شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

موقعیت تجاری در Web


موقعیت تجاری در Web
طبق اطلاعات جمع آوری شده تجارت در Web شرایط جدیدتری را پشت‌سر می‌گذارد. در این باره مطالبی را باید در نظر بگیرید:
۱)تحولات نوین: پیشرفت‌های google در زمینه تكنولوژی‌های جست‌و جو گر و تركیب آنها با نرم‌افزارهای Microsoft در حال پیشرفت هستند و آموخته های گذشته در تحولی جدید قرار گرفته‌اند و این تحولات باعث پیشرفت در زمینه های مربوطه می‌شوند. اگر سایت مربوطه پیدا شود و مراجعان روی آن كلیك كنند تمام اطلاعات مربوطه و موقعیت آنها را دریافت می‌كنند.
با فشار دادن دكمه back یا short visits شما را به بخش سایت‌های راهنما هدایت می‌كند و به شما فرصت بازدید در مدتی طولانی را می‌دهند. ارتباط‌هایی به Back و ... ممكن است ناخواسته به‌وجود بیایند و در لیس شما مشاهده شوند یا به دست فراموشی سپرده شوند. چه كسی اول می آید؛ تئوری مرغ و تخم‌مرغ در اینجا مطرح می شود. سایت‌ها می‌بایست طرح فوق‌العاده‌ای داشته و محتوایی ارزشمند داشته باشند و براحتی در اختیار متقاضیان قرار گیرند و در این راستا پیش‌قدم بوده و مفید‌ترین و با‌ ارزش‌ترین محتوا را داشته باشند. پس به دنبال برنامه و نقشه‌های منسجم باشید تا سایت خود را تقویت ببخشید. همانگونه كه كار خودتان را به این صورت انجام می‌دهید در كارتان تداوم خاصی داده و تغییرات غیر ممكن و ثابت شده در موتورهای جست‌و جوگر را در نظر نگرفته و از آنها ا ستفاده نكنید. سایت خود را به گونه‌ای دیگر و غیر از دنبال كردن لیست های تثبیت شده تقویت كنید و سایت‌هایی كه اینگونه عمل می‌كنند و سعی می‌كنند در بازار بهترین باشند و برای بهترین‌بودن در تلاشند بیشتر نیاز به content دارند. بنابراین Listingو Link باید برایشان محیا گردد. On-line Marketing و در Yellow Page ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مجلات صنعتی و دیگر امكانات off-Line كه در نظر گرفته نمی‌شوند باید در سیستم On-line شما گنجانده شوند و جزو سرمایه این تجارت شما گردند و در قلب برنامه شما قرار گیرند و نه به عنوان تلاش بعد از تصمیم‌گیری به حساب بیایند. توسط میلیون‌ها صفحه On-line و رقیبانی كه از شما شتاب بیشتری را دارند ، اگر به فكر پیشرفت و تحول هستید باید Content و ارزش سایتتان را بیشتر كنید. آیا در صدد به راه‌ انداختن بازاری On-line نیستید؟ پس زودتر دست به كار شوید. حتی اگر به دلیل ازدحام كاربران به این موتورهای جست‌و جو تكیه نمی‌كنید، می‌توانید یك Web-site معمولی بسازید تا در رقابت شركت كنید. اكنون بازدید‌كنندگان از سایت شما با تكنولوژی جدید راحت‌تر هستند و بسیار متوجه كیفیتش هستند... رقیبانتان نیز همین طور!
۲) طرح: نواری دوباره در بالا ظاهر شده و مستقیم به بالای صفحه می‌رود. اگر به سایت های دیگر رجوع كنید می‌بینید كه چگونه باید در این رقابت، رشد و موفقیت را از آن خودكرد. تجربه و عكس‌العمل های افراد ممكن است به عنوان یك مشاور به شمار بیایند. پس این روش باید به عنوان یك اصل در تجارت و شركت در ر قابت On-line در نظر گرفته شود. اینكه فروشنده خدمات، تكنولوژی یا عمده فروشی و ... هستید باید از دیگران نیز پیشی بگیرید. پس طرز فكر و نوع فكركردن خود را نیز باید به روز كنید، زمان در حال گذر است و فرصت‌ها نیز همان‌هایی هستند كه برای بازدید‌كنندگان سایت‌های شما بسیار مشخص هستند.
*اگر هزینه‌های این كار یكی از عوامل عدم پیشرفت دارندگان سایت به شمار می‌آید و دلیلی برای به روز كردن و بالابردن كیفیت سایت در شركت در تجارت و بازار و ر قابت جهانی به شمار می‌رود، دو راه انتخاب پیش روی آنها است: تنها خودشان امور كار را به دست گیرند یا به یك شریك و همكار با تجربه‌ روی بیاورند. كمك و راهنمایی می‌تواند كمك زیادی را در پیدا كردن مسیر كار در اختیار قرار دهد و مواقعی كه ممكن است مشتریان را راهنمایی كرده تا نسبت به فعالیت و كاری كه انجام می دهند تشویق شوند و آنها را تا زمانی كه امكان دارد در فعالیت شان تقویت كرد. بگذارید واضح‌تر صحبت كنم. انجام هر كاری بدون بازدهی اثر منفی را در مشخصه‌های تجارت گذاشته و بیشترین ضرر را برای سایت به همراه داشته و باعث می‌شود كه متقاضیان و نتایج و سود‌دهی را به حد صفر برساند.
*یك راه این است كه سایت شما به یك Package انتقال داده شود تا به شما این امكان را بدهد كه به اختیار خودتان آن را Update كرده و اطلاعات لازم را به آن بیفزایید. اگر كسی از سرورهایی استفاده می‌كند كه شامل web Building Software هستند از این امكانات بهره كافی را می‌برد. برای كسانی كه به اندازه كافی وقت برای آموزش و انجام فعالیت دارند و می‌توانند مهارت هایی را به اندازه كافی بیاموزند و نتیجه‌ای حاصل كنند، این سرور‌ها بسیار پر كاربرد خواهند بود.
*انجام این كار توسط خود شما آنقدرها آسان است؟
تنها چون خواستن توانستن است؟
تنها یك نكته واضح به نظر می‌رسد؛ اگر از رسانه استفاده نمی‌كنید یا تجارت تصویری ندارید، تنها به این دلیل كه نرم‌افزای دارید كه به شما این امكان را می دهد كه كارهای گرافیكی را انجام دهید یا كلیك‌كردن بر روی مكان‌هایی كه HTML را در اختیار شما قرار می‌دهد این به این معنا نیست كه بهترین نتایج را در پی خواهد داشت. كارهای گرافیكی و تركیب‌های منسجم تا حدود زیادی به تجارب و حرفه‌ای بودن افراد بستگی دارد. اما در جاهایی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود. اینكه شما می توانید سایت خود را بطور كامل درست كنید اما این به این معنا نیست كه تمام امكانات لازم را بر ای رقابت On-line در اختیار شما قرار می‌دهد.
*انتخابی بینابین هنوز هم الگوی خوبی است، به دنبال طراحان سایت با تجربه و حرفه‌ای باشید كه سایتی كه به وسیله خودتان طراحی می‌شود هم می‌تواند تا حدودی كاربرد داشته باشد اما می‌توانید از تكنولوژی و نرم‌‌افزارهای پیشرفته استفاده كنید. پس سرمایه خود را بطور حساب شده‌ای برای استفاده در تغییرات و كارهایی كه می‌توانید برای تقویت سایت خود انجام دهید به كار بگیرید. تا سایت خود را به نهایت پیشرفت برسانید و از درجه اعتبار آن نكاهید.*امروزه گوناگونی و تنوع بیشتر و جلوه‌ها و كاربردهای جدید بسیار به كار می‌رود. در گذشته از جلوه‌های ویژه كمتری استفاده می‌شد كه به صورت On-line باشند. درست است كه باید به مسائل مربوط به Cross-platform توجه شود. اما تفاوت هایی كه در جست و جو وجود دارد تفاوت چندانی نكرده است. امروزه باید سایت‌ها امكانات را برای متقاضیان بطور كامل فرا هم سازند، این امكانات عبارتند از تقویم‌ها، لیست‌های Mail ، Weblog ها و Functionality Scripts و .... تا سایت آنها را از ارزش و موفقیت بهره‌مند سازند.
*سایت‌هایی كه جلوه های ویژه امكانات غنی دارند و به روز هستند از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردارند. این امر همیشه خود را به همین صورت نشان داده است اما امروزه Web بخش عمده هر گونه تجارتی شده است و مركز توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته تا برای سایت‌شان كاری انجام دهند. سایت‌هایی كه قدیمی شده‌اند و از چرخه تجارت و بهره‌وری و استفاده مشتریان خارج شده‌اند دیگر مورد توجه و استقبال مشتریان قرار نمی‌گیرند.
*نگاهی دقیق به كاربری و ارزشمند ساختن سایت با در اختیار گذاشتن امكانات كاربردی برای شما در برابر رقیبانتان امكانات مفید‌تری را فراهم می‌سازد. این كار باید با افزودن جلوه‌های بیشتری به كار و محتوای Mail ها و ارتباطات دو جانبه انجام شود تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.
*محتوا حرف اول را می‌زند: این موضوع تنها چیزی است كه تغییر چندانی نكرده است و تنها ارزش و اهمیتش طی سال گذشته افزایش یافته است. سایت‌هایی هستند كه در صورت دسترسی كاربران به آنها منابع، مقالات و امكانات چندانی در اختیار آنها قرار نمی دهند پس آنها Off-line بودن و بازاری ر ا برای خود به‌وجود نمی‌آورند. پس ارتباط باید از راهی به‌وجود بیاید و این ارتباط متداوم و ضروری باشد و ارتباطات را افزایش و قوی‌تر سازد.
*سایت های Business Card دارای بخش‌هایی برای درخواست برقراری ارتباط با یك email link هستند. برخلاف عقیده بسیاری تجربه نشان داده كه تنها محیط Web موجب نتایج ضعیف نمی‌شود بلكه استفاده كاركنان شبكه از سایت برای كار و فعالیت مربوط نیز سهمی اساسی در این راستا دارد. اگر یك سایت نتایج جالب‌توجه‌ای حاصل نمی‌كند، دلایل مختلفی می‌توانند د خیل باشند. كه در راس آنها شاید بتوان گفت كه جست وجوی سایت خیلی سخت بوده و به همین دلیل سایت نتوانسته شرایط مساعدی را در اختیار كاربران قرار بدهد.
*چه دلیلی وجود دارد كه شخصی بخواهد بخاطر سایت شما با شما ارتباط بر قرار كند تا با رقیبان شما؟ اگر صداقت حاكم باشد و شما خود را به جای مشتریان خود بگذارید و نیازهایشان را در نظر بگیرید بی‌شك آنها را از دست نخواهید داد.
*اگر یك سایت Business Card به صور ت On-line باشد آیا این باعث تحت تاثیر قرار دادن رقیبان، شركا و مشتریان ویژه می شود؟ شاید خیر. صاحبان سایت ها باید توجه داشته باشند كه راه‌هایی كه برای افزودن ارزش یك سایت وجود دارند را مورد توجه قرار دهند و از همه امكانات و مبناها برای افزودن ارزش آن سایت بهره گیرند.
*یك weblog بسازید كه می‌توانید Tip هایی را فرستاده یا Tid-bit هایی دریافت كنید. نوشته‌ای را ترتیب دهید كه به سوالات Market شما جواب می‌دهند و خواسته‌ها و احتیاجات شما را برآورده می‌سازند. این همان چیزی است كه به تجارت معنا می‌دهد و باعث می شود كه سایت‌هایی كه در نیمه راه پیشرفت قرار دارند خود را پیدا كنند. اما نقش تكنولوژی در تمامی مراحل باید فراموش نشده و اساسی تلقی شود.امكانات سمعی بصری نیز فر اهم شده، زیرا گاهی دارندگان سایت می‌خواهند با بینندگان سایتشان صحبت كنند در این زمان مشتریان و بازدید‌كنندگان می‌خواهند بدانند كه چگونه و چطور و چه امكاناتی برایشان در نظر گرفته شده است و می‌خواهند قبل از انجام هر كاری درباره همه شرایط بیشتر بدانند و در اینجا است كه اهمیت برقراری ارتباط به میان می‌آید و هر چه این ارتباط قوی‌تر باشد بازده بیشتری خواهد داشت.
