جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ژاپن در هوای انتقام


ژاپن در هوای انتقام
تیم كاهیل آن را مربوط به سرنوشت می داند اما هری كیول درباره تلخی انتقام هشدار می دهد. حتی در شادی پس از پیروزی ۴- صفر برابر یكی از ۴ میزبان جام؛ تایلند، بازیكنان استرالیا از بازی با ژاپن در یك چهارم نهایی حرف می زدند.
ساكروها ۱۳ ماه پس از پیروزی ۳-یك خود برابر ژاپن در جام جهانی ،۲۰۰۶ بار دیگر در یك تورنمنت بین المللی باید با این تیم روبرو شوند. این بار استرالیا با تیمی دیدار می كند كه دارنده ۲ عنوان قهرمانی پیاپی در این رقابت هاست و این بازی در منطقه ای انجام می شود كه ژاپن خود را به عنوان قدرت بلامنازع آن مطرح كرده است.
اما حالا ژاپن در پی آن است كه با بازیكنان جدید به مصاف استرالیایی برود كه برای نخستین بار در این رقابت های معتبر آسیایی حضور یافته است. سیچیرو ماكی مهاجم تیم ژاپن در این خصوص می گوید: اگر ما شانس داشتیم كه حریف خود را انتخاب كنیم استرالیا در صدر فهرست تیم های مورد نظر ما قرار می گرفت. این تیمی است كه انگیزه فراوانی برای رویارویی با آن داریم و می خواهیم انتقام دیدار سال گذشته را از این تیم بگیریم.
تیم بدون شكست ژاپن این شانس را دارد كه در هانوی، جایی كه سه دیدار مرحله گروهی خود را برگزار كردند، بماند اما استرالیا كه در گروه A دوم شده باید بانكوك را ترك كند.
استرالیا پس از تساوی یك-یك با عمان و قبول شكست ۳-یك برابر عراق در بازی آخر با ۴ گل تایلند را در هم كوبید و در حالی كه به نظر می رسد قبل از پایان سال میلادی دیك ادووكات مربی هلندی هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت، گراهام آرنولد مربی كنونی و در معرض اخراج این تیم در بازی پایانی با اتخاذ تاكتیكی بی نظیر استرالیا را به یك چهارم نهایی هدایت كرد. ایجاد ۴ تغییر در تركیب اصلی از جمله قراردادن مارك میلیگان و مایكل بیچامپ به عنوان مدافعان میانی به جای لوكاس نیل محروم و پاتریك كیزنوربو سبب شد استرالیا بهترین بازی خود پس از جام جهانی گذشته را به نمایش بگذارد. آرنولد همچنین هری كیول و تیم كاهیل را تا اواسط نیمه دوم روی نیمكت نشاند و هنگامی كه از خستگی بازیكنان تایلند مطمئن شد در كنار مارك ویدوكا آنان را به خدمت گرفت كه حاصل آن زدن سه گل در ۱۰ دقیقه پایانی بازی بود.
كیول مهاجم لیورپول به سرعت هر گونه شایعه درباره وجود اختلاف با مربی ۴۳ ساله و مهاجم سابق تیم ملی را بی مورد دانست و گفت: من ۱۰ سال است كه در اردوی تیم ملی استرالیا حضور دارم و هیچگاه بازیكنانی با این صمیمیت ندیده بودم.
كاهیل كه در تیم رقیب و همشهری لیورپول یعنی اورتون توپ می زند، معتقد است دو بازی نخست استرالیا انتقاد برانگیز بود اما تیم دوباره به حالت عادی بازگشته است. وی گفت: چند روز گذشته با تب و تاب بسیار زیادی همراه بود اما در نهایت ما همان كاری را كردیم كه مردم از ما می خواستند. من نمی توانم به انتظار بازی با ژاپن بنشینم این بازی از آن اتفاقات جالب جهان فوتبال خواهد بود. این دست سرنوشت است.
این بازیكن ۲۷ ساله در بازی با ژاپن در جام جهانی در طول ۵ دقیقه ۲ بار گل زد تا در بازگشت توفانی این تیم نقش بسزایی داشته باشد.
اما مارك شوارتزر دروازه بان این تیم كه در آن بازی و در نیمه اول یك گل بحث برانگیز از روی یك ضربه آزاد خورد، معتقد است رقابت آنقدرها هم مهیج نیست. او گفت: این ماجرا به یك سال قبل تعلق دارد و این در فوتبال زمان زیادی است. این یك بازی كاملاً متفاوت در یك تورنمنت كاملاً متفاوت است.
به نظر می رسد استرالیا در شرایط سخت بهتر بازی می كند. در حالی كه استرالیا در ۲ بازی نخست برابر عمان و عراق در ورزشگاه خالی به مصاف حریفان خود رفت در بازی سوم این تیم در برابر ۴۶ هزار تماشاچی تایلندی در ورزشگاه راجامانگالای بانكوك تیم میزبان را در هم كوبید. مایكل كاكریل فوتبال نویس سیدنی مورنینگ هرالد می گوید: بازی ژاپن سخت است اما این تیم بازیهای سخت را خیلی خوب انجام می دهد.
همچنین بازی با تایلند نخستین دیدار برگزارشده استرالیا در شب بود كه در دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و بارش ملایم باران انجام شد كه از نظر بازیكنان شاغل در اروپای این تیم ایده آل محسوب می شود. اما در دیدار یك چهارم نهایی برابر ژاپن، استرالیا باید به هانوی سفر كند كه گرمای نسبی وجود دارد و بازی هم بار دیگر بعداز ظهر برگزار می شود و این دقیقاً همان شرایطی است كه بر بازی نخست دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی حاكم بود. سفر به ویتنام سبب سردرگمی هواداران استرالیا نیز شده است، آنان امیدوار بودند تیمشان در گروه، اول شده و در بانكوك بماند یا این كه در حالت دوم حذف شده و به خانه بازگردند. حالا آنها نمی دانند آیا می توانند به موقع خود را به بازی برسانند.
از كایزرسلاترن تا هانوی یك رقابت جذاب در حال شكل گیری است و هواداران نیمكره نمی خواهند آن را از دست بدهند.
سید علی بلندنظر
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید