شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

چاشنی‌های فروش در تبلیغات باید در کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار گیرند


چاشنی‌های فروش در تبلیغات باید در کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار گیرند
چاشنی‌های فروش در تبلیغات اگر در کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرند اثر گذارند و استفاده بیش از حد از چاشنی فروش، اثربخشی آن را کاهش می‌دهد.
خودرو، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه ازدواج، سکه طلا و... از رایج‌ترین جوایز در حوزه چاشنی‌های فروش در کشورمان می‌باشد. اما استفاده بیش از حد از چاشنی‌های فروش و این نوع جوایز آثاری را در پی دارد...
استفاده بیش از حد از چاشنی‌های فروش ممکن است به صورت بالقوه تاثیر منفی بر نگرش افراد نسبت به محصول داشته باشد. برخی از پژوهشگران اظهار می‌دارند اگر یک شرکت همواره از چاشنی‌های فروش استفاده کند [نظیر برخی تولیدکنندگان مواد غذایی] ممکن است مشتریان چنین تصور کنند که شرکت قادر به فروش محصولات خود به قیمت اصلیشان نیست، پس کیفیت محصولات نیز پایین است. انتخاب جوایز در کشور ما و در هر کشوری تحت تاثیر سلیقه و نیاز بازار است.
اما شباهت جوایز اهدایی ارگان‌های مختلف با هم، تا حد بسیار، امکان سردرگمی‌برای مخاطب به وجود می‌آورد. اهدا خودرو توسط همه بانک‌ها، سکه توسط همه تولیدکنندگان مواد غذایی و... مصادیق بازر این موضوع است که البته باید اذعان داشت که کماکان از اثربخشی بالایی برخوردار هستند. هرچند از نمونه‌های برجسته و متفاوت جوایز بانکی هم باید نام برد؛ نظیر شمش طلا یا سفر به دور دنیا!
منبع : خبرگزاری ایسنا