جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


۵ شیوه شوهرداری


۵ شیوه شوهرداری
همسرداری و گرم نگه داشتن كانون زندگی خانوادگی اگر چه كاری سهل و آسان است اما كمتر كسی موفق می شود كه بتواند گرمی به زندگی اش ببخشد.رعایت نكات و فرمول هایی در چگونگی برخورد با همسرانتان می تواند شما را در داشتن كانونی گرم و دلپذیر كمك كند.
نكاتی را كه در این ستون می خوانید حاصل كار و تلاش متخصصان و برگرفته از زندگی های موفق است.
● احترام به اقوام
خوبی های اقوام و افراد خانواده شوهرتان را به او گوشزد كنید حتی آن را بیشتر از آنچه كه هست تعریف كنید. این باعث می شود كه او هم یاد بگیرد تا به اقوام و خانواده شما متقابلاً احترام بگذارد.
● تشویق به كمك
به شوهرتان بگویید از اینكه به مادرش در انجام كارها كمك می كند ، خوشحال هستید. به او پیشنهاد بدهید تا هدیه ای برای مادرش بخرد. دراین خرید او را همراهی كنید. گاهی هم خودتان این كار را بكنید. این كار باعث می شود كه شوهرتان بیشتر پی به قلب مهربان و گذشت و فداكاری تان ببرد.
از طرف دیگر با شادكردن قلب مادر او دعایی بدرقه راه خود كرده اید كه باعث نیكبختی تان می شود.
● خوب بشنوید
بیشتر افراد دوست دارند كه به حرفها و گفته هایشان توجه شود و احساسات شان درك شود خوب و درست شنیدن از گذشته ها یك هنر شمرده شده است.
برای درست شنیدن باید از اینكه فكر كنیدكه می خواهید پاسخ دهید خودداری كنید و به جای آن به درك و احساس طرف مقابل كه در حال حرف زدن با شماست توجه كنید.وقتی كه شوهرتان از محل كارش به خانه می آید و می خواهد آنچه را كه روی داده برایتان تعریف كند نیازی به این ندارد كه انتقاد و راهنمایی شما را بشنود او تنها از بیان وقایع می خواهد احساسات او را درك كنید.كاری كنید كه او احساس كند می تواند حرف هایش را به شما بزند و شما همیشه در كنار او هستید.
● احترام به تفاوتها
قضاوت كردن در مورد دیگران به این دلیل كه روش زندگی شان با ما فرق دارد كار درستی نیست هیچ وقت از شوهرتان نخواهید طبق سلیقه شما صحبت كرده ، لباس بپوشد و رفتار كند این رفتار باعث می شودكه احساس عشق و علاقه ای را كه بین تان وجود دارد از بین ببرید به همسرتان اجازه بدهیدكه آزاد باشد و دراین آزادی خودش را پیدا كند، دراین صورت است كه او سعی می كند بهترین باشدو شما را نیز خوشحال كند اگر دو نفر كاملاً مثل هم باشند، وجود یكی از آنان كفایت می كند. شوهرتان را با همان خصوصیاتی كه دارد دوست داشته باشید.
● دعوا نكنید
تمام زنان و شوهران در تمام دنیا با هم اختلاف دارند. ولی زوج های خوشبخت هیچ وقت با هم مشاجره نمی كنند. وقتی به خاطر مسأله ای با هم دچار اختلاف می شوید در حضور دیگران با هم دعوا نكنید بلكه در جمع و در برابر دیگران با احترام برخورد كنید و همدیگر را بالا ببرید.در تنهایی وقت زیادی دارید كه با هم بحث كنید
اگر دو نفر هیچ وقت با هم جر و بحث نكنند به این معنا است كه یكی از آنها هیچ وقت احساسات خود را ابراز نكرده است و احساسات ابراز نشده به رابطه صمیمی آسیب می رساند.
سعی كنید دعواهای كوتاه را یاد بگیرید درضمن مشاجره خوبی ها را هم گوشزد كنید.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت


همچنین مشاهده کنید