جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

قرص ایبوپروفن و آلزایمر


قرص ایبوپروفن و آلزایمر
قرص های ایبوپروفن علا وه بر از بین بردن درد موجب می شود تا خطر دمانس نیز کاهش یابد این قرص ها ممکن است احتمال خطر ابتلا به بیماری های آلزایمر را کاهش دهد. پژوهش ها ثابت می کند در کسانی که به علت دردهای مختلف ۵ سال یا بیشتر از این داروها استفاده کرده اند احتمال مبتلا شدن به آلزایمر (ALyayme) چهل درصد کاهش یابد. این تحقیقات هم چنان نشان می دهد که سایر داروهای ضدتورم هم می توانند همین اثر را داشته باشند.
● چه کسی سرطان معده می گیرد؟
به طور معمول افرادی که در دهه پنجم زندگی خود به سر می برند دارای سو» تغذیه هستند، مبتلا به عفونت هلیکوباکتری هستند، پولیپ معده داشته، سیگاری هستند یا الکل مصرف می کنند و سابقه فامیلی در ابتلا به سرطان دارند بیشتر به سرطان معده دچار می شوند.
● کدام کمردرد جراحی می خواهد؟
حتی برای کمردردهایی که با پا درد همراه است ولی علا مت عصبی دیگری ندارد باز هم بهترین درمان استراحت است اما اگر علا مت عصبی مثل احساس مورمور شدن در پا یا اختلال در دفع ادرار و مدفوع باشد باید به سرعت بررسی شده و با جراحی به موقع از فلج شدن فرد جلوگیری کرد.
● عفونت ادراری
عفونت ادراری از جمله بیماری هایی است که در کودکان دختر بیشتر از پسر است و اگر به موقع تشخیص داده نشود عفونت و تورم کلیه را به وجود میآورد و در نهایت نارسایی کلیه را سبب می شود لذا پزشکان به والدین و کودکان توصیه می کنند که از پاکیزگی خود بعد از ادرار و مدفوع اطمینان حاصل کنند تا از عواقب ناخوشایند بیماری های کلیوی جلوگیری نمایند.
● تاثیر سیگار بر پوست
یکی دیگر از مضرات سیگار که توسط محققان آمریکایی مشخص شده این است که سیگار طراوت و شادابی پوست را می گیرد و میزان چین و چروک های پوست را حتی تا دو برابر افزایش می دهد در واقع کلا ژن پوست از بین می رود این مساله در زنان نیز شایع تر است چرا که سیگار علا وه بر تخریب کلا ژن در کاهش استروژن خون زنان نیز بسیار موثر است.
نویسنده : محمدرضا عبدلی قهی
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید