جمعه, ۱۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 7 June, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۲۰ / خبرگزاری ایسنا / فناوری
هوش مصنوعی میتواند آینده تحصیلی شما را پیشبینی کند
آیا چیزی به سادگی یک اپلیکیشن کالج میتواند معدل چهار سال بعد دانشجو را پیشبینی کند؟ استفاده از گذشته یک فرد برای پیشبینی آیندهاش، طرح هیجانانگیز «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» در مجموعه مارول بود و اکنون، در دنیای واقعی، دانشمندان میگویند که هوش مصنوعی میتواند نحوه مقاله نوشتن یک فرد را بررسی کند تا پیشبینی کند که سالها بعد حرفه دانشگاهی او چگونه خواهد بود.
هوش مصنوعی میتواند آینده تحصیلی شما را پیشبینی کند
آیا چیزی به سادگی یک اپلیکیشن کالج میتواند معدل چهار سال بعد دانشجو را پیشبینی کند؟ استفاده از گذشته یک فرد برای پیشبینی آیندهاش، طرح هیجانانگیز «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» در مجموعه مارول بود و اکنون، در دنیای واقعی، دانشمندان میگویند که هوش مصنوعی میتواند نحوه مقاله نوشتن یک فرد را بررسی کند تا پیشبینی کند که سالها بعد حرفه دانشگاهی او چگونه خواهد بود. به گزارش ایسنا، محققان جونا برگر(Jonah Berger) و اولیویه توبیا(Olivier Toubia) توضیح میدهند که نحوه بیان افکار و ایدههایتان میتواند نمرات نهایی شما را در مدرسه نشان دهد. پژوهشگران دریافتند دانشجویانی که بین مفاهیم یا ایدههای بسیار متفاوت در مقالههای خود ارتباط برقرار میکنند، بعدها در دانشگاه نمرات بالاتری کسب میکنند. این موضوع در مورد استفاده از کلمات خاص صادق نبود، بلکه در مورد چگونگی ساختار بخشیدن به افکار و ترکیب ایدههای مختلف با یکدیگر بود.
به نقل از اساف، تصور کنید هر ایده یا مفهوم مانند یک شهر روی نقشه است. مقالههای برخی از دانشجویان در یک محله کوچک باقی میماند و فقط از «شهرها» یا مفاهیم مرتبط با آن دیدن میکردند. با این حال، دانشجویانی که به موفقیتهای بالایی دست یافتند، در سراسر نقشه سفر کردند، از شهرهای دوردست زیادی بازدید کردند و این ایدههای مرتبط با هم را در مقالات خود با هم ترکیب کردند.
برگر و توبیا این گستره را یک «حجم معنایی» بزرگ نامیدند که درست مانند کاوش در یک منطقه جغرافیایی وسیع است. آن دسته از دانشجویانی که مقالههایی در زمینههای فکری بیشتری داشتند، در نهایت به معدل دانشگاهی بهتری دست یافتند.
این مطالعه با کمک هوش مصنوعی نشان داد که فقط مسئله وسعت مفهومی مطرح نیست. محققان همچنین به «سرعت معنایی» نگاه کردند که در آن نویسندگان در حین نوشتن مقالات خود چقدر راحت بین ایدههای مختلف حرکت میکنند. دانشجویان برتر به طور تصادفی بین مطالب کاملا نامرتبط پرش نمیکردند. در عوض، آنها بهطور مناسبی یک مسیر منطقی را در پیش میگرفتند و قبل از جستوجو در جاهای دیگر، به طور منسجم بین خوشههای مجاور ایده اصلی حرکت میکردند.
این مانند یک سفر جادهای بود که یک مسیر کارآمد بین شهرها برای آن برنامهریزی شده و به طور نامنظم در سراسر نقشه منتقل نمیشود. گفته میشود که این کاوش یکپارچه و ساختار یافته از مفاهیم مختلف، مهارتهای تفکر خلاق را در کنار تواناییهای استدلال تحلیلی قوی نشان میدهد.
بدیهی است که برگر و توبیا یک توپ کریستالی از هوش مصنوعی نساختند که ابرقهرمانان آینده را شکار کند، اما این برنامه جدید به بسیاری از اطلاعات مشابه نگاهی میاندازد.
