل می‌شود .فصل پنجم, به ویژگی‌های اساسی فرآیند یاددهی ـ یادگیری در مدارس دوره ابتدایی اختصاص دارد .فصل ششم, حاوی اصلاحات برنامه درسی ملی ژاپن با تاکید بر رویکرد تلفیقی است .