شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

۱۱مرداد ۱۳۸۶ ــ ۲ اوت ــ خرید خبر از مردم، یک راه جالب برای غنی سازی روزنامه ها


ریچماند تایمز به روزنامه ها كه در دو ـ سه سال اخیر دچار بحران مخاطب شده اند توصیه كرده است كه همانند روزگار قدیم به خرید خبر از مردم اقدام كنند و همه مردم را به صورت خبرنگار خود درآورند تا نه تنها خبر تازه از درون جامعه به دست آید بلكه بر شمار مخاطبان بیافزایند.
این روزنامه در مقاله ای در یکم اوت ۲۰۰۴ اضافه كرده است كه با قرار گرفتن متن اعلامیه های آژانسهای دولتی و سازمانها در وب سایت های اختصاصی شان كه آدرس آنها را در هر كتابخانه می توان به دست آورد، و نیز دسترسی به گزارشهای سه خبر گزاری بزرگ از طریق اینترنت كه ۲۴ ساعت پیش از انتشار در روزنامه امكان پذیر است؛ تنها راهی كه برای ما (روزنامه ها) باقی مانده است پرداختن به اخبار درون مردم است كه جز خودشان منبع سهل الوصول دیگری برای جمع آوری آنها وجود ندارد. به همه مردم باید امكان داده شود تا هر مطلبی را كه احساس كنند دیگران مشتاق به شنیدن و خواندن آن هستند تلفنی ، با فاكس و ای ـ میل ارسال دارند. سپس نویسندگان روزنامه با كمك ارسال كننده مطلب، درباره آن تحقیق كنند و به صورت كامل به دست چاپ دهند و در پایان هفته حق الزحمه افراد پرداخت شود. به علاوه، در برابر رسانیدن هر خبر، تا مدتی برای آن فرد روزنامه رایگان ارسال شود و اگر آگهی شخصی (نیاز مندی ها) داشته باشد با تخفیف به چاپ برسد.
طبق این پیشنهاد، روزنامه تا مدتی می تواند در یك ستون خود درس خبر گیری و خبرنویسی بدهد، و بگوید چه اطلاعی « خبر و مطلب » روزنامه است. این روزنامه اطمینان داده است كه با گسترش این كار، روزنامه ها به منبعی دست خواهند یافت كه از دسترس تلویزیون، خبرگزاری و وب سایت ها خارج است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید