شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

روش های خشک کردن لباس


روش های خشک کردن لباس
پس از شست وشو نوبت به خشک کردن لباس ها می رسد که خود دارای نکاتی است که اطلاع از آنها نیز می تواند موجب طولانی تر شدن عمر لباس ها شود و همچنین در حفظ شکل و فرم ظاهری لباس و آسان شدن اتوکاری تأثیر به سزایی دارد.
اغلب از دو روش برای خشک کردن لباس ها استفاده می شود. یکی استفاده از درجه خشک کن
که بعضی از ماشین های لباسشویی به آن مجهز هستند و در حقیقت آخرین مرحله شست و شوی لباس است. در برخی از ماشین های لباسشویی این درجه به تنهایی و بدون شست وشو نیز کار می کند که برای خشک کردن لباس هایی که با دست شسته شده اند نیز مفید است.
● روش دوم که متداول تر است
خشک کردن لباس ها از طریق آویزان کردن آنها روی یک بند رخت در آفتاب و یا مجاورت هوا
است. این بند رخت ممکن است در فضای بالکن یا حیاط قرار داده شود و در صورت نبود چنین امکانی، می توان از بند رخت های کشویی که به دیوار حمام نصب می شوند یا نوع دیگری از آنها که به رادیاتور شوفاژ متصل می شود استفاده کرد.
روش آویختن انواع لباس از قبیل بلوز، دامن، شلوار و غیره نیز در حفظ فرم لباس مؤثر است. به عنوان مثال برای آویختن یک دامن پیلی دار بهتر است برای حفظ فرم پیلی ها، آنها را قبل از آویختن دامن روی بند یا گیره لباس در جای خود ثابت کنید تا به همان صورت خشک شوند. لباس های پشمی را برای جلوگیری از کشیده شدن و بلند شدن آستین ها از بند آویزان نکنید بلکه به صورت تخت(مسطح) روی سطح رخت آویز قرار دهید. در مورد لباس های تریکوی نخی هم بهتر است قبل از آویختن روی بند، لباس را شکل دهید تا پس از خشک شدن حالت عادی خود را داشته باشد.
منبع : پرشین وی


همچنین مشاهده کنید