جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

لیگ قهرمانان اروپا و شگفتی های فراوان


لیگ قهرمانان اروپا و شگفتی های فراوان
«بی سابقه» این تیتر مجله «اکیپ» بود که به دنبال پیروزی یک برصفر المپیک مارسی مقابل لیورپول به چاپ رسید. پس از شروعی ضعیف در آغاز فصل، بندرنشینان مارسی در نخستین بازی اروپایی خود با هدایت گرتس، پیروزی غیر منتظرانه مارسی مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد، بار دیگر بر غیر قابل پیش بینی بودن نتایج بازی های لیگ قهرمانان اروپا صحه گذاشت.
روزنبرگ نروژ را می توان شاهد دیگری بر این مدعا قلمداد کرد. تساوی این تیم مقابل چلسی پرستاره از شگفتی های هفته اول این رقابت ها بود. در همان شب فنرباغچه هم با شکست قهرمان سال گذشته فوتبال ایتالیا به صدر جدول گروه خود صعود کرد. نتیجه کاملاً واضح است؛ خطر دست کم گرفتن تیم ها با خودتان! «یوسف کونه» مهاجم روزنبرگ درباره موفقیت تیمش در لیگ قهرمانان اروپا گفت:« کاملاً واضح است روزنبرگ قهرمان لیگ قهرمانان نمی شود اما چه دلیلی دارد نتوانیم نمایش خوبی از خود ارائه دهیم.» این طرز تفکر به طور قاطع به ایجاد شگفتی های فراوان در سراسر این قاره منتهی خواهد شد. رنجرز موفق شد المپیک لیون را در استادیوم ژرلان لیون از پیش روی بردارد و به قول والتر اسمیت، سرمربی رنجرز این پیروزی یکی از شگفت انگیزترین نتایج فوتبال اروپا بوده است.
شگفتی دیگر ۲۴ ساعت بعد با برد ۲ بر یک دیگر تیم اسکاتلندی یعنی سلتیک مقابل میلان و درست زمانی که لیورپول در حال پذیرفتن شکست خانگی مقابل مارسی بود روی پرده رفت. در یک شب هر ۲ فینالیست سال قبل این رقابت ها، مغلوب حریفان شدند. سلتیک پس از آنکه سال گذشته میلان را برای صعود با مشکل جدی روبرو کرد به نظر می رسد امسال نیز این تیم قصد دارد بدون توجه به قدرت میلان سد راه این تیم شود. اسکات مک دونالد، زننده گل پیروزی رنجرز در مصاحبه ای گفت:« درست است که میلان ستاره های بیشتری نسبت به تیم دارد اما در نهایت همگی فوتبالیست هستیم و روزی هم اوضاع به کام ما می شود. گوردون استراکان، سرمربی سلتیک معتقد است با وجود موفقیت در رده تیم ملی، کامیابی در رده باشگاهی تعجب برانگیز نیست.»
وی افزود:«هم سلتیک و هم رنجرز دارای ملی پوشان زیادی هستند. زمانی که تیم ملی یک کشور نتایج خوبی کسب کنند، ملی پوشان باشگاه با روحیه ای مضاعف برای تیم خود بازی می کنند که نتیجه آن کسب موفقیت است.»
سلتیک، میلان و بنفیکا ( یکی دیگر از قهرمان ادوار گذشته این رقابت ها) همراه شاختار دونتسک اوکراین ( کم تجربه ترین تیم این گروه) با هم به رقابت خواهند پرداخت. نکته جالب توجه اینکه کم تجربه ترین تیم اکنون در صدر قرار دارد! شاید هواداران تیم اوکراینی از پیروزی تیمشان مقابل سلتیک زیاد متعجب نشده باشند اما آیا خوش بین ترین هوادار این تیم هم فکر می کرد باشگاه محبوبش پیشتاز گروه باشد؟
شاختار در این دوره از رقابت ها نمایش قابل قبولی نشان داده اما دیگر تیم اوکراینی یعنی دیناموکیف، بدون امتیاز در قعر جدول گروه ششم قرار گرفته است و شکست خانگی آنها مقابل اسپورتینگ لیسبون در حالی که این تیم هیچیک از ۹ بازی اخیر خود را در خارج از خانه نبرده، جای بحث دارد. این شکست برای سران دیناموکیف فاجعه ای محسوب می شود که هرچه سریع تر باید از آن رهایی یابند.
از دیگر نکات شگفت انگیز این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، شکست ۳ بر یک وردربرمن در ورزشگاه «وزراشتادیون» مقابل المپیاکو است. شکست سبزها به این علت بسیار عجیب تلقی می شود که این تیم درست ۵ روز قبل تر توانسته بود در بوندس لیگا بیله فلد را با نتیجه سنگین ۸ بر یک شکست دهد. «پاناگیوتیس لومونیس» سرمربی المپیاکو درباره برد شیرین تیمش مقابل وردربرمن می گوید:«پیروزی ما حاصل تلاش تیمی بود.» به دنبال پیروزی المپیاکو، برخی از نشریات یونان با درج تیترهایی مانند: احیای المپیاکو، طلسم شکسته شد، پیروزی افسانه ای و شب مقدس از عملکرد تیم کشورشان تجلیل به عمل آوردند. حتی برد چلسی مقابل والنسیا در ورزشگاه مستایا را می توان به عنوان یک شگفتی تلقی کرد. برد این تیم با توجه به آشفتگی های اخیر که حاصل جدایی مورینیو از این باشگاه بود، به نوبه خود یکی از نکات قابل توجه لیگ قهرمانان امسال است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید