شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

چگونه عکس خود را به Flickr Explore ارتقا دهیم؟


چگونه عکس خود را به Flickr Explore ارتقا دهیم؟
همان طور که دوستان فلیکر باز اطلاع دارند، سایت فلیکر از الگوریتمی استفاده می کند که هر روز، ۵۰۰ عکس برتر را تشخیص داده و آن را در این صفحه به نمایش در می آورد. این الگوریتم با معیار هایی که از قبل برای آن مشخص شده است، تشخیص می دهد که آیا عکس شما دارای ارزش می باشد و یا خیر. در این پست تصمیم داریم در مورد این الگوریتم و معیار های آن صحبت کنیم و ببینیم چگونه می توانیم عکس خود را به این صفحه ارتقا دهیم.
قبل از هر چیز، بهتر است این چند خط را که خود فلیکر در مورد شاخص های امتیاز دهی به عکس ها مشخص کرده است با هم بخوانیم:
عوامل بسیاری زیادی هستند که باعث می شوند عکس شما جذاب شود و یا نشود. عواملی از جمله، کسانی که از عکس های شما بازدید می کنند، از کجا میایند، چه کسانی برای عکس های شما کامنت می گذارند، چه کسانی عکس شما را به قسمت علاقه مندی های خود اضافه می کنند، تگ ها و خیلی معیار های دیگر که به سرعت و با اضافه شدن عکس های جذاب تر به فلیکر، هر روز تغییر می کنند.
همان طور که مشاهده کردید، خود سایت به طور واضح و مشخص تعیین نکرده است چه عواملی بیشترین تاثیر را دارند. اما با کمی جست و جو به به یک الگوی قابل فهم تر و واضح تر دست پیدا کردم که تقریبا، اصول اولیه انتخاب یک عکس به عنوان عکسی خوب را، مشخص می کند:
علاقه مندی ها نسبت به کامنت دارای ارزش بیشتری است و کامنت ها نسبت به تعداد دفعات نمایش، دارای ارزش بالاتری هستند. به عنوان مثال، اگر عکسی ۱۰۰ بار به نمایش در بیاید اما فقط توسط ۲ نفر به قسمت علاقه مندی ها اضافه شده باشد، نسبت به عکسی که ۱۰ بار نمایش داده شده است اما توسط ۲۰ نفر به قسمت علاقه مندی ها اضافه شده است دارای امتیاز کمتری خواهد بود. البته یک موضوع بسیار مهم وجود دارد و آن اینکه تنها معیار این نمی باشد. معیار مهمتر این است که اضافه شدن به قسمت علاقه مندی ها، نگارش کامنت ها و … توسط چه اشخاصی صورت گرفته باشد! بله. در اینجا نظرها ی کاربران فعال و حرفه ای دارای ارزش بیشتری است. البته منظور از افراد حرفه ای کسانی که از نسخه ی حرفه ای فلیکر استفاده می کنند نیست! منظور افرادی هستند که دارای بیشترین عکس در قسمت Explore می باشند. برای مثال اگر دو عکس، هر دو توسط ۱۰ نفر به قسمت علاقه مندی ها اضافه شده باشد، عکسی برتر خواهد بود که توسط کاربران حرفه ای تری به قسمت علاقه مندی ها اضافه شده باشد.
مواردی که در بالا ذکر شد از جمله مهمترین معیار ها برای انتخاب یک عکس مناسب بود. اما عوامل زیاد دیگری هم در این بین دخیل هستند که سعی می کنیم نگاه کوتاهی به آنها داشته باشیم:
۱) تگ ها:
تگ ها در واقع همه چی هستند! همیشه باید سعی کنید بهترین و مناسب ترین تگ را برای عکس خود انتخاب کنید. مثلا وقتی یگ گل آپلود کردید، بهترین تگ همان “گل” است! خواهشن از تگ های دیگر مانند آرامش، رویایی و … استفاده نکنید! البته این تا حد زیادی به حال شما در زمان آپلود کردن عکس بستگی دارد!
۲) انتخاب بهترین عکس:
سعی کنید بهترین عکس های خود را که قصد دارید به قسمت Explore برود، همیشه در صفحه ی اول نگه دارید. این کار را می توانید با رفتن به تنظیمات کاربری خود و تنظیم عکس ها بر اساس جذابیت(Interesting) انجام دهید. یا راه بهتر، می توانید عکس های خود را به پروفایلتان منتقل کنید. برای این کار نمایش تمام اندازه ها را بزنید(All Sizes) و سپس بر روی اندازه های متوسط(Medium Size) کلیک کنید و کدهای HTML موجود در Option ۱ را کپی کنید. حالا به صفحه ی پروفایل خود بروید و لینک ویرایش پروفایل را بزنید. حال در جعبه ی تعبیه شده، کد های کپی شده را الصاق(Past) کنید.
۳) عکس هایتان را از گروه ها پاک کنید:
بله درست خواندید! هر چند عکس های شما در گروه های بیشتری به نمایش در بیایند، اعتبار عکس شما کمتر می شود! پس سعی کنید عکس های خود را در بیش از ۵ گروه به نمایش در نیاورید که بسیار ضرر خواهید کرد!
در هر صورت در این پست سعی شد مهمترین عواملی که باعث ارتقای عکس شما به صفحه ی Explore می شود را ذکر کنیم. این نکته را فراموش نکنید که تمام این تلاش ها، مانند تلاش برای ارتقای سایت خود به صفحه ی اول نتایج حاصل از جست و جو می باشد. این نیست که شما با انجام این کار ها، حتما عکس خود را در صفحه ی Explore مشاهده خواهید کرد! اما انجام این کار ها، شانس شما را بسیار بسیار بیشتر می کند.
در نهایت اگر می خواهید ببینید که آیا تلاش های شما ثمر داده است و عکستان به صفحه ی Explore ارتقا پیدا کده است، می توانید از این ابزار استفاده نمایید.
منبع : دهکده ای تی


همچنین مشاهده کنید