جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

جام حذفی در مالکیت سپاهان یا جامی دیگر برای صباباتری؟


جام حذفی در مالکیت سپاهان یا جامی دیگر برای صباباتری؟
قطار جام حذفی به ایستگاه آخر رسید و امروز در ورزشگاه نقش جهان سپاهان در مصاف با صباباتری تكلیف قهرمان این جام را روشن می كند. برای اصفهانی ها این فرصت مغتنمی است كه تیم پرطرفدار خود را در فینال می بینند در حالی كه از بزرگان دیگر و سنتی فوتبال ایران مثل استقلال و پرسپولیس هیچ خبری نیست كه نیست.
پیروزی یك بر صفر در بازی رفت پشتوانه خوبی برای سپاهان به شمار می رود وبر امیدواری های این تیم می افزاید تا در ورزشگاه نقش جهان جام را بالای دست ها ببرد. همه چیز برای انجام یك مسابقه خوب آماده است و تدارك لازم به عمل آمده تا فینالباشكوهی برگزار شود.
● غیبت لوكا
بوناچیچ سرمربی سپاهان به كشور خودش رفته است تا شاهد عروسیدخترش باشد. او دلش می خواهد كه سپاهان جام حذفی را هم ببرد تا او در حدود ۲۵ روز دیگر برگردد و پای میز قرارداد بنشیند و نرخش را افزایش دهد. در قرارداد سال گذشته لوكا یك بند به تصویب رسید كه در صورت موفقیت او قراردادش تمدید می شود.
حالا كه به طور حتم در سپاهان موفق بوده پس دلیلی برای جدایی اش وجود ندارد به ویژه اینكه باشگاه هم در هر حال پشتیبان او بوده و در تنش ها و حاشیه هایی كه بین بازیكنان و لوكا به وجود آمد جانب مرد كروات را گرفت. در این میان حتی قهر و غیبت ستارگانی مثل آرمناك و حمید شفیعی هم نتوانست در پشتیبانی ساكت و باشگاه، تردیدی به وجود بیاورد.
امروز ابراهیم زاده و كریم قنبری ۲ مربی بومی اصفهانی، سپاهان را به میدان مبارزه با صباباتری می فرستند، در حالی كه در این چند روز تمرینات را مطابق برنامه بوناچیچ انجام داده اند و در مورد ارنج و شیوه بازی هم دایم با او مشورت می كنند و البته تلفن همراه خیلی كارها را آسان می كند.
● بازگشت ابوالهیل
بازیكن عراقی سپاهان در خط میانی و در نقش یك هافبك دفاعی تمام عیار بسیار مؤثر است. ابوالهیل شاید بهترین خرید سپاهان بود چون همواره در میدان حضور داشت و گل های سرنوشت ساز به ثمر رساند. او حتی یك مدیر خوب در میانه میدان است و لوكا از نحوه بازی اش بسیار راضی به نظر می رسد.
این بازیكن زیرك، توپگیر و جنگنده كه در بازی رفت در تهران غایب بود، حالا دوباره به تركیب سپاهان برمی گردد تا میانه میدان را «قرق» كند. غیر از او البته جابا موجیری هم اجازه بازی دارد اما برای این بازیكن گرجستانی سپاهان جایگزین وجود داشت و فقط غیبت ابوالهیل می توانست دردسرساز باشد.
● همه اصفهان پشت سر سپاهان
اصفهانی ها تا حد بسیار زیادی امید دارند تا جام حذفی در نصف جهان بماند. با هر سپاهانی كه صحبت می كنیم او تیم پرطرفدارش را شایسته تصاحب این جام می داند و در این مورد هیچ شكی ندارد. تبلیغات خوب و گسترده ای برای حضور تماشاگران در ورزشگاه نقش جهان صورت گرفته و امروز شاید بیش از ۶۰ هزار نفر فینال جام حذفی را در اصفهان تماشا كنند. انجمن طرفداران سپاهان در مورد جذب تماشاگران فعال بوده و هست.
جریان تشویق را در ورزشگاه به نفع سپاهان هدایت می كند. برای اصفهانی ها مایهافتخارومباهات است كه نماینده فوتبال استانشان در مسابقات جام باشگاه های آسیا به دور دوم رسید و حالا می خواهد با تصاحب جام حذفی جواز ورود مجدد به این مسابقات را به دست آورد و بنابراین از خوشحالی در پوست خود نمی گنجد و امروز به نقش جهان می آیند تا قهرمانی سپاهان را تماشا كنند.
● داستان صباباتری
برای صباباتری و محدحسین ضیایی این یك موفقیت بسیار خوب است كه در غیاب استقلال و پرسپولیس خودشان را تا فینال بالا كشیده اند و در مقایسه با بازی های لیگ و مقامی كه به دست آوردند حضور در فینال برای صباباتری یك فرصت گرانبها است.
به طور حتم آنها هم امید و آرزوهایی دارند امادر مقایسه با سپاهان كه در خانه خود بازی می كندو بازی رفت را هم یك بر صفر برده باید خیلی بیشتر كوشش كنند. در بازی رفت هم صباباتری تیمی دست و پا بسته نبود و گاهی خطرناك نشان می داد. حالا هم هر ۲ تیم مسابقه سخت و دشواری در پیش دارند و هركدام كه شایسته تر باشند و بهتر و با انگیزه تر بازی كنند، جام حذفی را در دست می گیرند كه نهایتاً یا جام حذفی در مالكیت نصف جهان قرار بگیرد یا همچون ۲ فصل قبل (و در مشهد) جامی دیگر نصیب صباباتری می شود.
● غایبان این مسابقه
جلال اكبری، احسان حاجی صفی، سعید بیات و لوكا بوناچیچ غایبان قطعی سپاهان به شمار می روند كه ممكن است یكی دو بازیكن مصدوم دیگر نیز این جمع را همراهی كنند. مرتضی اسدی مدافع ملی پوش صباباتری و مرتضی كاشی نیز محرومان میهمان تهرانی هستند كه یكی دو مصدوم آنها را از روی سكو همراهی می كنند.
عباس افشاری
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید