جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نفرت در لندن به اوج می رسد


نفرت در لندن به اوج می رسد
یکصد و چهل ویکمین دربی لندن، سی ویکمین رقابت رقبای دیرینه در لیگ برتر انگلستان محسوب می شود.تاتنهام در صد وپنجاه و ششمین رقابت با آرسنال ( با احتساب بازی های غیر رسمی) به پنجاهمین پیروزی می اندیشد. توپچی ها در ۳ بازی از ۴ رقابت فصل اخیر پیروز شده اند وسفیدها ۳ جدال از ۵ نبرد گذشته را واگذار کرده اند .
آرسنال در ۴ بازی خارج از خانه گذشت، به تساوی دست یافته که بازی منجر به مساوی ۲ بر ۲ روز ۲۱ آوریل مقابل رقیب امروز از جمله این نتایج است.مردان ونگر از آن زمان در رقابت های لیگ برتر بیش از یک گل به ثمر نرسانده اند . پیروزی ۲ بر یک ۷ نوامبر ۱۹۹۹ ، آخرین برد تاتنهام در هر۲ بازی رفت وبرگشت یک فصل لیگ انگلستان مقابل آرسنال را رقم زد. در شب اخراج لیونبرگ و کیون، ایورسن و شرود گل های شاگردان جورج گراهام را درون دروازه رقیب جای دادند.مارتین یول، سرمربی تاتنهام در حالی برای نهمین بار شاگردانش را مقابل آرسنال به میدان می فرستد که تاکنون همانند دیوید پیت، گلن هادل و ژاک سانتینر (مربیان پیشین تاتنهام) نتوانسته ونگر را شکست دهد.
● ۱۳ نکته ای که نمی دانید
۱) تاتنهام تنها در یکی از ۵ بازی گذشته پیروز شده است .
۲) مردان«وایت هارت لین» تنها ۳ بار در ۳۳ بازی گذشته دروازه خود را بسته نگه داشته اند . آنها در مجموع بازی های فصل گذشته طی ۶ بازی گل نخوردند . و در این عرصه ضعیف ترین آمار را رقم زدند.
۳) تاتنهام مانند فصل گذشته از ۵ بازی اول صاحب ۴ امتیاز شده است. مردان یول ۸ گل زده و ۸ گل خورده ا ند .
۴) میزبان امروز از زمان باخت ۳ بر یک روز ۸ آگوست مقابل اورتون، ۸ بازی خانگی بدون شکست را پشت سر گذاشته است .
۵) برتری ۴ بر صفر در بازی خانگی اخیر، دومین موفقیت تاتنهام در بسته نگه داشتن دروازه طی ۱۶ بازی گذشته بود.
۶) سفید ها در ۳۳ بازی گذشته، نتیجه تساوی بدون گل به ثبت نرسانده اند.
۷) ۷ بازیکن گل های این فصل تاتنهام را به ثمر رساندند. تعدد نام گلزنان باشگاه در بین تمم تیم های لیگ برتر یک رکورد محسوب می شود.
۸) پیروزی یک بر صفر مقابل منچستر سیتی، برتری ۳ برصفر مقابل اسپارتابراگ و غلبه ۳ بر یک بر پورتس موث، نتایج آرسنال د ربازی های اخیر بوده است.
۹) قرمزهای لندن از زمان باخت در بازی روز ۷ آوریل مقابل وستهام، ۶ پیروزی و ۵ تساوی رقم زده اند.
۱۰) آرسنال همراه بلکبرن، لیورپول و نیوکاسل تنها تیم های بدون باخت این فصل هستند.
۱۱) آرسنال پس از لیورپول، کمترین میزبان امتیاز در فصل جاری را از دست داده است . آنها همراه لیورپول میانگین ۵/۲ امتیاز در هر بازی ، رکورددار هستند.
۱۲) آرسنال در فصل گذشته صاحب ۱۲ ضربه پنالتی شد واز این طریق ۱۰ گل زد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
۱۳) پیروزی یک بر صفر روز ۱۴ مارس در خانه آستون ویلا، تنها برد آرسنال طی ۸ مسابقه اخیر در خانه رقیبان بوده است . به عبارت بهتر آنها در ۶ بازی اخیر خارج از خانه، ۴ تساوی و ۲ باخت به دست آوردند.
● نام ها
جرمان دفوو جرمان جناس با پیراهن تاتنهام دویستمین حضور در بازی های لیگ برتر را تجربه خواهند کرد. مالبرانک ۲ گله ، بهترین گلزن سفیدها در فصل جاری محسوب می شود.فابر گاس از آرسنال همراه آنلکا، مهاجم بولتون با ۴ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ جای دارند. این تعداد تنها نیمی از مجموع گل های جوان اسپانیایی درتمام رقابت های فصل جاری را شامل می شود . گیلبرتو سیلوا برای یکصدو پنجاهمین بار در لیگ برتر بازی می کند . هویت فیز پنجاهمین شروع خود را در این رقابت ها تجربه خواهد کرد . سندروس غایب بزرگ بازی به حساب می آید.
● آمار بازی
« مارک کلاتنبرگ» در حالی این دربی را قضاوت می کند که « میک دین» همکار او، بازی منجر به تساوی ۲ بر ۲ رقبا در روز ۲۱ آوریل را سوت زد؛ جدالی که با گل های کین وجناس برای تاتنهام و توره آدبایور برای آرسنال،خاتمه یافت . در تاریخ رقابت های لیگ، آرسنال صاحب ۵۷ پیروزی، ۴۵ باخت و ۳۸ تساوی شده است .
در لیگ برتر شاهد ۱۱ پیروزی ، ۵ باخت و۱۴ تساوی توپچی ها مقابل سفیدها وایت هارت لین بودیم . در زمین تاتنهام، میزبان صاحب ۲۸ برد شده، ۲۲ بار باخته و ۳۸ بار تن به تساوی داده . در لیگ برتر تاتنهام مقابل میهمان خود ۴ برد، ۳ باخت و ۸ تساوی رقم زده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید