شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

ناصرالدین شاه و کنترل جمعیت


ناصرالدین شاه و کنترل جمعیت
یحتمل همگان واقفند که خانواده های پرجمعیت همانند مستند راز بقا بوده من باب این که به قاعده کافی مواد خوراکیه نصیب اعضای خانواده نشده ایضا آن که عده عهد و عیال اصغر آقا به دوجین رسیده و چنان احوالیه ای هردم بیل دارند که هر کس زودتر فی الصباح از خواب برخیزد، پیروز می باشد چرا که همه ماکولا ت وخوردنی ها را به تنهایی تناول کرده و البسه مناسبیه را پوشیده از بیت، خروج می کند؟! در منزل اصغر آقا کونتور آب، برق، گاز و تلفون وجود داشته ولیکن کونتور جمعیت موجود نبوده و گویا زری خانم، عیال اصغر غاز قولنگ در نهار یک فقره و در لیل هم یک فقره بچه به دنیا میآورد. آنچنان که منزل ایشان شبیه لا نه شغال شده ایضا معلوم نبوده که دراین زایش های بی حساب کتاب چه هنگام زری خانم لنگر کنترل جمعیت را می اندازند. راپورت خفیه داده اند که تعداد اولاد اصغر آقا آن قدر فزونی گرفته که ایشان بابت گم نشدن آنها، پشت نامبردگان را رنگ زده، شماره گذاری نموده تا مبادا از عده شان چیزی قلیل وکم شود؟! ایضا اداره سجل در مقابل تولیدات روز افزون اصغر آقا و زری بیگم به دست و پا افتاده، مکررا خواهشون می نماید که اگر قضیه این گونه ادامه یابد، جهت صرفه جویی بایستی به صورت MP۳ نام هر دو بچه را در یک سجل، درج نمایند؟! همین کارها را می کنند که آمار جماعت چین بالا می رود و چشم بادامی ها را در صحنه اکونومیک قوتی می گرداند؟!
دیگر این که داود را شتیسم یکی از چندین فقره اولا د اصغر گرشمال به مظفر خان گفتن کرده که هر وقت به صاحبقرانیه می آید من باب ا حوالا ت متمدنانه و مترقیه ماغیچ می شود ایضا هرگاه ازدهان مهد علیا و مظفرخان سلا م و صباح الخیر شنفتن می کند به یاد عبارات صبحگاهی منزل خودشان می افتد که شامل جملا تی چون زاغارت، موفت خور، ولگرد، پشه، مزاحم، اضافی، شپش، کلپس،بیهوده، ناخواسته و شترمرغ می شود؟! گویا داود فلک زده راپورت داده که در خانه شان از تایم اولیه صباح به علت قشرق ها و دعواهای راز بقایی، امکان خواب آرام و راحتیه وجود خارجی نداشته ناگاه مشاهدون می گردد که دو فقره از بچه ها درحالی که هر کدام یک طرف جوراب را گرفته اند بر روی رختخواب وی می افتند که نامبرده در عالم هبروت و خواب می پندارد گویا جنگ جهانیه سیوم در گرفته و قشون میرزاهیتلر با یکدیگر دوئل می نمایند؟! ایضا چند راس از بچه های دیگر نیز فی المثل کفتار بر روی قابلمه زری بیگم چنگ انداخته برای ادامه زندگانی و بقا بر سر عایدی غذا، بد فرم می جنگند؟!
ماجرایه خانه ایشان چنان به مستند راز بقا شبیه بوده که تلفیزیون بایستی به جای مصرفون پول و اشتراک فیلم مربوطه از ممالک اجنبی، سریالی پرطمطراق از خانواده اصغر آقا، پروداکت نماید! ایضا آن که این مورد به علت بومی بودن، طرفداران پرشماری خواهد یافت؟
عارض به حضورتان معلوم نیست چرا قاعده ای از زوجین در این ازمنه به تولیدات کثیر فرزند دست می زنند لیکن گویا اینان قصد تشکیل یک دسته قشون نظامیه را دارند که در مواقع جنگ و دعوا به راحتی حریف را زمین گیر کنند! احوالیه خانواده های پرجمعیت با صحنه هایی که مانند کفتار جهت به دست آوردن مقداری غذا به جان هم می افتند یا این که البسه را نو بنیه می نمایند هر جنبده ای را غیچ کرده لیکن در برخی موارد حساب شمار اولا د از دست پدر خانواده در رفته و در حضور و غیاب های یومیه، ایشان دچار شک و تردید می شوند که آمار درست است یا غلط؟!
دیگر این که بعضا رفقایی موجود هستند که لیل می خوابند ولیکن در صباح یک راس غازقولنگ به تیم اولا د خویش اضافه می گردانند. بدون آن که به فکر مستقبل ایشان بوده باشند و کاپیتال و سرمایه ای من باب تحصیلا ت، تعطیلا ت و تشکیلا ت اولا د خویش منظور نمایند؟! فرت و فرت بچه آوردن از دست هر جنبده ای برآورده ایضا عقل آدمی ایجاب می کند که به جای تشکیل قشون خانوادگی به قاعده ای بچه دار شوند که شلوار و جبه ایشان حداقل هر یک سال نو نوار شود نه آن که شلوار قادر قلی پس از سه سال استعمالیه تازه به حسن بک، ارث برادری برسد؟! همچنین عده زیاده موجبات می شود که اعضای محترم جهت ایاب و ذهاب به مسافرت یا مهمانی به جای تاکسی از اتوباس استفاده کرد ایضا آن که در مجالسی چون عروسی همین فقره آدم خود به اندازه کل مهمانان به حساب میآیند؟!
سخن زیاده گشته لیکن در این تایم حذفیه سوبسیدهای دولتی و گاورمنتال، شایسته است که والدین به امورات دو بچه اکتفا نموده از مسابقه تولید مثل جوجه کشی، دست بردارند؟! خفیه راپورت داده اند که فورم های اطلا عاتیه اکونومیک خانوار به محض بررسی، وارد فاز اجراییه شده و ملت من بعد آن، سوبسیدات را به صورت نقدی دریافتون می دارند لیکن در این مورد یک مورد خانواده اصغر یحتمل پول و پله عشرونی عایدیشان می شود ایضا زرشک که اگر تا یوم الماضی نان را دانه ای دویست تومان خریدن می کردند بایستی آن را به قاعده هزار تومان یا بیشتر بستانند؟! زیرا که پرزیدنت، صدارت اقتصادیه و دارو دسته میدان پاستور جایی نمی خوابند که زیرشان آب برود؟! خبر موخر آن که یکی از فرزندان اصغر آقا به علت درگیری بر سر استخوان آبگوشتی با یکی از اخوان خود، جانش را از دست داد، امید می رود نامبرده آمرزیده شده باشد تا تسلی خاطر بازماندگان شود؟! روزگارتان عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید