پنجشنبه / ۹ مرداد / ۱۴۰۴ - 31 July, 2025
 خبرگزاری ایسنا / ۱۴۰۴/۰۳/۱۸

نقش رسانه‌ها در پیشگیری از خودکشی با روایت‌های مسئولانه و امیدبخش

نقش رسانه‌ها در پیشگیری از خودکشی با روایت‌های مسئولانه و امیدبخش
رسانه‌ها نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در شکل‌دهی به افکار عمومی دارند و به همین دلیل، نحوه پوشش اخبار مربوط به خودکشی، می‌تواند پیامدهای جدی روانی و اجتماعی داشته باشد. گزارش‌های هیجانی یا جزئیات دقیق درباره روش‌های خودکشی، گاهی به پدیده‌ای به نام «تقلید از خودکشی» یا «اثر وِرتِر» منجر می‌شود، که در آن افراد آسیب‌پذیر، ممکن است دست به خودکشی بزنند. از این‌رو رسانه‌ها موظف‌اند با درک مسئولیت اجتماعی خود، به‌جای تحریک احساسات، آگاه‌سازی کنند.