سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
پارادایمهای زیباییشناسی هنر معاصر
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۳-۷
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۳۸
رده دیویی : ۷۰۹.۰۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در سیزدهمین شمارگان از این مجموعه، نخست، مراتب هنر غربی بازگو شده که عبارتاند از: 'هنر عام کلاسیک'، 'هنر آوانگار و خاص'، 'هنر مبتذل و سطحی'. در ادامه مبانی اندیشهی نظری و فلسفی هنر مدرن از دیدگاه فیچینو و دکارت بازگو میشود. از دیدگاه دکارت انسان در دنیای حکم عقل خود بنیاد خویش، هنر و تجربهی هنری را میسنجد و آنها را چونان ابژه، بازنمود میکند. در ساحت علم دکارتی، همدلی با اثر هنری از بین میرود و حقیقت اثر، خود را از ما میپوشاند و دیگر حجاب از چهره برنمیگیرد و راز خود را آشکار نمیکند و به زبان نمیآید. سرانجام مبانی سوبژکتیو دکارتی هنر مدرن، معرفی و تشریح میگردد که عبارتاند از: خلاقیت ذهنی در برابر الهام، نبوغ نفسانی در برابر منشأ نیت متعالی، سنتشکنی و نوآوری، ابهام، و زیبایی و زشتی معیار شناخت حس فردی. به تصریح نگارنده: 'اکنون در دنیای پست مدرن، زیباییشناسی شرقی در حال وقوع است. هنر مدرن در نهایت، تحقق مبانی زیباییشناسی در تفکر دکارت و کانت بود که در دنیای کنونی و در دورهی مدرن، حیات آدمیان را در نظر و عمل دربرگرفته است'.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۳-۷
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۳۸
رده دیویی : ۷۰۹.۰۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در سیزدهمین شمارگان از این مجموعه، نخست، مراتب هنر غربی بازگو شده که عبارتاند از: 'هنر عام کلاسیک'، 'هنر آوانگار و خاص'، 'هنر مبتذل و سطحی'. در ادامه مبانی اندیشهی نظری و فلسفی هنر مدرن از دیدگاه فیچینو و دکارت بازگو میشود. از دیدگاه دکارت انسان در دنیای حکم عقل خود بنیاد خویش، هنر و تجربهی هنری را میسنجد و آنها را چونان ابژه، بازنمود میکند. در ساحت علم دکارتی، همدلی با اثر هنری از بین میرود و حقیقت اثر، خود را از ما میپوشاند و دیگر حجاب از چهره برنمیگیرد و راز خود را آشکار نمیکند و به زبان نمیآید. سرانجام مبانی سوبژکتیو دکارتی هنر مدرن، معرفی و تشریح میگردد که عبارتاند از: خلاقیت ذهنی در برابر الهام، نبوغ نفسانی در برابر منشأ نیت متعالی، سنتشکنی و نوآوری، ابهام، و زیبایی و زشتی معیار شناخت حس فردی. به تصریح نگارنده: 'اکنون در دنیای پست مدرن، زیباییشناسی شرقی در حال وقوع است. هنر مدرن در نهایت، تحقق مبانی زیباییشناسی در تفکر دکارت و کانت بود که در دنیای کنونی و در دورهی مدرن، حیات آدمیان را در نظر و عمل دربرگرفته است'.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران خلیج فارس مجلس شورای اسلامی مجلس روز معلم حجاب شورای نگهبان دولت بودجه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران مجلس یازدهم
تهران فضای مجازی شهرداری تهران سیل قتل تعطیلی مدارس شورای شهر شورای شهر تهران پلیس وزارت بهداشت سازمان هواشناسی پایتخت
خودرو سایپا ایران خودرو قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو مالیات دلار بانک مرکزی قیمت طلا مسکن تورم
تلویزیون سریال فیلم رسانه سینمای ایران تئاتر موسیقی رسانه ملی کتاب سینما سریال پایتخت قرآن کریم
سازمان سنجش انتخاب رشته
غزه رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین آمریکا حماس روسیه عربستان نوار غزه اوکراین ترکیه عراق
فوتبال استقلال پرسپولیس سپاهان تیم ملی فوتسال ایران تراکتور فوتسال بازی وحید شمسایی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر
هوش مصنوعی اینستاگرام گوگل همراه اول فناوری امارات اپل تبلیغات ایرانسل روزنامه آیفون سامسونگ
ویتامین مواد غذایی سازمان غذا و دارو طول عمر دیابت سلامت روان بارداری آلزایمر پرستار دندانپزشکی