جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مبادا این بلاها به سرت بیاید!


مبادا این بلاها به سرت بیاید!
● عاقبت بدی به پدر و مادر چیست؟
در این که توی این دنیا هر کاری - چه کار خوب و چه بد - اثر خودش را دارد شکی نیست. آن دنیا را هم که باید منتظرش باشیم ببینیم چه می‌شود؛ ولی بدی به پدر و مادر از آن کارهایی است که توی همین زندگی، خیلی زیاد اثر دارد و نقدِ نقد حسابش می کنند.
یعنی عذاب‌شان نقد، توی همین دنیا به دست‌شان می‌رسد تا این‌جوری شاید عبرتی بشود برای بقیه.
این وضع زندگی آدم‌هایی است که با پدر و مادرشان خوب تا نکرده‌اند. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نه:
۱) عمرشان کوتاه است و کم روزی‌اند. قانون دنیا این است که این‌جور آدم‌ها (آن هایی که با پدر و مادرشان بد کرده‌اند) فقیر بمانند و زودتر هم دنیا را ترک کنند.
۲) بچه‌هاشان با آنها مثل خودشان رفتار می‌کنند. دقیقا همان طور که آنها با پدر و مادرشان رفتار کرده‌اند، فرزندانشان هم با آنها رفتار می‌کنند، منتها احتمالاً با روش‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر!
۳ ) خدا ازشان ناراضی است. چه بیچارگی‌ای بزرگ‌تر از این؟
۴) مرتکب بزرگ‌ترین گناه‌ها شده‌اند. آدم‌هایی که به والدین‌شان بدی می‌کنند توی ردیف آن‌هایی قرار می‌گیرند که برای خدا شریک قائل بودند یا آدم مؤمنی را به ناحق کشته‌اند. یعنی کارشان شبیه قاتل‌ها و مشرک‌ها است.
۵ ) عبادت‌شان به هیچ دردی نمی‌خورد. حالی‌شان نیست. دارند سر خودشان شیره می‌مالند. عبادتشان بی‌نتیجه است. کسی که باید ببخشد، نمی بخشد.
۶ ) بخت از آن‌ها روگردان است. وقتی خدا ازشان ناراضی است، انتظار دارید خوشبخت هم باشند؟
۷ ) فضای زندگی‌شان تیره و تار و آلوده است. بس که این گناه زندگی و روح‌شان را کدر کرده، دیگر جلوی چشم‌شان را هم نمی‌بینند و در سیاهی محض زندگی می‌کنند.
۸) فقیر و ذلیل و بیچاره‌اند.
۹) بهشت برای‌شان ممنوع است و حتا بویش را هم نمی‌شنوند.
منبع : ۵ روز


همچنین مشاهده کنید