جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۶ دی: در شهر چه گذشت؟!


۶ دی: در شهر چه گذشت؟!
یکی از بخش‌های پر استرس جامعه، داد‌گاه‌ها و شورا‌های حل اختلاف است.
اغلب افرادی که سر و کارشان به این مکان‌ها می‌افتد دچار اختلاف با دیگران هستند و به همین دلیل معمولا در شرایط روحی خوبی قرار ندارند.
این درحالی است که عده‌ای با سوء استفاده از این موقعیت در صدد درآمدزایی برای خود هستند و دراطراف این مکان‌ها پرسه می‌زنند.
به گفته افرادی که با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته‌اند، گروهی از این افراد سود‌جو، هدف‌های خود را حین ورود یا خروج از این مکان‌ها شناسایی کرده و به آنها نزدیک می‌شوند.
برخی از آنها ادعا می‌کنند که قادرند در مقابل دریافت وجه کار‌ها را جلو بیندازند و برخی دیگر هم رمال‌هایی هستند که وعده حل مشکلات را می‌دهند.
البته کمتر کسی به این افراد توجه جدی نشان می دهد اما در صورتی که ماموران به طور نامحسوس در این مکان‌ها حضور داشته باشند و اقدام به دستگیری این افرا شیاد کنند، همان تعداد محدودی هم که به این وعده‌های توخالی دل بسته و پول خود را هدر می‌دهند به دام این افراد سود‌جو نمی‌افتند.
● داروخانه‌های بیمارستانی
اصطلاح ناجور بودن جنس معمولا در مورد اجناس ناهماهنگ یا کمبود کالا در فروشگاه‌ها به شمار می‌رود. اما این اصطلاح در مورد دارو‌خانه‌ها نیز مصداق پیدا کرده است. خیلی اوقات پیش می‌آید که داروخانه‌ای از فهرست بلند‌بالای نسخه پزشک چند مورد را موجود ندارد و بیمار ناچار می‌شود به داروخانه‌های مختلف برای پیدا کردن دارو‌ها سر بزند.
این در حالی است که در داروخانه برخی بیمارستان ها هم وضع به همین منوال است و داروخانه، دارو‌هایی را که پزشک همان بیمارستان تجویز کرده در اختیار ندارد. البته در بسیاری از بیمارستان‌ها اوضاع اینگونه نیست و به اصطلاح جنس آنها جور است.
با توجه به اورژانسی بودن وضعیت برخی بیماران در بیمارستان‌ها توصیه می‌شود که انبار دارویی همه دارو خانه ها به ویژه داروخانه بیمارستان‌ها کامل باشد تا بیماران برای تهیه داروی مورد نظر دچار مشکل نشوند.
● سفارش کامل، غذای ناقص
این اواخر کدبانو‌های امروزی برای مسائل غیر ریاضی و به ویژه از نوع آشپزخانه‌ای، پاسخ‌هایی می یابند که گاهی اوقات با دردسر خانواده توام می‌شود. برای نمونه و از قول آنها مسئله‌ میهمان سرزده به علاوه آشپزخانه نیمه‌ تعطیل، مساوی است با سفارش غذا به رستوران‌سر کوچه.
اما همانطور که پیش از این نیز یاد شد این جواب مسئله، گاهی اوقات دردسر‌هایی نیز به همراه دارد. به ویژه آنکه رستوران‌‌های گوناگون در پاسخ به سفارش کامل غذا گاهی اوقات غذای ناقص و به اصطلاح نصفه‌نیمه‌ای برای سفارش دهنده می‌فرستند که جز میهمان‌های گرسنه و میزبان شرمنده هیچ نتیجه‌ای ندارد.
منظور از غذای نصفه و نیمه، همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید سالاد و غذای واژگون شده‌ای است که نتیجه ظروف معیوب و پیک‌های موتوری بی‌دقت برخی از این رستوران‌هاست.
به دنبال این واژگونی، به قول معروف چیز دندانگیری به میهمان‌ها و سفارش ‌دهنده غذا نمی‌رسد. جالب اینجاست که مسئولان رستوران‌، موتورسواران را مقصر دانسته و موتوری‌ها مسئولان رستوران را تقصیرکار می‌‌دانند.
● بار کج به منزل می‌رسد اما...
با اینکه قدیمی‌ها گفته‌اند «بار کج به منزل نمی‌رسد»، برخی موتورسواران به هوای اینکه بار مبلمان و هر نوع وسیله‌ سنگین و کج و معوجی را با موتورسیکلت جابه‌جا کرده‌اند و به منزل نیز رسیده‌اند بار‌ها و بارها‌ این کار خطرناک را تکرار می‌کنند.
برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ۲ مبل یک نفره به همراه یک سرنشین، بار کج این موتورسیکلت را تشکیل می‌دهد.
به طور حتم و با درنظرگرفتن تعداد زیاد این نوع حمل و نقل‌ها، هر چند ساعت یکبار در شهر تصادف‌هایی رخ می‌دهد که دلیلی جز سهل‌انگاری‌هایی از این دست ندارد.
این عکس را نادرپاکدل یکی از خوانندگان روزنامه برای ماارسال کرده تاشاید خلاف این ضرب المثل معروف ثابت شود هرچند که مطمئن هستیم نتیجه خطرناک درانتظار این بارکج است .
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید