سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
محصولات جهانگردی و هدفهای خریداران آن
بعضى از انگيزشهاى جهانگردى نشان مىدهد که جهانگردان غالباً خواهان محصولاتى هستند که در حالت عادى قابل مبادله نيستند. براى مثال، 'انسان فرهنگدوست' ممکن است به تماشاى بناهاى تاريخى يا تجربه کردن زندگى خيابانى در جوامع ديگر علاقهمند باشد. با وجود اين، به اعتراف اکثر خريداران جهانگردي، محصولات قابل مبادله نظير خدمات مسافرتى براى رسيدن به مکان مورد نظر و اقامتگاههاى آن مکان، جزء ضرورى کل مجموعهٔ محصولات جهانگردى است که تجربهٔ جهانگردى را تشکيل مىدهند. |
مطلب بالا به معناى آن است که در بررسى مبادلهٔ محصولات جهانگردي، به دو طريق زير مىتوان به آنها نگريست: |
- بهعنوان يک بستهٔ کامل يا مجموعهٔ محصولات مکمل که خريدار آن را به منزلهٔ يک خريد واحد مىنگرد. در اين حالت، جهانگرد به محصول جهانگردى برحسب يک قيمت کل براى کل مسافرت جهانگردى مىانديشد و اثر تغيير قيمت هر جزء اين بسته مانند اقامتگاه به درجهٔ اهميت آن در کل هزينه بسته بستگى دارد. همچنين، هر جزء مىتواند جاى جزء ديگر را بگيرد بهعبارت ديگر، اجزاء بر سر ربودن قسمتى از بودجهٔ جهانگرد با يکديگر رقابت مىکنند. |
- بهعنوان محصولات منفرد که مکمل هم هستند اما جهانگردان در تصميمات خود، آنها را بهطور مجزا مورد ملاحظه قرار مىدهند. |
بهطور کلي، رويکرد اول معرف رفتار جهانگردان قبل از خريد محصول است و رويکرد دوم معرف خريدارى روزمرهٔ کالاها و خدماتى چون اجارهٔ اتومبيل و مواد غذائى است که براى مثال، يک بازرگان در جريان سفر انجام مىدهد. |
چون بيشتر مخارج جهانگردى نتيجهٔ تصميمات پيش از سفر است و اين، نتيجهٔ حل کردن يک مسئلهٔ گسترده دربارهٔ محصولاتى است که اغلب خريداران شناخت زياد يا دقيقى از آن ندارند. اين مبحث اساساً رويکرد اول را مورد توجه قرار مىدهد. معناى رويکرد اول اين است که جهانگردان هر سفر را يک محصول تلقى مىکنند و هر جزء محصول مشخصهاى به آن مىبخشد. اين به نوبهٔ خود يعنى اينکه رويکرد لانکسترى به تقاضا يا هر يک از مشخصههاى آن، يک مدل نظرى معقولتر از نظريهٔ کلاسيک تقاضا است. مدل لانکسترى يک رويکرد برنامهريزى به تقاضا را برپا مىکند. در اين مدل خريدار مىکوشد تا مطلوبيت خود را از طريق يک تابع هدف به حداکثر برساند. اين مطلوبيت، تابع مجموعه مشخصههائى است که محصولات موجود در بازار درجات متفاوتى از آن را دارند و تقاضا تحت قيودى چون قيمت محصول و درآمد جهانگرد وجود دارد. اين مدل بعداً بهصورت کاملتر بررسى خواهد شد اما ابتدا بايد مشخصههاى مطلوبيت و قيود خريدار را مورد توجه قرار داد. |
همچنین مشاهده کنید
- سایر متغیرهای مؤثر بر تقاضای جهانگردی
- محدودیتهای موجود در برابر تقاضای جهانگردی
- سایر متغیرهای مؤثر بر تقاضای جهانگردی (۲)
- محصولات جهانگردی و هدفهای خریداران آن
- کاربرد مدل تقاضای لانکستری در جهانگردی
- آثار درآمدی
- انواع متغیرهای مشوق و سدّ راه تقاضای جهانگردی
- سطوح انتخاب در تقاضای سفر و جهانگردی(۲)
- سطوح انتخاب در تقاضای سفر و جهانگردی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا رافائل گروسی رهبر انقلاب دولت نیچروان بارزانی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم انتخابات شورای نگهبان حسین امیرعبداللهیان رسانه
شهرداری تهران تهران قتل حجاب قوه قضاییه زنان سیل فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت شهرداری سازمان هواشناسی
قیمت دلار قیمت خودرو خودرو بازار خودرو قیمت طلا ایران خودرو بانک مرکزی بورس سایپا دلار مسکن حقوق بازنشستگان
وزارت آموزش و پرورش نمایشگاه کتاب تلویزیون دفاع مقدس افعی تهران موسیقی تئاتر سریال سینمای ایران مسعود اسکویی سینما صدا و سیما
مایکروسافت دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه حماس فلسطین جنگ غزه روسیه رفح چین طوفان الاقصی اوکراین نوار غزه
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی زلزله اپل سامسونگ آیفون دوربین باتری گوگل ناسا تلفن همراه اندروید
بیماران خاص رژیم غذایی زیبایی بیمه کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون سبزیجات