جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

درمانهای دارویی ریزش مو


درمانهای دارویی ریزش مو
در حال حاضر دو داروی استاندارد وبی نهایت داروی غیر استاندارد وخانگی وجود دارد. دو داروی استاندارد شامل محلول ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید می باشد که اثر هر دوی این داروها( به خصوص محلول ماینوکسیدیل) فقط با استمرار در استفاده باقی می ماند و با قطع مصرف به تدریج پر پشتی موها از بین می رود و به همین دلیل باید به طور دائمی مصرف شود.
برای مصرف محلول ماینوکسیدیل که با غلظت ۲ تا ۵ درصد می باشد، باید محلول را بر روی پوست تمیز وخشک به آرامی مالید و حداقل ۴ ساعت قبل وبعد از آن نبایستی موها را شست. مقدار مصرف ۳۰ قطره صبح و شب است و برای نتیجه مناسب حداقل ۴ ماه استعمال مداوم آن لازم است و حداکثر آن ۱۲ ماه بعد از شروع درمان آشکار می شود.
نکته مهم این است که در اوایل شروع درمان ریزش موها ظاهرا بدتر می شود که اهمیتی ندارد و به ندریج اثرات مفید آن نمایان می شود. این محلول برای کسانی است که اصلا مو ندارند موثر نیست و هر چقدر فرد جوانتر و تعداد موهای کرکی اش بیشتر باشد اثر دارو بیشتر است.
عوارض جانبی ماینوکسیدیل شامل خشکی، پوسته ریزی، خارش و قرمزی پوست است و گاهی موجب افزایش رشد موها در صورت بعضی از خانمها می شود که اهمیتی ندارد وخود به خود بهبود می یابد.
قرص فیناستراید به مقدار یک میلی گرم در روز داروی جدیدتری است که فقط برای آقایان قابل استفاده است وحداقل زمان مصرف این دارو خطری ندارد وعوارض جانبی آن خفیف و اکثرا قابل برگشت است.

http://۲۵۸۰۴۱۴.blogfa.com/۸۵۱۱.aspx
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید