شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
جان اوکلند John Okland
پروفسور اوكلند مدیر اجرایی مركز مشاوره اكلند و رئیس قسمت آموزشی و پژوهشی این مركز بوده و نیز در دانشگاههای لیدز و برادفورد انگلستان تدریس می كند . مركز مشاوره اوكلند سازمانها را در بهبود و ارتقایعملكرد خود یاری می كند . او كتابهای متعددی را تألیف نموده كه می توان به مدیریت جامع كیفیت، كنترلآماری فرایند و مدیریت تولید و اجرا و سازمانهای برتر اشاره نمود .
دكتر اوكلند اعتقاد دارد كه اغلب مردم از روش خود ارزیابی بدون درك واقعی مفاهیم نهفته در آن استفادهمیكنند . آنها تمایل دارند ، اغلب روی تعداد امتیازات كسب نموده توجه نمایند . در سازمانها جداول مبتنی برخود ارزیابی سازمانها كه تمركز روی امتیازات را تشویق می كنند بیشتر از مفاهیم پشت صحنه كه تعیینمكانهای نیازمند به ارتقاست ، جلوهگر میباشد ، در حالیكه در خود ارزیابی باید همیشه روی مفهوم فرایندها ،فرصتهای ارتقا و سنجش های مشتری محور تمركز نمود نه فقط بر روی امتیازات . وی در كتاب سازمانهایبرتر یك چارچوب منطقی را شرح داده است كه سازمانها می توانند قدم به قدم برای شناسایی عوامل كلیدیموفقیت از آن پیروی نموده و جهت حركت سازمان را با در خواست سئوالات ذیل تعیین نمایند :
▪ به چه چیزهایی می خواهیم برسیم ؟
▪ رسالت سازمان چیست ؟
▪ عوامل حیاتی موفقیت چیست ؟
▪ چگونه می فهمیم كه به این اهداف رسیده ایم ؟
▪ شاخصهای عملكرد كلیدی كدام ها هستند ؟
دكتر اوكلند برداشت خود را از مدل ساده زنجیرهٔ تدارك كننده ـ مشتری اینگونه بیان میدارد كه زمانی می توانبه كیفیت جامع دست یافت كه هر كس در سازمان با افرادی كه با او سر كار دارند و حتی مشتری خارجی همنیستند ، بعنوان یك مشتری برخورد نمایند .
كاركنان باید نیازهای این مردم و محل مراجعه آنها را بفهمند و از مطابقت عملكرد فرایندهای خود با این نیازها مطلع گردند . عامل دیگر در رسیدن به مدیریت جامع كیفیت از دیدگاه دكتر اوكلند ،سیستم مدیریت مبتنی بر فرایندها است و بدنبال آن ابزار و روش هایی مانند كنترل آماریفرایندها كه عملكرد فرایندها و نیز رضایت مشتری را اندازه می گیرند . وی عامل سوم را مردم و تیمهای درگیر در فرایندهای مختلف میداند و معتقد است كه مشاركت و درگیر شدن كاركنان كلید ارتقا است . او نقشتیمهای تشكیل یافته بر اساس فرایندها را بسیار مهم می داند.
منبع : پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب چین گشت ارشاد ایران رئیس جمهور پاکستان رئیسی مجلس شورای اسلامی توماج صالحی کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
کنکور سیل سلامت تهران قم سردار رادان سازمان سنجش فضای مجازی اصفهان شهرداری تهران پلیس زنان
خودرو بانک مرکزی دلار قیمت خودرو آفریقا قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو ارز سایپا ایران خودرو مسکن
پایتخت خانواده تلویزیون موسیقی ترانه علیدوستی فیلم سریال سینمای ایران مهران مدیری کتاب
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس طالبان اوکراین ایالات متحده آمریکا ترکیه
پرسپولیس فوتبال آلومینیوم اراک جام حذفی استقلال فوتسال بازی بارسلونا تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تراکتور
هوش مصنوعی سامسونگ گوگل همراه اول ناسا الماس تسلا فیلترینگ نخبگان
دندانپزشکی مالاریا آلزایمر کاهش وزن سلامت روان زوال عقل داروخانه