اساس تغییر سیاستهای کلان صداوسیما از حدود سه سال گذشته نگاه تحولساز، تربیتی، تأثیرگذار و مخاطبپسند است که با همین نگاه برنامههای تولیدی شبکههای مختلف در ایام خاصی مثل ماه رمضان یا محرم و نوروز،رویکردی متفاوت ازسالهای قبل به خود میگیرند و با توجه به سیاستهای ابلاغی و نیاز جامعه به ترویج و نشر علوم و فرهنگ قرآنی ــ که جایگاه ویژهای در فرهنگ عمومی کشور دارد ــ این برنامهها توانستهاند نه فقط در داخل،بلکه در خارج از کشور نیز مخاطبان منطقهای و حتی بینالمللی داشته باشند.