دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا

منافع حجاب


منافع حجاب
پوشش یا حجاب، به صورتی كه زیبائیها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم چرانی مردم هرزه و بی تربیت، و آلودگان به شهوت حیوانی، و حالات شیطانی حفظ كند دستوری قرآنی، و قانونی الهی، و تكلیفی انسانی، و برنامه ای اخلاقی است.
حجاب و پوشش اسلامی كه بهترین نوع آن چادر است، چادری كه یادگار منبع عصمت و عفتی چون فاطمه زهرا (علیها السلام) است، هیچ مانعی در راه دانش طلبی و رشد و كمال زن ایجاد نمی كند، بلكه او را از بسیاری از خطرات، و دامهائی كه حیوان صفتان در راه زیبارویان، و دختران و زنان جوان قرار داده اند حفظ می كند، و پاكدامنی و سلامت و عفت و حیای او را برای شوهرش یا اگر ازدواج نكرده، برای مرد آینده اش محفوظ می گذارد.
گوهر گرانبها و زیبا و پرقیمتی چون زن وقتی در صندوق الهی حجاب قرار داشته باشد، از دستبرد دزدان، و غارتگران، و آلودگان به لجن معصیت و گناه در امان خواهد بود.
زیبارویان جوان، وقتی دیده نشوند، و چهره پاك و معصوم آنان در معرض دیدگان مردم قرار نگیرد، شعله هوسها و هواها، و آتش امیال و غرائز به سركشی و سوزاندن پاكی یك ملت، و خراب كردن بنای معنویت یك مملكت برنمی خیزد.
پسران جوان وقتی گوهر زیبائی و زینت، و طنّازی و عشوه گری دختران و زنان را در كوچه و بازار، پارك و خیابان، معابر عمومی، فروشگاهها، بیمارستانها، ادارات، مراكز تجارتی نبینند، دچار چشم چرانی، هوس، دختربازی، تجاوز به ناموس مردم، كندی ذهن، در هم شكستن اعصاب، بلوغ زودرس، استمناء، لواط، زنا، افكار پریشان، غصه و نگرانی، بی میلی به درس، عشق و عاشقی، بیماری روانی، و در نهایت تعطیل شدن نیروی انسانی خود نمی شوند.
بر این اساس باید گفت : حجاب و پوشش برای جنس زن امری واجب، و فریضه ای شدید، و بدون تردید منكر آن با آگاهی به اینكه از ضروریات اسلام، و فرمان خدا در قرآن است كافر، و از گردونه اسلام خارج است.
جوانی كه با این خصوصیات منكر حجاب است، نمی تواند با دختر مسلمان ازدواج كند، زیرا این ازدواج باطل، و عقدی كه بین آن دو خوانده می شود بی اثر، و رابطه آن دو رابطه دو نامحرم و فرزندان آنها نامشروع، و عمل آنان زنا است.
دختری كه با این خصوصیت منكر حجاب است، نمی تواند همسر جوانی مسلمان شود، زیرا همان احكام در حق او هم جاری است.
حجاب حافظ وقار، شخصیت، كرامت، اصالت، و عظمت زن، و حافظ زیبائی و منافع او برای شوهر است.
زن در عین حجاب داشتن، می تواند مدارج تحصیلی، و طریق كمالات و فضائل را بپیماید، و اینكه حجاب مانعی برای او در راه رشد و ترقی است، وسوسه ای شیطانی، و القاء فكری غلط از جانب استعمارگران غارتگر، و دزدان ناموس، و هرزه های كشورهای غربی و شرقی است.
گرمی خانواده ها، استحكام رابطه زن و شوهر، تداوم زندگی، آرامش قلوب مردان، ثبات دلبستگی و عشق و علاقه مرد به همسر قانونی و شرعی خود، برپائی خانه و خانواده، بر جائی اعتماد و اطمینان مرد به زن، همه و همه مرهون پوشش و حجاب زنان مملكت است، و اینكه مردان زیبائی چهره و زینت و زیور زنانی غیر از زن خود را نبینند.
مردان اگر به راحتی و به آسانی در تمام صحنه های اجتماعی دسترسی به زنان داشته باشند، ضمانتی برای اثبات محبت و دلبستگی آنان به همسرانشان نخواهد بود، و تحریك هوا و هوس و شهوات آنان را از زندگی خود دلسرد، و خود كلنگی برای خراب كردن كانون گرم خانواده خواهند شد.
زیان بی حجابی و بدحجابی و آزاد گذاشتن زن، و آزاد بودن زن به صورت غربی آن به شماره نمی آید.
تاكنون بی حجابی زن باعث گمراهی میلیونها مرد، و به گناه افتادن دیگران، و پیدا شدن هیولای طلاق در خانواده ها، و پدید شدن عشق مرد به زن شوهردار، و روابط نامشروع، شده، و همانطور كه یهودیت و مسیحیت می خواسته علت خروج بسیاری از مردان و زنان از عرصه گاه ملكوتی اسلام و دینداری شده است.
پایه گذاران بی حجابی خود از این مسئله به ستوه آمده، و عوارض آن را از پدیده های شوم قرون اخیر می دانند.
نظام خانواده در ایران نظامی قوی، مستحكم، بر اساس حیا و عفت، وقار و ادب، ایمان و تقوا، و نبود طلاق مگر به ندرت بود.
از زمانی كه استعمار غرب به دست ولگردی دوره گرد، بیسوادی پلید، آلوده ای خائن، وطن فروشی كثیف به نام رضاخان پهلوی حجاب و پوشش قرآن را از بسیاری از زنان به غارت برد، وضع خانه و خانواده به صورت دیگر شد، آمار طلاق فزونی گرفت در حدی كه در اواخر حكومت آن خانواده نابكار در هر ماه بین شش تا هفت هزار درخواست طلاق به دادگاهها داده می شد، مردان و جوانان زن دیده بی زن می شدند، و زنان شوهر دیده بدون شوهر، و این دو طایفه آزاد شده از تعهد زن داری و شوهرداری به جامعه می پیوستند، و سفره فساد و افساد را گسترده تر می كردند.
مرجع بزرگ، حكیم خبیر مرحوم آیت اللّه شاه آبادی پس از مسئله كشف حجاب، بدون ترس از حكومت وقت، چنانكه مستمعین آن بزرگوار برایم نقل كردند، بارها در عرشه منبر و در مجالس عمومی و خصوصی فریاد زد : رضاخان با به غارت بردن حجاب قرآن، و كشتن قیام كنندگان علیه بی حجابی، در مسجد گوهرشاد، و در كنار حرم ملایك پاسبان حضرت رضا (علیه السلام) كمر صد و بیست و چهار هزار پیامبر را شكست.
آری آن عارف عاشق، و هشیار بینا، كه در مسائل اسلامی و در فلسفه و حكمت مجتهدی توانا، و بصیری كم نظیر بود، كشف حجاب و بدحجابی را شكننده كمر فرستادگان خدا می دانست!!
قطب در كتاب بسیار مفید« آیا ما مسلمان هستیم » می گوید بر اساس مداركی كه دیدم، یكی از پاپها از تمام كشیش ها و كاردینالها در واتیكان دعوت كرد، و از آنها خواست برای كشتن اسلام، و خاموش كردن چراغ دین، به صورتی كه برای واتیكان و مسیحیت خرج زیادن نداشته باشد نظر بدهند، كمیسیونها برای این منظور تشكیل شد، و نظریاتی از جانب صاحبنظران اظهار شد، از میان تمام آراء و نظریات این رأی مقبول همه كشیشان و كاردینالها و خود پاپ قرار گرفت، كه برای كشتن اسلام قوی ترین اسلحه و كم خرج ترین برنامه، بیرون آوردن دختران و زنان مسلمان از حجاب، و قرار گرفتن آنان در اختیار جوانان و مردان به صورت آزاد، در كوچه و بازار، وسائل عمومی، پاركها و سینما، ادارات و مراكز تجاری، تئاترها، و مراكز اجتماعی است ؟!
این برنامه به دست خائنان، انجام گرفت، و هوا و هوس زنان و دختران كم ایمان یا بی ایمان به این آتش دین سوز، و شعله خانمان برانداز كمك كرد، و وضع را در ممالك اسلامی و مملكت ایران به جائی رساند، كه نزدیك بود دین خدا كه محصول زحمات انبیا و امامان و علما و دانشمندان است بمیرد، و چراغ هدایت خاموش گردد، ولی دست حق از آستین مردی از سلاله انبیاء و نتیجه امامان یعنی خمینی بت شكن در كشور ایران بیرون آمد و بر سینه نامحرم زد، و دین را از اسارت اشرار نجات و حجاب قرآن را به ناموس اسلام برگرداند.
بر امت اسلام فرض و واجب است كه انقلاب آن انسان الهی را حفظ كنند، و از ارزشهای آن نهضت عظیم الهی محافظت نمایند، و نگذارند دشمنان زخم خورده، این چراغ روشن را كم نور، یا بی نور نموده ملت ایران را به وضع سابق برگردانند، تا بتوان با پایمردی و ثبات قدم فرهنگ انقلاب را صادر، و سایر ملت های بیرون رفته از مدار اسلام را به اسلام برگرداند.
با توجه به آنچه كه بیان شد، به ارزش گفتار آن متفكر شهید، كه بارها در سخنرانیها فریاد زد :حجاب مصونیت است نه محدودیّت پی می بریم.
آری حجاب برای زن و برای شوهر او، و خانواده اش، و جامعه، و بخصوص جوانان و آنان كه ازدواج نكرده اند، مصونیت از هزاران خطر، و انواع فساد و افساد، و مانع از هم پاشیده شدن كانون گرم خانواده هاست.
محققین فرموده اند مسئله پوشش زن و حجاب او در چهارده آیه قرآن مطرح است، و برخی را عقیده بر این است كه از نزدیك بیست و پنج آیه این معنا استفاده می شود.
امیرالمؤمنین (علیه السلام) خطاب به حضرت مجتبی و در حقیقت خطاب به تمام مردم فرمودند : محرم نامحرمی را جداً مراعات كن، زیرا این برنامه برای تو و همه زنان نامحرم مصونیت از افتادن در خیال گناه و خود گناه است، و اگر قدرت داری كه زنان خانواده تو مردی غیر تو را نشناسند، این برنامه را انجام بده.
راوی می گوید در یك روز بارانی با رسول خدا در بقیع نشسته بودم، زنی سواره بر الاغ از كنار ما گذشت، دست الاغ در گودالی فرو رفت و زن از مركب بزیر افتاد، رسول حق (صلی الله علیه وآله وسلم) رو برگرداند، عرضه داشتم خود را با شلوار پوشانده، حضرت سه بار برای این گونه زنان طلب مغفرت كردند، و فرمودند ای مردم اینگونه پوشش برگیرید كه پوشاننده ترین لباس برای بدن است، و زنان خود را به وقت بیرون رفتن از خانه با چنین جامه ای بپوشانید.
مقنعه، جلباب، عباء، عناوینی است كه در آیات و روایات برای پوشش زن بكار رفته.
زن باید خود را بنده حق بداند، و نمك حق را نسبت به خود رعایت كند، و رعایت نمك منعم و مالك حقیقی، و ربّ واقعی، به این است كه از عظمت او حساب ببرد، و به قیامت و محاكمات او توجه داشته باشد، و با تمام وجود از فرمانهای حضرتش كه در قرآن، و در زبان انبیاء و امامان آمده پیروی كند تا خود و خانواده و جامعه اش از مضرّات بدحجابی و بی حجابی در امان بماند.
و امّا من خاف مقام ربَّه و نهی النَّفس عن الهوی فانَّ الجنَّهٔ هی المأوی.
هر كس از مقام حضرت ربّ ترسید، و خود را از هوا و تمایلات بی قید و شرط نگاه داشت، همانا بهشت جای اوست.
متأسفانه عده ای از دختران و زنان این زمان در چهار گوشه جهان، از مكتب بی بند و باری پیروی می كنند، و شهوات و تمایلات خود را آزاد نموده، و سفره ای از فساد و افساد پهن كرده اند كه در تاریخ گذشته سابقه نداشته، و با كمال اسف گروهی از دختران و زنان كشورهای اسلامی و امّت رسول حق، از آنان تقلید می كنند.
امیرالمؤمنین (علیه السلام) در رابطه با این زنان فرموده : یَظْهَرُ فی آخِرِ الزَّمانِ وَ اقْتِرابِ السّاعَهِٔ وَ هُوَ شَرُّ الاَْزْمِنَهِٔ، نِسْوَهٌٔ كاشِفاتٌ عارِیاتٌ، مُتَبَرِّجاتٌ، مِنَ الدّینِ خارِجاتٌ، فِی الْفِتَنِ داخِلاتٌ، مائِلاتٌ اِلَی الشَّهَواتِ، مُسْرِعاتٌ اِلَی اللَّذّاتِ، مُسْتَحِلاّتُ الْمُحَرَّماتِ، فی جَهَنَّمَ خالِداتٌ.
در آخر زمان، و نزدیكی قیامت، كه بدترین زمانهاست، زنانی ظاهر می شوند با این خصوصیات :
بی حجاب و برهنه از پوشش لازم، جلوه دهنده زینت و زیبائی در كوچه و بازار، خارج از دین، داخل در فتنه، راغب به شهوات، سرعت گیرنده به سوی لذات، حلال شـمرنده محرمات الهی، كه این زنان با این اوصاف در جهنم ابدی و دائمی هستند.
پایگاه استاد حسین انصاریان
منبع : عرفان


همچنین مشاهده کنید