سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ / خبرگزاری ایسنا / اقتصادی
چالش تغییر تعرفههای گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن اشاره به موضوع تغییر تعرفههای گمرکی و عدم تخصیص ارز، این موارد را مشکلات روزمره تجار و فعالان بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی چالشهای فراوانی دارند که یکی از آنها پیشبینی ناپذیری فضای کلان اقتصادی و کوتاهمدت بودن سیاستگذاریهای اقتصادی است
چالش تغییر تعرفههای گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن اشاره به موضوع تغییر تعرفههای گمرکی و عدم تخصیص ارز، این موارد را مشکلات روزمره تجار و فعالان بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی چالشهای فراوانی دارند که یکی از آنها پیشبینی ناپذیری فضای کلان اقتصادی و کوتاهمدت بودن سیاستگذاریهای اقتصادی است سیدمجید سادات خوانساری در گفتوگو با ایسنا، ضمن اشاره به افزایش نرخ تعرفههای گمرکی گفت: نرخ تعرفه گمرکی قطعات یدکی خودرو پرمصرف تا ۵۱ درصد افزایش یافته و حجم واردات آن نیز قابل توجه است، همانطور که میدانید ۸۰ درصد قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو وارداتی بوده و تنها دلیل این موضوع هم کسب درآمد بیشتر از واردات این قطعات است که پیشبینی ما این است که با اعمال این تعرفههای قطعات پرمصرف خودرو رشد را به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون مدیریت راهبردی و برنامهریزی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن اشاره به تفاوت نگاه مسئولان به واردات و تامینکننده خط تولید خودروساز و بازار لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه تصویر غلط مسئولان در جهت حمایت از تولیدکنندگان خودرو داخلی و حمایت از تولید داخلی که باعث رانت در این بخش شده است؛ از سوی دیگر، امروزه شاهد کیفیت پایین خدمات پس از فروش این تولیدکنندگان هستیم و اگر زنجیره تامین در بخش بازرگانی بخش خصوص نباشد، بسیاری از مصرفکنندگان دچار مشکل خواهند شد.
وی افزود: خوشبختانه امروز اعضای صنف لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران سهم بزرگی از تامین قطعات یدکی خودرو را برعهده دارند؛ اما متاسفانه با رانتهای متعددی که در اثر این تصویر غلط شکل گرفته فعال بخش خصوصی را در فشار قرار داده و منجر به انحصار کالا در بازار در آینده خواهد شد.
خوانساری ضمن اشاره به موضوع تغییر تعرفههای گمرکی و عدم تخصیص ارز، این موارد را مشکلات روزمره تجار و فعالان بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی چالشهای فراوانی دارند که یکی از آنها پیشبینی ناپذیری فضای کلان اقتصادی و کوتاهمدت بودن سیاستگذاریهای اقتصادی است که توان تحلیل بلندمدت را از فعالان بخش خصوصی سلب کرده و در مورد ابتداییترین الزامات در کسب و کار و برنامهریزی و تدوین استراتژی به سختی ممکن است. تغییرات قیمت مواداولیه و محصولات و همچنین بیثباتی سیاستها، قوانین، مقررات و رویههای اجرایی در فضای کسب و کار از بزرگترین موانع پیشرو فعالان بخش خصوصی است.
این فعال بخش خصوصی دلیل نگاه خاص به موضوع ارز و همچنین نرخ آزاد ارز را تفاوت بین نرخ ارز رسمی و بازار آزاد دانسته که رانتهای متعددی را برای برخی ایجاد کرد و گفت: مسئولان نیز برای جلوگیری از سو استفاده بیشتر از این تفاوت نرخ ارز وادار به صدور بیش از ۱۷۰۰ بخشنامه و آئیننامه در مدت تنها پنج سال کرده است که این خود نشانه تصمیمهای غلط متعدد و ایجاد بروکراسیهای اداری متعدد برای بازرگان در فرآیند تخصیص ارز کرده است.
