شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

با دستهایت ببین


با دستهایت ببین
با اینکه تمام بدن ما از پوست پوشیده شده اما چندان توجهی به آن نداریم.
تنها ممکن است به‌عنوان لایه‌ای محافظ به آن توجه داشته باشیم؛ بدون توجه به توانایی‌های ویژه‌ای که پوستمان دارد؛ از جمله حس لامسه.
▪ سن مناسب برای این بازی: ۵ تا ۷ سالگی
▪ وسایل مورد نیاز: وسایلی با جنس‌های متفاوت مثل سنگ، کلید، جوراب، ماشین اسباب بازی و...
▪ هدف: تقویت حس لامسه
● روش:
وسایلی را آماده کنید که سطح آنها متفاوت باشد. مهم این است زمانی که شما به آنها دست می‌زنید، احساس متفاوتی داشته باشید؛ البته ابتدا ممکن است در پیدا کردن وسایل مختلف کمی با مشکل روبه‌رو شوید چرا که به دلیل تمرین ندادن به احساس لامسه ما معمولا در این بخش با ضعف روبه‌رو هستیم.
▪ این بازی را می‌توانید به چند شکل انجام دهید؛
با پارچه‌ای چشم کودکتان را ببندید و وسایل را یک به یک در دستش بگذارید تا حدس بزند که چیست.
جعبه مقوایی نسبتا بزرگی را آماده کنید و یکی از سطوح آن را به اندازه‌ای سوراخ کنید که دست کودکتان از آن رد شود. کودک شما باید دست خود را از سوراخ، داخل جعبه کند و بعد شما به نوبت، وسایلی را که از قبل در جعبه قرار داده‌اید، در دستش بگذارید تا حدس بزند که چیست. مهم این است که کودکتان نتواند داخل جعبه را ببیند. شما می‌توانید یا از بالا دست‌های خود را داخل جعبه کنید یا برای خودتان نیز سوراخ‌هایی درست کنید.
اگر در خانه اتاق یا انباری‌ای دارید که می‌توانید آن را کاملا تاریک کنید، می‌توانید از آنجا هم برای این بازی استفاده کنید؛ البته روش دوم از بقیه روش‌ها بهتر است چرا که ممکن است بستن چشم‌ها یا در تاریکی قرار گرفتن، کودکان را مضطرب کند و باعث شود آنها اصلا از بازی لذت نبرند.
بعد از یک دور بازی با کودکتان، نوبت شماست که حدس بزنید چه چیزی در دست‌تان قرار دارد. به کودکتان اجازه بدهید بدون آنکه به شما بگوید، وسایل جدیدی را به انتخاب خود در دست‌تان بگذارد. اگر می‌خواهید بازی با کودکتان ادامه پیدا کند، به هیچ عنوان از این بخش شانه خالی نکنید.
بعد از چندبار انجام این بازی، مطمئن‌ام که وسایل بیشتری برای این بازی پیدا خواهید کرد.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید