یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
پیامک های ناکام هنوز هم هزینه می اندازند
در حالی که از مدت ها پیش قرار بود هزینه پیامک های به مقصد نرسیده مشترکان همراه اول محاسبه نشود ، اما هنوز وعده های شرکت دولتی ارتباطات سیار در این خصوص عملی نشده است.
بنابر آمارهای اعلام شده از سوی مدیران شرکت ارتباطات سیار ، ۲۰ الی ۳۰ درصد پیامکها به مقصد نمیرسند که با به تاخیر انداختن حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده، درآمد هنگفتی را برای همراه اول مهیا میسازد.
به اعتقاد برخی کارشناسان، مشترکان همراه اول نباید انتظار کاهش هزینههای صورتحساب خود را به دلیل حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده داشته باشند، چرا که شرکت ارتباطات سیار باید همچنان یک شرکت دولتی سودآور با رشد چشمگیر باقی بماند.
یک کارشناس مخابرات با اشاره به اعلام حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده همراه اول از صورتحساب مشترکان ، در این باره به خبرنگار موبنا می گوید:ایجاد عرصه رقابت در حوزه تلفن همراه، به تلاش اپراتور اول برای جلب رضایت مشترکان منجر شد که حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده نیز از جمله آنها محسوب میشود.
رامین خدارحمی با اشاره به مسائلی چون مشکلات شبکه که مسئولان تلفن همراه دولتی برای تأخیر در اجرای این امر اعلام میکنند، می افزاید:موارد مطرح شده برای عدم اجرای این مهم از سوی مسئولان دولتی بسیار مبهم است.
این در حالی است که طبق آخرین آمار ۲۷ میلیون مشترک همراه اول روزانه ۴۰ میلیون پیامک مبادله می کنند که نرخ هر پیامک لاتین ۲۲۲ ریال و نرخ پیامک فارسی ۸۹ ریال است.
گفتنی است مسئولان خاموش بودن گوشی گیرنده، ارسال پیامک به شمارههای اشتباه از سوی فرستنده و یا پر بودن صندوق پیام کوتاه گیرنده را دلیل نرسیدن پیامکهای ناموفق می دانند و معتقدند که درصد کمی از پیامک های به مقصد نرسیده ناشی از اشکالات شبکه است.
خدارحمی در این باره معتقد است هرچند موارد مذکور نیز میتواند دلیلی بر نرسیدن پیامک به مقصد باشد اما به نظر میرسد که بیشترین اشکال مربوط به فروش بیش از حد سیم کارت، بدون توجه به ظرفیت فعلی شبکه است.
وی می گوید:اگر گوشی تلفن همراه گیرنده پیامک خاموش باشد و یا صندوق پیامک آن، ظرفیت دریافت پیام جدید را نداشته باشد، با توجه به ماهیت ذاتی پیامک یعنی ذخیره و ارسال، شرکت ارتباطات سیار باید با ذخیره کردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گیرنده در شبکه، از ناموفق بودن در ارسال جلوگیری کند.
به گفته این کارشناس با توجه به افزایش تعداد مشترکان، همراه اول اقدام به کاهش فوقالعاده زمان ذخیرهسازی و به تبع آن کاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پیامک کرده است.
به اعتقاد کارشناسان بسیاری از مواردی که به عنوان رفتار مشترک و عامل نرسیدن پیامک به مقصد از آن یاد میشود، ناشی از افزایش تعداد مشترکان است که موجب کاهش سهم مشترکان از استفاده از منابع و امکانات موجود میشود.
منبع : موبنا
منبع : پایگاه اطلاع رسانی itanalyze
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت حجاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی رئیس جمهور
هواشناسی آتش سوزی سلامت تهران قتل پلیس کنکور شهرداری تهران وزارت بهداشت فضای مجازی زنان پایتخت
خودرو قیمت دلار دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سریال محمدرضا گلزار سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر
اینترنت خورشید کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل جنگ غزه غزه رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه چین اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس سپاهان لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات اپل فناوری سامسونگ ناسا بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
بارداری دندانپزشکی کاهش وزن مالاریا زوال عقل