۴) به كارگیری تكنولوژی:
وقتی كه حرف تكنولوژی به میان آمد باعث می‌شود كه در شرایط زمانی یك نوع صرفه‌جویی انجام گیرد و تلاش و خستگی افراد نیز كاهش یابد، اما شرایطی نیز به‌وجود می‌آید كه نشان می‌دهد نقش آن بطور بسیار ویژه‌ای برای برنامه كاری واضح به نظر نمی‌آید. قبل از این بیشتر تجارت كاری شبیه كاغذ‌بازی بود تا اینكه سیستم On-line و اكنون اطلاعت كافی از Packed Web تمام جزییات را فراهم ساخته و تجارت موفقیت‌آمیز را به بهترین صورت در اختیار ما قرار می‌دهد و بهترین رقیبان و پیروزان میدان كسانی هستند كه از این تكنولوژی به بهترین صورت استفاده می‌كنند و بیشترین مشتری را بر ای بازار خود جذب كرده‌‌اند. به علاوه مهارت‌هایی در e.mail نیز می تواند تمایزی میان فعالان اقتصادی On-line با آماتورها باشد. عدم توجه به این نكته كه صاحبان تجارت چگونه از تكنولوژی و e.mail برای برقراری ارتباط استفاده می‌كنند مانند ماهی است كه از آب گریزان است. پس e.mail اهمیت خاصی دارد و attachment های مناسب و عدم داشتن غلط های تایپی حایز اهمیت است. در حقیقت بسیاری از توانایی‌ها و حرفه‌ای شدن و تحت تاثیر محیط قرار گرفتن بسیاری از شرایط را مساعد خواهد ساخت. برای اطلاعات بیشتر به سایت online Netiquette. Come رجوع كنید. بسیاری از افراد موفق استعدادهای آنچنان و موقعیت‌های مناسبی نداشته‌اند كه بدون تلاش به آنها دست پیدا كرده باشند. جای تعجب دارد كه State or business on The Web نتواند تاثیر كافی را روی خوانندگانش بگذارد. باید به همه كسانی كه از این سایت دیدن می‌‌كنند این نوید را بدهم كه اگر به جزییات توجه كنند حدود یك سال در تجارت و فعالیتی كه انجام می‌دهند جلو می‌افتند. مشتریان حداقل باید بدانند كه به چه چیزی نیاز بیشتری دارند و چه چیز باعث دستیابی آنها با تمام سود و زیانش می‌شود و ROI را به وجود می آورد. پس قبل از هر چیز زمینه فعالیت و علاقه و اشتیاق برای انجام هر كاری را فراموش نكنید و تكنولوژی را عامل مثبتی برای پیشرفت و نگرانی اولیه خود بدانید. بهره‌برداری از اطلاعاتی كه باعث می‌شوند از جهان طبیعی اطلاعات دریافت كنید را نیز فراموش نكنید. تكنولوژی در حال پیشرفت است و این عمل ادامه یافته و تا ۱۰ سال دیگر نیز این عمل ادامه دارد و كسی در این راه كاری نمی‌تواند بكند، ‌زیرا از كنترل همه خارج است، ‌تنها كاری كه می توان كرد این است با گذر زمان پیش‌رفت و همواره از همه موارد و موضوعات اطلاع كافی داشت و ارتباط با محیط را پیوندی با این موارد در نظر گرفت. تجربه موفقیت امروزه در گرو استفاده صحیح از تكنولوژی است و باید از سیستم off-line به سوی سیستم on-line روی آورد. زیرا در زمان و بودجه و ... صرفه‌جویی شده و امكان ارتباط با دور‌دست‌ها را نیز برآورده می‌سازد. با آرزوی موفقیت و پیروزی در رقابت تجاری با دیگران.

مرجع: روزنامه تفاهم
منبع : مركز توسعه كارآفرینی


همچنین مشاهده کنید