جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
اقتصاد تقاضای جهانگردی
|
اقتصاد خرد به تقاضا به منزلهٔ نيمى از بازارى مىنگرد که در آن کالاها و خدمات مبادله مىشوند. تقاضا طبيعتاً نيروى محرک نيازى تلقى مىشود که براى ارضاء آن، بنگاهها در ازاء دريافت پاداش مناسب، به فعاليت در توليد کالاها و خدمات انگيخته مىشوند. |
بيشتر تحليلهاى اقتصادى خرد متقاضيان را نمونهاى از 'انسان مارشالي' تلقى مىکنند. بهعبارت ديگر، اين تحليلها اساساً به علائم اقتصادى رفتار فرد توجه دارند و ميزان فايده يا مطلوبيت حاصل از هر خريد براى ارضاء نيازهاى وى را محاسبه مىکنند. نظريهٔ رفتار مصرفکننده اين فعاليت را مورد بررسى بسيار عميقترى قرار مىدهد و علم اقتصاد رفتارى بهعنوان يک شاخهٔ اقتصاد خرد، مىکوشد تا رويکرد مارشالى را با عوامل روانشناختى و جامعهشناختى مؤثر بر رفتار مصرفکننده درهم آميزد. |
اتخاذ رويکرد رفتارى براى تحليل تقاضاى مسافرت از آنجا اهميت دارد که محصولات مسافرتى بغرنج هستند و همانطور که در مبحث پيش ملاحظه شد نياز و ميزان شناخت جهانگردان از اين محصولات فراوان و متنوع است. بنابراين، در توضيح مطلوبيت فردى و مطلوبيت هر گروه از جهانگردان، ارزيابى انگيزشها و مشخصههاى انواع جهانگردان ضرورت دارد. |
با وجود اين، اقتصاددانان بيشتر به تقاضاى کل علاقه و توجه دارند. اين تقاضا را مىتوان مقدار محصولى تعريف کرد که در يک دورهٔ زمانى معين، کل خريداران مايل و قادر به خريد آن به قيمت بالقوه باشند. عبارت فوق مشخصاً تعريف تقاضاى مؤثر است. بهعبارت ديگر، خريداران بايد هم قوهٔ خريد داشته باشند هم تمايل به آن. بىگمان، تقاضاى نهفته بسيار زيادى براى مسافرت با کشتىهاى مجلل يا هواپيماى مافوق صوت وجود دارد اما عدهٔ کمى قادر به پرداخت هزينههاى آن هستند. |
دادههاى تجربى در عمل، معمولاً تنها يک تعادل عرضه و تقاضاى جهانگردى را نشان مىدهد و هر تغييرى نشانگر حرکت از يک موقعيت تعادلى به موقعيت تعادلى ديگر است. اين حقيقت تحليل تقاضاى جهانگردى را مانند بررسى تغييرات تقاضاى هر کالا يا خدمتى دشوار مىکند. بنابراين، در واقع، مصرف جهانگردى را بررسى مىکنيم نه تقاضاى آن را با وجود اين، تحقيقات بازار جهانگردى و سرىهاى زمانى و مطالعات تطبيقى موجود، براى ارائهٔ تحليلهاى نسبتاً دقيق دربارهٔ آثار متغيرهاى مستقل بر تقاضاى جهانگردى کفايت مىکنند. |
همچنین مشاهده کنید
- وضعیت اقتصادی (۳)
- سرمایهگذاری در جهانگردی
- اقتصاد تقاضای جهانگردی
- وضعیت اقتصادی (۲)
- انواع جهانگردان
- رشد جهانگردی و اقتصاد ملی
- خدمات قیمتگذاری نشده و آثار جانبی در جهانگردی
- عرضهٔ محصولات مسافرتی و جهانگردی
- شرکتهای چند ملیتی در بخش سفر و جهانگردی
- منابع در جهانگردی
- نقش اقتصادی دولت
- تعادل در بازارهای جهانگردی
- تعریف انواع بازار و بهینهسازی آنها
- ایجاد اشتغال و درآمد
- تراز پرداختهای جهانگردی
- وضعیت اقتصادی
- بنگاههای جهانگردی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب دولت رئیسی افغانستان دولت سیزدهم گشت ارشاد پاکستان توماج صالحی کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
کنکور تهران سیل سیستان و بلوچستان هواشناسی سازمان سنجش فضای مجازی سلامت خراسان جنوبی شهرداری تهران پلیس اصفهان
خودرو قیمت خودرو آفریقا دلار قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو بانک مرکزی ارز ایران خودرو مسکن سایپا
خانواده موسیقی تلویزیون فیلم مهران مدیری ترانه علیدوستی سینمای ایران سحر دولتشاهی بازیگر شعر تئاتر
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
فلسطین غزه اسرائیل آمریکا جنگ غزه روسیه رژیم صهیونیستی حماس ایالات متحده آمریکا اوکراین طوفان الاقصی طالبان
پرسپولیس فوتبال آلومینیوم اراک استقلال جام حذفی فوتسال بازی بارسلونا لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران
هوش مصنوعی سامسونگ همراه اول ناسا بنیاد ملی نخبگان تسلا تیک تاک فناوری
مالاریا کاهش وزن زوال عقل سلامت روان داروخانه