این برنامه هوش مصنوعی همچنین بر نمره اسایتی(SAT) یک فرد، تحصیلات والدین، جنسیت، قومیت، رشته دانشگاهی، موضوعات مقاله و طول مقاله برای پیشبینی اینکه دانشجو به کجا خواهد رفت، نگاه میکند. با این حال، این مطالعه نشان داده که این عوامل آنقدر که فکر میکنید در نتیجه نهایی نقشی ندارند.
هوش مصنوعی توانست به طور خودکار «جغرافیای معنایی» مقالات را با استفاده از پردازش زبان طبیعی پیشرفته تجزیه و تحلیل کند. تنها با مدلسازی مفاهیم پوششدهی شده و مسیرهای طی شده در فضای ایده، هوش مصنوعی میتواند پیشبینی کند که کدام دانشجو در سالهای آینده نمرات بالاتری کسب خواهد کرد و این روش حتی بهتر از نگاه کردن به مواردی مانند نمرات آزمون یا سطح درآمد خانواده است.
بنابراین، برنامههای هوش مصنوعی آینده به جای آزمونهای چند گزینهای، میتوانند از این امضاهای مفهومی در نوشتههای ما به عنوان روشی خنثی برای شناسایی استعدادهای فکری خام استفاده کنند.
اما همه این دستاوردها چه معنایی برای آینده آموزش عالی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، جامعه ابتدا باید به این سوال پاسخ دهد: آیا مسئولین باید بر اساس پیشبینیهای یک برنامه رایانهای تصمیم بگیرند؟
نویسندگان مطالعه پیشنهاد میکنند که دانشگاهها بهجای تکیه بر قضاوتهای ذهنی انسان درباره مقالات، میتوانند به زودی سیستمهای هوش مصنوعی پیشرفته را برای ارزیابی عینی قدرت استدلال و پتانسیل خلاق متقاضیان، صرفا بر اساس نحوه رشتهبندی کلمات در جملات، به کار گیرند. این میتواند فرصتهایی را برای شناسایی دانشجوهای با استعداد که تواناییهایشان ممکن است توسط معیارهای سنتی مانند آزمونهای استاندارد نادیده گرفته شده باشد، فراهم کند.
انتهای پیام خبرنگار هستی وفایی دبیر مسعود جعفرشعار لینک کوتاه برچسبها: هوش مصنوعی پیشگویی اخبار مرتبط آینده هوش مصنوعی مولد از زبان خودش لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس ماهان موزیک بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
آیا چیزی به سادگی یک اپلیکیشن کالج میتواند معدل چهار سال بعد دانشجو را پیشبینی کند؟ استفاده از گذشته یک فرد برای پیشبینی آیندهاش، طرح هیجانانگیز «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» در مجموعه مارول بود و اکنون، در دنیای واقعی، دانشمندان میگویند که هوش مصنوعی میتواند نحوه مقاله نوشتن یک فرد را بررسی کند تا پیشبینی کند که سالها بعد حرفه دانشگاهی او چگونه خواهد بود. به گزارش ایسنا، محققان جونا برگر(Jonah Berger) و اولیویه توبیا(Olivier Toubia) توضیح میدهند که نحوه بیان افکار و ایدههایتان میتواند نمرات نهایی شما را در مدرسه نشان دهد. پژوهشگران دریافتند دانشجویانی که بین مفاهیم یا ایدههای بسیار متفاوت در مقالههای خود ارتباط برقرار میکنند، بعدها در دانشگاه نمرات بالاتری کسب میکنند. این موضوع در مورد استفاده از کلمات خاص صادق نبود، بلکه در مورد چگونگی ساختار بخشیدن به افکار و ترکیب ایدههای مختلف با یکدیگر بود.
به نقل از اساف، تصور کنید هر ایده یا مفهوم مانند یک شهر روی نقشه است. مقالههای برخی از دانشجویان در یک محله کوچک باقی میماند و فقط از «شهرها» یا مفاهیم مرتبط با آن دیدن میکردند. با این حال، دانشجویانی که به موفقیتهای بالایی دست یافتند، در سراسر نقشه سفر کردند، از شهرهای دوردست زیادی بازدید کردند و این ایدههای مرتبط با هم را در مقالات خود با هم ترکیب کردند.
برگر و توبیا این گستره را یک «حجم معنایی» بزرگ نامیدند که درست مانند کاوش در یک منطقه جغرافیایی وسیع است. آن دسته از دانشجویانی که مقالههایی در زمینههای فکری بیشتری داشتند، در نهایت به معدل دانشگاهی بهتری دست یافتند.
این مطالعه با کمک هوش مصنوعی نشان داد که فقط مسئله وسعت مفهومی مطرح نیست. محققان همچنین به «سرعت معنایی» نگاه کردند که در آن نویسندگان در حین نوشتن مقالات خود چقدر راحت بین ایدههای مختلف حرکت میکنند. دانشجویان برتر به طور تصادفی بین مطالب کاملا نامرتبط پرش نمیکردند. در عوض، آنها بهطور مناسبی یک مسیر منطقی را در پیش میگرفتند و قبل از جستوجو در جاهای دیگر، به طور منسجم بین خوشههای مجاور ایده اصلی حرکت میکردند.
این مانند یک سفر جادهای بود که یک مسیر کارآمد بین شهرها برای آن برنامهریزی شده و به طور نامنظم در سراسر نقشه منتقل نمیشود. گفته میشود که این کاوش یکپارچه و ساختار یافته از مفاهیم مختلف، مهارتهای تفکر خلاق را در کنار تواناییهای استدلال تحلیلی قوی نشان میدهد.
بدیهی است که برگر و توبیا یک توپ کریستالی از هوش مصنوعی نساختند که ابرقهرمانان آینده را شکار کند، اما این برنامه جدید به بسیاری از اطلاعات مشابه نگاهی میاندازد.
این برنامه هوش مصنوعی همچنین بر نمره اسایتی(SAT) یک فرد، تحصیلات والدین، جنسیت، قومیت، رشته دانشگاهی، موضوعات مقاله و طول مقاله برای پیشبینی اینکه دانشجو به کجا خواهد رفت، نگاه میکند. با این حال، این مطالعه نشان داده که این عوامل آنقدر که فکر میکنید در نتیجه نهایی نقشی ندارند.
هوش مصنوعی توانست به طور خودکار «جغرافیای معنایی» مقالات را با استفاده از پردازش زبان طبیعی پیشرفته تجزیه و تحلیل کند. تنها با مدلسازی مفاهیم پوششدهی شده و مسیرهای طی شده در فضای ایده، هوش مصنوعی میتواند پیشبینی کند که کدام دانشجو در سالهای آینده نمرات بالاتری کسب خواهد کرد و این روش حتی بهتر از نگاه کردن به مواردی مانند نمرات آزمون یا سطح درآمد خانواده است.
بنابراین، برنامههای هوش مصنوعی آینده به جای آزمونهای چند گزینهای، میتوانند از این امضاهای مفهومی در نوشتههای ما به عنوان روشی خنثی برای شناسایی استعدادهای فکری خام استفاده کنند.
اما همه این دستاوردها چه معنایی برای آینده آموزش عالی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، جامعه ابتدا باید به این سوال پاسخ دهد: آیا مسئولین باید بر اساس پیشبینیهای یک برنامه رایانهای تصمیم بگیرند؟
نویسندگان مطالعه پیشنهاد میکنند که دانشگاهها بهجای تکیه بر قضاوتهای ذهنی انسان درباره مقالات، میتوانند به زودی سیستمهای هوش مصنوعی پیشرفته را برای ارزیابی عینی قدرت استدلال و پتانسیل خلاق متقاضیان، صرفا بر اساس نحوه رشتهبندی کلمات در جملات، به کار گیرند. این میتواند فرصتهایی را برای شناسایی دانشجوهای با استعداد که تواناییهایشان ممکن است توسط معیارهای سنتی مانند آزمونهای استاندارد نادیده گرفته شده باشد، فراهم کند.
انتهای پیام خبرنگار هستی وفایی دبیر مسعود جعفرشعار لینک کوتاه برچسبها: هوش مصنوعی پیشگویی اخبار مرتبط آینده هوش مصنوعی مولد از زبان خودش لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس ماهان موزیک بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
فوتبال انتخابات ریاست جمهوری ایران استقلال پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران انتخابات رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه انتخابات ریاست جمهوری 1403