جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نکاتی درباره کف‌پوش‌ها


نکاتی درباره کف‌پوش‌ها
قبل از انتخاب رنگ کف‌پوش‌‌ها، باید نوع آن را انتخاب کنید. هنگام انتخاب هر نوع کف‌پوش‌، سعی کنید حتما جنس باکیفیت‌تر را بخرید. اگرچه کف‌پوش‌‌های مرغوب‌تر، گران‌ترند اما ارزش پولی را که خرج می‌کنید، دارند. یادتان باشد که کف‌پوش‌‌های باکیفیت بیشتر عمر می‌کنند.
حالا باید ببینید از هر کدام از اتاق‌ها و فضاهای خانه چه استفاده‌هایی می‌شود و حجم تردد افراد در هر کدام از این فضاها چقدر است. برای مثال، آشپزخانه و حمام از مکان‌هایی هستند که کف‌پوش‌های مقاوم و در عین‌حال زیبا لازم دارند یا برای مثال اتاق‌خواب‌ و اتاق نشیمن بنا به نوع استفاده‌ای که از آنها می‌شود، به پوششی احتیاج دارند که گرم، مقاوم و قابل شستشو باشد. با در نظر گرفتن همین فاکتورهاست که استفاده از کف‌پوش‌های با پرزهای نرم و رنگ ملایم برای اتاق خواب‌ها، توصیه می‌شود.
اگر کف خانه‌تان ناهمواری دارد، می‌توانید موکت یک‌پارچه و ثابت را به عنوان کف‌پوش‌ انتخاب کنید. این نوع کف‌پوش‌ نه تنها رنگ، بافت و نقش را به اتاق شما می‌آورد، بلکه به گرم شدن اتاق‌ها هم کمک می‌کند. موکت، در عین ‌حال طنین صدا را هم می‌گیرد. به عبارت دیگر موکت یک نوع عایق صوتی و حرارتی محسوب می‌شود.
استفاده از فرش، قالی و قالیچه علاوه بر اینکه یک فضای شرقی و سنتی خلق می‌کند، می‌تواند یک فضای بزرگ را به چند فضای کوچک‌تر تقسیم کند تا هر فضا کاربری خاص خودش را داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های فرش، قالی و قالیچه این است که به‌راحتی قابل حمل است و آسان جابه‌جا می‌شود.
استفاده از فرش در فضاهای کوچک و اتاق‌هایی با متراژ پایین موجب می‌شود که فضا کوچک‌تر به نظر رسد، ولی در اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ برای رسیدن به القای حس رسمی بی‌نظیرند.
هرگز رنگ‌های کدر را برای کف‌پوش‌تان انتخاب نکنید، چرا که موجب القا شدن حس کهنگی و کثیفی به محیط اطراف می‌شود.
برای برقرای ارتباط بین فضای نشیمن، پذیرایی و غذاخوری بهتر است از فرش‌های گرد و بیضی استفاده کنید و برای تفکیک فضاها از فرش‌های مربع و مستطیل استفاده کنید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید