چهارشنبه, ۲۳ خرداد, ۱۴۰۳ / 12 June, 2024


راه‌آهن از برنامه‌های توسعه جا ماند - مردم سالاری آنلاین
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ / روزنامه مردم سالاری / اقتصادی

راه‌آهن از برنامه‌های توسعه جا ماند - مردم سالاری آنلاین

دبیر انجمن شرکت‌‌های حمل و‌نقل ریلی گفت: به هیچ وجه قصد نداریم فضای صنعت را تلخ و سیاه نمایش دهیم، اما شاهد آن هستیم سیاست‌های راه‌آهن برخلاف برنامه‌های توسعه و منویات رهبری بوده و شاهد سقوط صنعت هستیم و آمارها چه به لحاظ کیفی و چه کمی نشان دهنده رشد صنعت نیست.

خبر اقتصادی ۰ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵راه‌آهن از برنامه‌های توسعه جا ماند دبیر انجمن شرکت‌‌های حمل و‌نقل ریلی گفت: به هیچ وجه قصد نداریم فضای صنعت را تلخ و سیاه نمایش دهیم، اما شاهد آن هستیم سیاست‌های راه‌آهن برخلاف برنامه‌های توسعه و منویات رهبری بوده و شاهد سقوط صنعت هستیم و آمارها چه به لحاظ کیفی و چه کمی نشان دهنده رشد صنعت نیست. به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ سبحان نظری در نشست خبری امروز با اشاره به گزارش سه ماهه زمستان سال گذشته اظهار داشت: هر ساله براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن گزارش فصلی منتشر می‌شود که با توجه به شرایط موجود عنوان گزارش زمستان ١۴٠٢ را استرجاع گذاشته شده‌ است. استرجاع الهام گرفته از آیه استرجاع و نشان‌دهنده وضعیت ناگوار صنعت است. 

وی ادامه داد: به هیچ وجه قصد نداریم فضای صنعت را تلخ و سیاه نمایش دهیم، اما شاهد آن هستیم سیاست‌های راه‌آهن برخلاف برنامه‌های توسعه و منویات رهبری بوده و شاهد سقوط صنعت هستیم و آمارها چه به لحاظ کیفی و چه کمی نشان دهنده رشد صنعت نیست.  

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: در سه سال گذشته در حالی که بخش حمل و نقل ریلی افت کرده، بخش جاده‌ای رشد سریع داشته است، بطوریکه سال گذشته بار جاده‌ای حدود ٩ درصد رشد و بار ریلی ۴ درصد افت کرده و این آمار برخلاف سیاست‌های برنامه‌های توسعه‌‌ای است. 

وی افزود: راه‌آهن مدعی است که واگن باری نیاز نداریم و در تضاد برنامه‌های توسعه‌‌ای کشور است.

چرا که در برنامه‌های توسعه بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی تاکید شده و طبق این برنامه سهم حمل و نقل ریلی باید تا ٣٠ درصد و در بخش مسافر ٢٠ درصد افزایش یابد اما الان در بخش باری شاهد نزول آمار هستیم و در سه سال اخیر به ٧ درصد کاهش پیدا کرده است و سهم تردد مسافری در بخش ریلی بدون افت و رشد مانده و سهم حدود ١.۵ درصدی دارد. 

نظری با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی توقف کردیم و دیگر سیاست توسعه‌ای نداریم، اظهار داشت: یک واگن ٢۴ تن وزن دارد و قیمت هر تن قراضه ٢٠ میلیون تومان است و اگر همین الان نسبت به اسقاط واگن اقدام کنیم سود بیشتری از آن داریم چراکه راه‌آهن به طور مرتب با بهانه‌های مختلف جلوی تردد واگن‌ها را می‌گیرد. قیمت یک واگن قراضه به ۵٠٠ میلیون تومان می‌رسد که سپرده گذاری آن در بانک سالانه ١۵٠ میلیون سود می‌دهد این در حالی که در این شرایط سود ناشی از تردد این واگن در طول یک سال تنها ۶٠ الی ٧٠ میلیون سود دارد. کد مطلب: 216322 کپی متن خبر برچسب ها: راه آهن برخورد ۲ قطار در ایستگاه راه آهن+تعداد مصدومان اولین قطار باری از روسیه وارد ایران شد ماجرای اختصاص سهمیه سوخت به کارت بانکی به کجا رسید؟ عراق و ایران توافقنامه جدید امضا کردند حکم برگشت شرکت تراورس به راه‌آهن در سال جدید اجرایی شود راه آهن سراسری ایران ثبت جهانی شد خروج ۶ واگن یک قطار باربری از خط امضای قرارداد راه آهن اهواز - اصفهان راه آهن شمال-جنوب ثبت جهانی میشود راه‌آهن میانه ـ بستان‌آباد افتتاح شد رمزگشايی از پيراهن صورتی و تراول‌پاشی دبير سابق شورای امنيت ملی ناکامی دولت سيزدهم در استفاده از فرصت‌ها پايان قهر طلافروشان غافلگيری کی يف مقابل حملات نامتوازن ارتش سرخ مصوبه مجلس حداقلی و بی‌تفاوتی کفن پوش‌ها قیمت سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه امروز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ افزایش ۶۱درصدی نرخ اجاره‌بها در کشور ما برای یک توافق خوب و پایدار آمادگی داریم شناسنامه دار کردن گردش پول اینفوگرافی: ایرلاین‌های وقت‌ناشناس ایرانی اینفوگرافی: پایان تلخ سرنشینان نفتکش سانچی قالیباف با طرح دوباره سوپرانقلابی‌ها می‌خواهد شانه از مسئولیت‌ها خالی کند نام شما
آدرس ايميل شما نظر شما *
ارسال نظر تماشای پادشاه فصل‌ها، فقط در این جاده رژیم غذایی متناسب با گروه خونی خود را بشناسید استوری تلگرام فعال شد