اکو ایران: دولت در بودجه ۱۴۰۴ نرخ سوخت هواپیما را ۲۴ برابر کرده، اما همزمان اجازه افزایش قیمت بلیت را نمیدهد. این در حالی است که طبق رأی دیوان عدالت اداری، ستاد تنظیم بازار حق دخالت در نرخگذاری بلیت را ندارد؛ بااینحال سازمان تعزیرات بار دیگر خواستار بازگشت سیاستهای دستوری شده است. صنعت هوانوردی حالا با دوگانۀ خطرناکی مواجه است: پرداخت هزینههای چندبرابری بدون امکان جبران آن از مسافر؛ روندی که از نگاه کارشناسان تنها به زیان شدید ایرلاینها، فرسایش ناوگان و فرار سرمایه میانجامد.