انتهای پیام خبرنگار فاطمه صنوبری دبیر مهدی پناهی لینک کوتاه برچسبها: قطعات یدکی خودرو لوازم یدکی خودرو اخبار مرتبط رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران مطرح کرد چالش در تامین قطعات خودروهای چینی وارداتی و مونتاژی! رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو عنوان کرد تولیدات داخلی قطعات خودرو با کیفیتتر از نمونههای خارجی/ مردم در خرید لوازم یدکی دقت کنند لینکستان خرید اینترنتی برنج ایرانی با ارزانترین قیمت قیمت لحظهای برنج ایرانی در سال 1402 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس ماهان موزیک بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن اشاره به موضوع تغییر تعرفههای گمرکی و عدم تخصیص ارز، این موارد را مشکلات روزمره تجار و فعالان بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی چالشهای فراوانی دارند که یکی از آنها پیشبینی ناپذیری فضای کلان اقتصادی و کوتاهمدت بودن سیاستگذاریهای اقتصادی است سیدمجید سادات خوانساری در گفتوگو با ایسنا، ضمن اشاره به افزایش نرخ تعرفههای گمرکی گفت: نرخ تعرفه گمرکی قطعات یدکی خودرو پرمصرف تا ۵۱ درصد افزایش یافته و حجم واردات آن نیز قابل توجه است، همانطور که میدانید ۸۰ درصد قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو وارداتی بوده و تنها دلیل این موضوع هم کسب درآمد بیشتر از واردات این قطعات است که پیشبینی ما این است که با اعمال این تعرفههای قطعات پرمصرف خودرو رشد را به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون مدیریت راهبردی و برنامهریزی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن اشاره به تفاوت نگاه مسئولان به واردات و تامینکننده خط تولید خودروساز و بازار لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه تصویر غلط مسئولان در جهت حمایت از تولیدکنندگان خودرو داخلی و حمایت از تولید داخلی که باعث رانت در این بخش شده است؛ از سوی دیگر، امروزه شاهد کیفیت پایین خدمات پس از فروش این تولیدکنندگان هستیم و اگر زنجیره تامین در بخش بازرگانی بخش خصوص نباشد، بسیاری از مصرفکنندگان دچار مشکل خواهند شد.
وی افزود: خوشبختانه امروز اعضای صنف لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران سهم بزرگی از تامین قطعات یدکی خودرو را برعهده دارند؛ اما متاسفانه با رانتهای متعددی که در اثر این تصویر غلط شکل گرفته فعال بخش خصوصی را در فشار قرار داده و منجر به انحصار کالا در بازار در آینده خواهد شد.
خوانساری ضمن اشاره به موضوع تغییر تعرفههای گمرکی و عدم تخصیص ارز، این موارد را مشکلات روزمره تجار و فعالان بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی چالشهای فراوانی دارند که یکی از آنها پیشبینی ناپذیری فضای کلان اقتصادی و کوتاهمدت بودن سیاستگذاریهای اقتصادی است که توان تحلیل بلندمدت را از فعالان بخش خصوصی سلب کرده و در مورد ابتداییترین الزامات در کسب و کار و برنامهریزی و تدوین استراتژی به سختی ممکن است. تغییرات قیمت مواداولیه و محصولات و همچنین بیثباتی سیاستها، قوانین، مقررات و رویههای اجرایی در فضای کسب و کار از بزرگترین موانع پیشرو فعالان بخش خصوصی است.
این فعال بخش خصوصی دلیل نگاه خاص به موضوع ارز و همچنین نرخ آزاد ارز را تفاوت بین نرخ ارز رسمی و بازار آزاد دانسته که رانتهای متعددی را برای برخی ایجاد کرد و گفت: مسئولان نیز برای جلوگیری از سو استفاده بیشتر از این تفاوت نرخ ارز وادار به صدور بیش از ۱۷۰۰ بخشنامه و آئیننامه در مدت تنها پنج سال کرده است که این خود نشانه تصمیمهای غلط متعدد و ایجاد بروکراسیهای اداری متعدد برای بازرگان در فرآیند تخصیص ارز کرده است.
انتهای پیام خبرنگار فاطمه صنوبری دبیر مهدی پناهی لینک کوتاه برچسبها: قطعات یدکی خودرو لوازم یدکی خودرو اخبار مرتبط رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران مطرح کرد چالش در تامین قطعات خودروهای چینی وارداتی و مونتاژی! رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو عنوان کرد تولیدات داخلی قطعات خودرو با کیفیتتر از نمونههای خارجی/ مردم در خرید لوازم یدکی دقت کنند لینکستان خرید اینترنتی برنج ایرانی با ارزانترین قیمت قیمت لحظهای برنج ایرانی در سال 1402 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس ماهان موزیک بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
پرسپولیس استقلال فوتبال اسرائیل رژیم صهیونیستی لیگ برتر غزه ایران حماس فلسطین جنگ غزه لیگ برتر ایران