شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

دو طبقه نمودن اتوبان ها برای ناصر الدین شاه


دو طبقه نمودن اتوبان ها برای ناصر الدین شاه
یحتمل شنفته اید که هر دم از این باغ، بری رسید. لیکن در این اواخریه چنان سرعتیه سورپرایزهای مملکت داخله، فزونی یافته که لاجرم تمام جنبندگان عالم از بورکینافاسو گرفته تا جزایر بی صاحب، غیچ مانده و اندر احوالات مدیران مربوطه، هنگ کرده اند؟ وقایع الایام اکنونی، حکایت از آن دارد که بلدیه چی ها، اهتمام کرده اند که دست به امورات یاللعجب زده و اتوبان های طهران را دو طبقه نمایند، ایضا از آنجایی که در عصر حاضر، قاعده ای از آدمیان، بالا خانه داشته ولیکن آن را بدفرم، اجاره داده اند.
اجالتا، تصوریه بر این وفق بوده که فی الحتم یا بالاخانه اتوبان ها به کرایه خواهد رفت یا اینکه آخر الامر، بالاخانه نوابغ قجری این پروژه، اجاریه می رود؟! جل الخالق؟! عالیجناب ژاک شیراک، رئیس ماسبق بلدیه پاریس علی الظاهر من باب استحکامیه پل های بلد طهران بد شکل، استرس داشته و گفتن کرده اند اگر با این وضعیه، بساط اتوبان های دو طبقه به پا شود یحتمل اگر یومی جناب میگ میگ با سرعتیه فراوانه، طی طریق نمایند آن وقت چه کسی، فرو نریختن طبقه دیوم را گارانتی خواهد کرد؟! علی دایی؟! پاسخ اشتباهیه بوده و همگان سوختند ایضا جواب موردنظریه هیچ کدام بوده که دو گوله جنابعالی، یاری نکرد؟! فی الماضیه که اتوبان ها یک طبقه بودند، اکسیدنت ها و تصادفیه های بدفرم به وقوع پیوسته که عده کج و کوله را کج و کوله تر می نمود ایضا در مواردیه ای، احتمالیه زنده ماندن، ممکنون بوده و لیکن درمستقبل چون اتول ها از طبقه فوقانی به پایین پرتابون می گردند که به هیچ وجه، امکانیه زنده ماندن، وجود نخواهد داشت. همین کارها را می کنند که آمار خودکشی بالا می رود چرا که مابعد این تصادفیات فی الحال روزنامه چی ها، تیتر خواهند زد که یک اتول با سرعتیه عمدیه بالا، از طبقه دیوم اتوبان همت، خود را به پایین انداخته و خودکشی نموده است؟
آخر کسی نیست به این بلدیه چی ها، بگوید که جماعت اتول ران مملکت داخله فی الکل اهل بلند پروازیه بوده و ظرفیتیه درایورینگ در اماکن بالاییه را نداشته، کار دست خودشان می دهند؟! همین جاست که به یاد ضرب المثل برطمطراق تانزانیایی می افتیم که آدمی را سگ بگیرد ولی جو نگیرد؟! دیگر اینکه طبقه دیوم اتوبان ها، علی الاصول، خاکی ماکی نداشته، باعثون می گردد که اصغرآقا در احوالیه خرابی اتول شان فی الجمله در وسط اتوبان پارک نمایند که این امریه موجبات شبیه سازی بازی خرپلیس را فراهم آورده و اتول های پشت سری اصغرآقا چنان توفیق اجباری، درست بر روی سقف اتول ایشان، پارک فرمایند که این اتفاقیه، اصغرآقا را شبیه کارت پرس شده، نموده و زمینه اوسکول شدن فامیل ایشان در نزد عوامل را فراهم می آورد؟! امیرکبیرخان هم راپورت می دهند که اگر شخصی چون جناب بیگلی بیگلی از طبقه زیرین، طی طریق نمایند آنگاه سرنوشت رفیق شفیق ایشان، میرزا گوریل انگوری چه می شود که همواره بر روی سقف، جلوس می نمایند؟! مرقومه سر به درازا کشیده لیکن فی الکل از این پروژه بوی توطئه آمده، آنچنان که بیم آن می رود این دیزاین تحت الشعاع افکاریه تروریستی پایه ریزی شده باشد که قاعده ای از رفقای استعداد و مغز چون اصغر آقا را دچارون بلایای اتوبانی نمایند؟! ابیات تضمینی: بس بگردید و بگردد اتوبان جوگیر شود جماعت اتول ران

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید