جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آنچه از «جام برلوسکنی» نمی دانید


آنچه از «جام برلوسکنی» نمی دانید
«جام برلوسكنی» كم كم در فوتبال ایتالیا به تورنمنت كلاسیك تبدیل می شود. این رقابت ۲جانبه كه از سال ۱۹۹۱ به مناسبت بزرگداشت لوئیجی برلوسكنی، پدر «سیلویو» مالك فعلی میلان برگزار می شود، با جدال روز ۱۷ اوت میلان و یوونتوس هفدهمین دوره خود را سپری خواهد كرد.نخستین دوره این جام روز ۲۳ اوت ۱۹۹۱ بین میلان و یووه انجام گرفت و از سال ۱۹۹۲ فوتبالدوستان شاهد برگزاری دربی میلان در این جام هم بودند و پای رئال مادرید و بایرن مونیخ هم به این رقابت ها كشیده شد .
در مجموع میلان و یووه تاكنون ۱۸ بار جام برلوسكنی را بالای سر برده اند. فابیو كاپلو با قهرمانی در سال های ،۱۹۹۲ ،۱۹۹۳ ۱۹۹۴ و ۱۹۹۷ (همراه میلان) و ۲۰۰۴ (همراه یووه) و كارلو آنچلوتی مربی فعلی میلان با قهرمانی در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ (همراه یوونتوس) و ،۲۰۰۲ ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ (همراه میلان) پرافتخارترین مربیان تورنمنت محسوب می شوند و تنها افرادی هستند كه با ۲ تیم جام رقابت ها را بالای سر برده اند.اینزاگی (۳ بار برای یووه و یك بار برای میلان) و دل پیه رو با ۴ گل زده، بهترین گلزنان جام محسوب می شوند.
● نگاهی به تاریخ جام برلوسكنی
▪ ۲۳ اوت ۱۹۹۱؛ یوونتوس ۲ - میلان ۱
▪ گاسیراگی دقایق ۱۸ و ۳۰ برای یووه، مالدینی دقیقه ۲۳ برای میلان
▪ ۲۲ اوت ۱۹۹۲؛ میلان۱- اینتر صفر، پاپن دقیقه ،۴ ۱۷ اوت ،۱۹۹۳ میلان ۳- رئال مادرید ۲؛ سیمونه دقیقه ،۲۰ پاپن دقیقه ۲۳ و بوبان دقیقه ۳۹ برای میلان، میشل دقیقه ۴۲ و زامورانو دقیقه ۵۵ برای رئال مادرید
▪ ۱۷ اوت ۱۹۹۴؛ میلان ۱- بایرن مونیخ صفر؛ گولیت دقیقه ۶۷
▪ ۱۸ اوت ۱۹۹۵؛ یوونتوس صفر- میلان صفر (یوونتوس در ضربات پنالتی به پیروزی ۶ بر ۵ رسید)
▪ ۲۱ اوت ۱۹۹۶؛ میلان ۱- یوونتوس صفر؛ ارانیو دقیقه ۸۳
▪ ۱۹ اوت ۱۹۹۷؛ میلان۳- یوونتوس ۱؛ كروز دقیقه ،۵۴ كلایورت دقیقه ۶۰ و وه آ دقیقه ۶۲ برای میلان،؛ كونته دقیقه ۳۱ برای یووه.
▪ ۲۵ اوت ۱۹۹۸؛ یوونتوس ۲- میلان ۱؛ اینزاگی دقایق ۶۶ و ۸۵ برای یووه،بیرهوف دقیقه ۳۱ برای میلان
▪ ۱۷ اوت ۱۹۹۹؛ یوونتوس ۱- میلان صفر؛ دل پیه رو دقیقه ۲۶
▪ ۱۷ اوت ۲۰۰۰؛ یوونتوس ۲- میلان ۲؛ خوزه ماری دقیقه ۲ و شوچنكو دقیقه ۳۵ برای میلان، ترزگه دقیقه ۲۴ و اینزاگی دقیقه ۶۵ برای یوونتوس(یوونتوس در ضربات پنالتی به برتری ۷ بر ۶ دست یافت)
▪ ۱۸ اوت ۲۰۰۱ یوونتوس ۱- میلان۱؛ دل پیه رو دقیقه ۵ برای یوونتوس، سرجینیو دقیقه ۸۵ برای میلان (یوونتوس در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد)
▪ ۱۸ اوت ۲۰۰۲؛ میلان صفر- یوونتوس صفر (میلان در ضربات پنالتی به پیروزی ۳ بر یك رسید)
▪ ۱۷ اوت ۲۰۰۳؛ یوونتوس ۲- میلان صفر؛ دل پیه رو دقیقه ۴۰ و كامورانزی دقیقه ۴۵
▪ ۲۸ اوت ۲۰۰۴؛ یوونتوس ۱- میلان صفر؛ اولیویه را دقیقه ۴۶
▪ ۱۴ اوت ۲۰۰۵؛ میلان ۲ - یوونتوس ۱؛ كاكا دقیقه ۵۲ و سرجینیو دقیقه ۷۶ برای میلان، ویه را دقیقه ۲۰ برای یوونتوس
▪ ۶ ژانویه ۲۰۰۷؛ میلان ۳- یوونتوس ۲؛ اینزاگی دقیقه ۲۹؛ سیدورف دقیقه ۶۸ و اوبامیانگ دقیقه ۸۶ برای میلان، ندود دقیقه ۴۰ و دل پیه رو دقیقه ۶۷ برای یوونتوس.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید