دوشنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۴ - 28 July, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۴/۰۳/۲۵

ضرورت آرام‏‏‌سازی میدان رسانه در جنگ پیش‌رو

ضرورت آرام‏‏‌سازی میدان رسانه در جنگ پیش‌رو
حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران، رسانه‌‌‌ها را در موقعیتی ویژه قرار داده است. به لحاظ تاریخی از زمان جنگ خلیج‌‌‌فارس موضوع پیشبرد جنگ در میدان نظامی و میدان رسانه به طور خاص مورد توجه قرار گرفت. شکست آمریکا در ویتنام ابتدا در رسانه‌‌‌ها و سپس در میدان جنگ شکل گرفت و این تجربه نشان داد که شکست در روایت رسانه‌‌‌ای، می‌‌‌تواند زمینه‌‌‌ساز شکست سیاسی و نظامی شود. در همه جنگ‌‌‌هایی که در سال‌های اخیر رخ ‌‌‌داده است، رسانه‌‌‌ها - اعم از رسانه‌‌‌های رسمی و شبکه‌‌‌های اجتماعی- محوریت و موضوعیت داشته‌‌‌اند.